Werk & Studie alle pijlers

Auto kapot, maar stage?

06-05-2014 09:39 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moest vanochtend om 8 uur op mijn stage zijn. Toen ik om half 8 mijn auto wilde starten hoorde ik niks anders dan tikken. Heb het lang geprobeerd en toen maar stage gebeld dat ik met een kapotte auto sta. Als antwoord kreeg ik: Oh das niet handig, zien je zo wel verschijnen.. Ja maar hallo ik heb elke dag de auto nodig en zit dan morgen met hetzelfde probleem.. Dan heb ik gewoon van 9 tot 5 school..

Daarom vind ik nu 1,5 uur lang reizen met met ov en de auto maar kapot laten staan geen optie. Ik wil vandaag er alles aan doen om de auto te repareren.. Ik heb de garage gebeld en die kunnen hem pas om half 1 komen weg slepen..

Wat moet ik nou zeggen tegen stage? en vinden jullie het logisch dat ik vind dat de auto nu voor gaat? omdat ik anders de hele week met hetzelfde probleem zit..
quote:elninjoo schreef op 06 mei 2014 @ 10:54:

Zeg gewoon dat je een andere dag in je vakantie komt inhalen als dat stagebedrijf zo star is. Ik vind het ook belachelijk om 1,5 uur heen en terug te moeten reizen met OV om daar nog even een paar uur aanwezig te zijn.Stage gaat ook heel erg om tonen van inzet, mentaliteit, initiatief. Scoort TO allemaal heel laag op vandaag, niet zo handig...
Tuurlijk hoort stage prioriteit te hebben maar ik begrijp TO ergens ook wel. Die auto moet toch gemaakt worden, wanneer moet het dan? En waarom nu dan een paar dagen veel geld uitgeven aan het OV terwijl je ook al betaald (benzine, verzekering, belasting, reparatie) aan die auto? En die auto moet hoe dan ook gemaakt worden. Dit is iets wat kan gebeuren, ook tijdens het werkende leven.

Ik zou gewoon even naar stage bellen en de situatie uitleggen. Geef aan dat je het ontzettend vervelend vindt en de uren graag later in wilt halen.

Voordat ik mijn studie weer oppakte had ik al jarenlang werkervaring. Die mentaliteit was dus echt wel in orde. Maar tijdens mijn studie woonde ik wel alleen dus moest het zien te rooien om alles rond te krijgen (en uiteindelijk dat diploma te halen) en dan moet je af en toe creatief zijn. Ik zeg niet dat het de schoonheidsprijs verdient maar om iemand meteen af te rekenen op 1 keer zoiets als haar houding voor de rest prima in orde is? Nee, vind ik overdreven.
Elninjoo, 1,5 uur is heel normaal hoor. Je hoeft je niet altijd zo verwend te gedragen.
Ik heb ook bij een stage anderhalf uur moeten reizen met het ov. Gelukkig kon grotendeels van de stagetijd carpoolen met een collega's. Misschien is dat een oplossing
mijn auto was ook kapot stage had er geen begrip voor moest 2 uur reizen elke dag!
mijn auto was ook kapot stage had er geen begrip voor moest 2 uur reizen elke dag!
quote:annemarieliefde schreef op 06 mei 2014 @ 10:27:

mbo opleiding pw, kinderopvang

Oh, dan kan je wel weg blijven, die kinderen wachten wel. Dat is niet jouw verantwoording toch ?

heb toevallig ook net een kapotte geiser gehad waardoor ik een hele nieuwe cv moest, koste me ook weer 2000 euro.Ik weet zeker dat ik voor ¤ 500 max (denk eerder aan ¤ 300 max) een geiser kan vervangen.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 06 mei 2014 @ 11:17:

[...]

Oh, dan kan je wel weg blijven, die kinderen wachten wel. Dat is niet jouw verantwoording toch ?

[...]

Ik weet zeker dat ik voor ¤ 500 max (denk eerder aan ¤ 300 max) een geiser kan vervangen.Alsof TO alleen verantwoordelijk is voor die kids.
Och wat weten we het toch allemaal weer goed...

Lekker hoor, zo oordelend en met onze vingers wijzen en iemand met de grond gelijk maken.

Voelen we ons nu weer helemaal goed met onszelf?
Volgens mij zijn garages ook gewoon op zaterdag open en had je auto dus uitstekend dan gemaakt kunnen worden. Die vier dagen met het OV zullen je de kop niet kosten.

Ik ging op mijn brommertje, 3 kwartier in onregelmatige diensten. En als het brommertje niet startte fietste ik, ging ik op skeelers en ik heb ook nog wel eens meer dan de helft gelopen.

OV was 1,5 uur onderweg. Ook nog wel eens gedaan.

Maar ik heb nooit stage afgezegd ivm geen vevrvoer, ondanks dat ik niet betaald kreeg, avonden, nachten en weekenden werkte en geen vakantie had.

Iets met verantwoordelijkheid enzo.
quote:elninjoo schreef op 06 mei 2014 @ 10:14:

Als ze op haar stage gewoon netjes betaald kreeg voor haar werk zou ze 'n huurauto kunnen nemen voor één dag terwijl ze haar auto laat maken. Ik zou geen extra vervoerskosten gaan maken voor een onbetaalde stageklus.Jij hebt duidelijk geen idee hoeveel moeite en tijd een stagiaire kost.
Hangende startmotor even een tikje met hamer en starten maar
Ik denk dat je er op mag rekenen dat ze wel iets door de vingers zien zodra jij je open opstelt en er altijd bent.

Mijn stage begeleider zegt wel eens tegen me. Ach meid ga naar huis, rust uit. Je bent er ja altijd en met die uren komt het wel goed.

Dat komt puur en alleen doordat ik overleg. Doordat ik er alles voor doe om er te zijn. Zodra dat gezien wordt doen ze niet zo moeilijk om deze dingen
Dat wat Slobberbone zegt. Probeer dat eens...
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
quote:minnimouse schreef op 06 mei 2014 @ 11:21:

[...]

Alsof TO alleen verantwoordelijk is voor die kids.Dat is ze niet, maar stage is wel oefenen voor het echte werken! Een stagiair mag fouten maken, zolang ze maar de ambitie heeft het goed te doen. De toon in de OP lijkt mij noj net wat amders!
quote:yellowfish schreef op 06 mei 2014 @ 11:02:

Elninjoo, 1,5 uur is heel normaal hoor. Je hoeft je niet altijd zo verwend te gedragen.Mag jij vinden, ik vind anderhalf uur reistijd enkele reis niet normaal.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Sjonge jonge, ik heb ook 1,5 uur van stage naar huis en van huis naar stage gereisd, ik begon om 12uur en was om 10uur savonds klaar zonder reiskostenvergoeding of stagevergoeding, op mijn "vrije" dagen buffelde ik bij een ander restaurant om mijn reiskosten te kunnen financieren. 1,5 uur is zo voorbij hoor, even door de zure appel heen bijten. Zulke dingen kun je op voorhand wel aan zien komen vind ik, je merkt zelf wel dat je autootje anders rijdt dan anders!
Ja elninjoo en door jouw verwende houding is er nu geen enkel bedrijf die jou wil hebben.

Echt TO ik dacht eerst even dat in je OP verkeerd begrepen had. Het zou werkelijk waar niet in mij opkomen om na het auto incident niet zo snel mogelijk de bus/fiets naar het station te pakken om niet nog later te zijn. Wat een lakse houding. Als ik je stage begeleider was had je van mij een dikke kanttekening erbij gehad zo niet gelijk een onvoldoende.
quote:Tickel schreef op 06 mei 2014 @ 12:12:

[...]

Mag jij vinden, ik vind anderhalf uur reistijd enkele reis niet normaal.Mijn zoon reist al 3 jaar 1,5 uur enkele reis naar school en mijn man ook naar zijn werk. Sinds januari mijn man zelfs 2 uur enkele reis dat is dus 4 per dag maar hij heeft wel werk dus niemand die hier klaagt hoor. Kwestie van mentaliteit

[...]

mbo opleiding pw, kinderopvang oh ja, in die sector is werk zat he, daar kan je je makkelijk deze houding veroorloven
Stage is een voorbereiding op werk. Als je werkt moet je ook zorgen dat je er bent.

Als dit je werk zou zijn betekent het dat er iemand anders op tijd op de groep zou moeten staan om de kindjes op te vangen. Is ook lastig voor de organisatie.

Dus, je had de auto moeten laten voor wat het is, en naar je stage moeten gaan. Les voor de volgende keer.

Ik zou dit mee nemen in een beoordeling. Dit laat werkhouding en inzet zien.
en annemarieliefde. wat heb je nu uiteindelijk gedaan?

gewacht op de auto of toch gegaan?
Ik vind wel dat er hier hard gereageerd wordt hoor.

Als TO normaal gesproken zich altijd goed inzet en dergelijke zou ik mij als begeleider wel wat milder opstellen. Dit kan ook in het werkende leven gebeuren en er zijn zat mensen die dan ook niet naar hun werk gaan of iets regelen. Natuurlijk kan dit niet in elk beroep maar ik heb het vaak genoeg meegemaakt (dat anderen dit deden, niet ikzelf). Een stage is om te leren.
Ook op je gewone werk kun je door overmacht wel ns veel te laat zijn (2 uur lang aanschuiven op 'n ijsbaan bijv) Shit happens.

Zou die hele opleiding trouwens maar gewoon vergeten, je komt in de kinderopvang toch niet meer aan de bak anno nu. Ga iets studeren waar je nog wél kansen in hebt.
quote:Flashy schreef op 06 mei 2014 @ 13:56:

Ik vind wel dat er hier hard gereageerd wordt hoor.

Als TO normaal gesproken zich altijd goed inzet en dergelijke zou ik mij als begeleider wel wat milder opstellen. Dit kan ook in het werkende leven gebeuren en er zijn zat mensen die dan ook niet naar hun werk gaan of iets regelen. Natuurlijk kan dit niet in elk beroep maar ik heb het vaak genoeg meegemaakt (dat anderen dit deden, niet ikzelf). Een stage is om te leren.

Vind je? Het is natuurlijk wel de toon die de muziek maakt!

quote:annemarieliefde schreef op 06 mei 2014 @ 09:39:

Als antwoord kreeg ik: Oh das niet handig, zien je zo wel verschijnen.. Ja maar hallo ik heb elke dag de auto nodig en zit dan morgen met hetzelfde probleem.. Dan heb ik gewoon van 9 tot 5 school..

Wat moet ik nou zeggen tegen stage? en vinden jullie het logisch dat ik vind dat de auto nu voor gaat? omdat ik anders de hele week met hetzelfde probleem zit..

Als TO haar stage adres had gebeld met een open vraag, dan was er misschien best een goed idee gekomen hoe dit op te lossen. Maar TO dacht alleen aan zich zelf en de auto die ze morgen weer nodig had. Over de problemen die haar afwezigheid zou kunnen veroorzaken rept ze niet in de OP.

Mijn zoon belandde tijdens mijn stage in het ziekenhuis. Toen ik mijn stageadres belde, begon mijn gesprek met de vraag hoe, ik vrij zou kunnen zijn, zonder dat de uitvoering van mijn taken in het geding kwam. Vervolgens heb ik die dag contact gehad met zo'n beetje alle betrokken, en zelf de directeur belde me om me sterkte te wensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven