Werk & Studie alle pijlers

Baan voor een native English speaker, TIPS??

20-01-2010 17:44 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Mijn vriend is vanuit Engeland naar Nederland verhuisd en dat is natuurlijk super romantisch. Maar goed, er moet ook geld in het laadje komen en daarom zoekt hij een baan. Hij heeft al een BSN dus hij is legaal om hier te werken. Maar omdat hij native English is en een beperkte woordenschat in het Nederlands heeft is het vinden van een baan een grote uitdaging.

Wie heeft hier ervaring mee? TIPS?? Een partner die ook naar Nederland is verhuisd? Hoe zijn jullie hiermee om gegaan? Heeft hij uiteindelijk een baan gevonden? Wat is de beste weg om in te slaan? Tips voor uitzendbureaus die hierin gespecialiceerd zijn?

Alvast bedankt!! Groetjes Kapara
Kan hij niet gewoon iets zoeken wat hij in de UK ook al deed?
Poelepoelepoelepoes!
Wat voor opleiding heeft hij? wat voor werk had hij?

Dan weten we of we moeten denken aan een calllcenter of een detacheringsbureau voor hoger opgeleiden.
Er is in A'dam een uitzendbureau voor "anderstaligen". Weet niet in welke regio jouw partner een baan zoekt, maar er zijn genoeg bedrijven waar de voertaal op de werkvloer Engels is.

En idd, zijn achtergrond, werkervaring en opleidingsniveau zijn ook wel relevant.
Nou dat is dus een beetje lastig. Hij is voor zijn werk professioneel sporter. Heeft heel lang in de States gewoond en heeft daar buiten zijn sportcarriere veel in de customer service branche gedaan; het is echt een mensen mens. Customer Service in Nederland is natuurlijk bijna allemaal in het Nederlands. We hebben alle grote uitzendbureaus al afgespeurd op het internet... Daarom dacht ik.. misschien hebben de meiden van het forum een idee!!
Misschien is deze organisatie iets voor jullie:

http://www.undutchables.nl/

In de Randstad zijn er genoeg bedrijven die Engels als voertaal hebben, en misschien is een cursus Nederlands op langere termijn een idee? Mijn ervaring is namelijk dat je nooit helemaal gaat inburgeren zolang je de taal niet goed machtig bent.

Succes!
Er zijn volgens mij callcenters die juist native speakers zoeken voor telefoontjes naar het buitenland.

Maar uh, misschien rare vraag, hebben jullie niet VOORDAT hij naar Nld kwam uitgezocht of er werk voor hem was?
Uitzendbureaus:

Undutchables

Xpatjobs.com

Bluelynx.nl

Op www.jobrapido.nl bij 'What?' 'English' invullen of 'Engels'. Idem bij monsterboard.nl etc.

Ben net terug uit Engeland met mijn Engelse man, maar die had al een baan voordat we hiernaartoe verhuisden. Dat was eigenlijk ook de aanleiding van mijn remigratie.
Inpakken, lopende band, tuinderij. Doen Polen en Roemenen ook zonder gehinderd te worden door hun kennis van het nederlands.
Hij heeft een bachelor in Politic Science - Politieke Wetenschappen, in de US behaald. Hij heeft alleen na zijn studie niet veel werk ervaring opgedaan omdat hij dus professioneel sporter is. Echter in zijn tak van sport is het salaris niet jaar rond een hoop geld. Het maakt hem dus niet zo veel uit wat voor werk hij moet doen. Zolang het op dit moment maar Engelstalig is. Over een jaar, als zijn woordenschat een hoop is toegenomen (met zijn toewijding is dat zeker haalbaar) dan zullen er wel meer banen voor hem beschikbaar zijn.
Lesgeven op een internationale of tweetalige school. Er is heel veel vraag naar native speakers, misschien gymles?
www.sykes.com

Zit in Amsterdam

SYKES is a global leader in providing customer contact management solutions and services in the business process outsourcing (BPO) arena. SYKES provides an array of sophisticated customer contact management solutions to Fortune 1000 companies around the world, primarily in the communications, financial services, healthcare, technology and transportation and leisure industries.
@ Nemhain Hij is al begonnen met een cursus Nederlands. Ook heeft hij Rosetta Stone, een computer programma die hem de taal leert. Hij gaat echt met sprongen vooruit. Kan nu al goed communiceren met mijn moeder die geen woord Engels spreekt. Dat komt echt wel goed *trots*

@ Helenita2 Hij is op zoek naar een baan buiten zijn sport carriere. Voor zijn sport krijgt hij ook betaald maar heeft buiten zijn sport veel vrije tijd en we kunnen het extra geld ook gebruiken. Plus dat hij ook werkervaring in NL op wilt bouwen voor als hij over een paar jaar zijn sport niet meer professioneel kan beoefenen.

De site Undutchables en Xpat kende ik al. We gaan meteen in de rest duiken! Bedankt voor jullie reacties tot zo ver!

De omgeving waar hij een baan zoekt is Amsterdam. We wonen vlakbij CS, dus 20km buiten de stad is ook geen probleem; mits het met het OV makkelijk te bereiken is.
Ik ben nu wel benieuwd naar die sport....

Je hebt natuurlijk ook Ierse pubs in Amsterdam die vaak Engelstalig personeel aannemen !
Kapara, ik woon niet in Amsterdam, maar toen ik er laatst een weekend was, heb ik er nauwelijks Nederlands gesproken. In bars, restaurants en hotels lijkt Engels de voertaal te zijn. Misschien niet op zijn niveau, maar om mee te beginnen kan het best leuk zijn lijkt me
Er zitten hier in NL toch genoeg Amerikaanse bedrijven die ook volop met Amerikaanse expats werken en dus veelal engelstalig zijn? Kan ie die bedrijven niet aanschrijven?

Cargill bijv:

http://www.cargill.nl/careers/actuele-vacatures.shtml
- bij een international gaan werken (de voertaal is vaak engels)

- vertaler

- bij goede stem kan hij dingen inspreken

- Business Engels les geven
tweetalig onderwijs gaan lesgeven in bijv. gymnastiek! Veel vacatures door het hele land...
.
quote:florita schreef op 20 januari 2010 @ 18:13:

Lesgeven op een internationale of tweetalige school. Er is heel veel vraag naar native speakers, misschien gymles?Of engels geven op een tweetalig gymnasium bijvoorbeeld. Maar de american school (ik weet dat er 1 in wassenaar zit, maar misschien ook wel in de omgeving van A'dam) is ook altijd blij met sportieve navtive speakers. Of (gezien zijn studie) een open sollicitatie naar 1 van de vele consulaten/ambassades.
quote:Helenita2 schreef op 20 januari 2010 @ 18:03:

Er zijn volgens mij callcenters die juist native speakers zoeken voor telefoontjes naar het buitenland. Inderdaad, zat!
Met zijn bachelor in Politicologie - Journalistiek? Of eventueel op een universiteit kijken naar het talencentrum? Daar kunnen studenten hun scripties en dergelijke laten nakijken op het Engels. Bijles in Engels voor scholieren?

Voor werk op ambassades e.d. is een bachelor vaak niet genoeg.

Verder, in de horeca? Zeker in Amsterdam lijkt me kennis van het Engels belangrijker dan Nederlands. En zo te horen kan hij iig genoeg Nederlands voor een simpel gesprek.
quote:Sunemom schreef op 20 januari 2010 @ 19:34:

[...]

Of engels geven op een tweetalig gymnasium bijvoorbeeld. Maar de american school (ik weet dat er 1 in wassenaar zit, maar misschien ook wel in de omgeving van A'dam) is ook altijd blij met sportieve navtive speakers. Of (gezien zijn studie) een open sollicitatie naar 1 van de vele consulaten/ambassades.

De international school of amsterdam zit in amstelveen. makkelijk te bereiken met metro/sneltram 51.

~Danseresje
Sorry in advance for the Dunglish, ik woon pas 6 maanden in NL.

Ik heb gisteren een offer gekregen van een grote Amerikanse bedrif na 3 maanden zoeken (moest eerst wachten op m'n verblifsvergunning). Dus..het is mogelijk!

TIPS:

UZB: Undutchables, Adams Multilingual, Projob, Unique Multilingual

Hij moet eigenlijk naar Undutchables gaan, want ze reageren helemaal niet op email. Gewoon inlopen met zijn CV, ze hebben veel call center, customer support, etc banen.

Monster: Zoeken "English" Er zijn meestal 20-30 vacatures per dag

Open applications: Kijk: http://en.wikipedia.org/w ... rtered_in_the_Netherlands

Kijk op de websites voor vacatures, of stuur en open application. Ik heb mijn baan gevonden op de website van de bedrif.

Dit website is ook handig: http://www.xpatjobs.com/

The best tip: Soliciteer op ALLES!

(En, sorry for my crappy Dutch.)
Veel ROC's hebben tegenwoordig een internationale opleiding waarbij Engels de voertaal is. Deze studie is gericht op internationale handel. Het ROC waar ik werk vragen ze daar native speakers en ook in het talencentrum.

Scholen zijn vaak niet zo moeilijk met het rooster om een sporter (docent) heen bouwen (zelfs zoonlief als leerling krijgt een eigen rooster omdat hij sport).

Kap en kijk ook eens in de buurt van zijn speelstad, daar moet hij toch al tig keer per week trainen in het seizoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven