Baan voor een native English speaker, TIPS??
woensdag 20 januari 2010 om 17:44
Hallo allemaal!
Mijn vriend is vanuit Engeland naar Nederland verhuisd en dat is natuurlijk super romantisch. Maar goed, er moet ook geld in het laadje komen en daarom zoekt hij een baan. Hij heeft al een BSN dus hij is legaal om hier te werken. Maar omdat hij native English is en een beperkte woordenschat in het Nederlands heeft is het vinden van een baan een grote uitdaging.
Wie heeft hier ervaring mee? TIPS?? Een partner die ook naar Nederland is verhuisd? Hoe zijn jullie hiermee om gegaan? Heeft hij uiteindelijk een baan gevonden? Wat is de beste weg om in te slaan? Tips voor uitzendbureaus die hierin gespecialiceerd zijn?
Alvast bedankt!! Groetjes Kapara
Mijn vriend is vanuit Engeland naar Nederland verhuisd en dat is natuurlijk super romantisch. Maar goed, er moet ook geld in het laadje komen en daarom zoekt hij een baan. Hij heeft al een BSN dus hij is legaal om hier te werken. Maar omdat hij native English is en een beperkte woordenschat in het Nederlands heeft is het vinden van een baan een grote uitdaging.
Wie heeft hier ervaring mee? TIPS?? Een partner die ook naar Nederland is verhuisd? Hoe zijn jullie hiermee om gegaan? Heeft hij uiteindelijk een baan gevonden? Wat is de beste weg om in te slaan? Tips voor uitzendbureaus die hierin gespecialiceerd zijn?
Alvast bedankt!! Groetjes Kapara
maandag 25 januari 2010 om 09:41
Dank jullie wel voor alle tips! Er is inderdaad veel meer dan we in eerste instantie via de zoekmachines konden vinden.
Bedankt voor de ROC tip Module X, het zou inderdaad mooi zijn als hij om zijn trainingen heen toch nog een knap rooster zou kunnen krijgen.
H0515 ik sta er echt van te kijken hoe goed jij al Nederlands kan schrijven!! Heel veel succes met je nieuwe baan!
Bij TomTom heeft hij al gesolliciteerd en zo ook bij vele andere banen die op de sites staan die jullie hebben doorgegeven.
Echt super!! Nogmaals bedankt!
Groetjes
Kap
Bedankt voor de ROC tip Module X, het zou inderdaad mooi zijn als hij om zijn trainingen heen toch nog een knap rooster zou kunnen krijgen.
H0515 ik sta er echt van te kijken hoe goed jij al Nederlands kan schrijven!! Heel veel succes met je nieuwe baan!
Bij TomTom heeft hij al gesolliciteerd en zo ook bij vele andere banen die op de sites staan die jullie hebben doorgegeven.
Echt super!! Nogmaals bedankt!
Groetjes
Kap
dinsdag 26 januari 2010 om 20:39
Bij Nike in Hilversum zijn er ook altijd wel vacatures voor native speakers Engels. Google maar 'ns op Nike Hilversum vacatures, de vacatures zijn in het Engels opgesteld en ik neem aan dat de voertaal binnen het bedrijf ook Engels is. Adecco is het in-house uitzendburo dus op hun site staat er denk ik ook wel het een en ander vermeld.
Hilversum is dan wel een stukje treinen vanuit Amsterdam maar ook weer niet onoverkomelijk. Bovendien kan het een voordeel zijn dat je vriend een sport achtergrond heeft.
Hilversum is dan wel een stukje treinen vanuit Amsterdam maar ook weer niet onoverkomelijk. Bovendien kan het een voordeel zijn dat je vriend een sport achtergrond heeft.
vrijdag 5 maart 2010 om 16:12
Inmiddels al aardig wat weken en sollicitatie brieven en langsgaan bij uitzendbureaus en langsgaan en droppen van CV's bij pubs in de stad, winkels etc verder.. Nog steeds niks! Zelfs voor schoonmaakwerk verwachten ze kennis van de Nederlandse taal. Gisteren had hij een gesprek bij TomTom, technische testen en gesprek gingen helemaal perfekt. Wordt hij afgewezen door zijn gebrek aan motivatie om langer dan een jaar te blijven. WAT??? Wat is dat nou weer voor k*t reden?? Zo totaal niet terecht! Ik zit echt met mijn handen in het haar...
Iemand nog tips? Weet iemand misschien nog een andere invalshoek... Iemand een idee wat we nog kunnen proberen?
Thanks!!
Iemand nog tips? Weet iemand misschien nog een andere invalshoek... Iemand een idee wat we nog kunnen proberen?
Thanks!!
zondag 7 maart 2010 om 00:03
Ja, Kapara, de arbeidsmarkt is op dit moment echt kut. Bijna nu ongeveer 6 maanden geleden meeverhuisd met mijn Engelse man naar NL (ik ben NL) en nog steeds werkloos. Ga nu volgende week weer wat horeca werk doen, puur als bezigheidstherapie.
Heb van de week even uitgerekend hoeveel deze verhuizing ons gekost heeft, ook met mijn niet werken, bonus misgelopen etc, terwijl ik in Engeland goeie baan had etc... nou, toen begon ik echt bijna te hyperventileren!!
In een recessie verhuizen naar een ander land.. geen goed idee, heb ik nu geleerd.... en ik spreek perfect NL.
Anyway, kop op enzo, vooral blijven doooooorgaan.....
Heb van de week even uitgerekend hoeveel deze verhuizing ons gekost heeft, ook met mijn niet werken, bonus misgelopen etc, terwijl ik in Engeland goeie baan had etc... nou, toen begon ik echt bijna te hyperventileren!!
In een recessie verhuizen naar een ander land.. geen goed idee, heb ik nu geleerd.... en ik spreek perfect NL.
Anyway, kop op enzo, vooral blijven doooooorgaan.....
zondag 7 maart 2010 om 08:56
Hey Lavenderleo, Bedankt voor je reactie! Niet echt een positief bericht maar wel een medestander. Ik zal het maar niet tegen mijn vriend zeggen . Ik heb zelf als Nederlander vorig jaar al 5 maanden zonder baan gezeten en ik probeer ook met hem te spiegelen dat het altijd nog erger kan. We hebben te eten, we kunnen (kleine) leuke dingen doen, we wonen in een leuk appartement... Maar het heeft echt met zijn trots te maken. Nooit zonder werk gezeten, zelfs geen week. Altijd een gespreid bedje gehad wat dat betreft en nu is het even moeilijk, maar we hebben elkaar! Toch vind ik het af en toe moeilijk om maar de positieve Kapara te blijven, maar dat moet ik doen, voor hem! Vanaf volgende maand begint hier het toeristen seizoen ook weer, dus dan zijn er genoeg baantjes in de horeca.
Succes met het zoeken naar een baan. Komt vast allemaal goed!
Succes met het zoeken naar een baan. Komt vast allemaal goed!
zaterdag 27 maart 2010 om 09:44
Bartender in een grote club in Amsterdam. Hij heeft ondertussen nog 2 sollicitaties lopen voor daytime jobs. Zul je zien; komt alles ineens tegelijk. Maar nu heeft hij in ieder geval de luxe om te kiezen en om het misschien wel te combineren. De laatste maanden hebben ontzettend in onze portemonnee gehakt dat we wel wat extra geld kunnen gebruiken. Maar goed nu eerst maar genieten van het feit dat hij deze baan heeft zonder op de zaken vooruit te lopen. Je had hem moeten zien stuiteren door de woonkamer joh, magisch gezicht! Dat blijft wel even op mijn netvlies staan. Hij moet nu alleen alle drankjes in het Nederlands leren, dat was wel een voorwaarde. We zijn al flink aan het oefenen geslagen: 1 Baco, 1 wodka lime, 3 rose, 1 zoete witte wijn en een Spa blauw alsjeblieft