baas wordt boos over kloppen op deur, terecht?
woensdag 16 juni 2010 om 19:07
Ik val maar even met de deur in huis. Ik weet wel dat ik niet sociaal handig ben, en soms wel eens steken laat vallen op het werk (kleine foutjes, geen dramatische dingen), maar door de jaren heen heb ik sociaal gezien wel het een en ander geleerd door schade en schande.. maar in deze situatie weet ik het even niet.
De situatie, ik heb een baas die soms dagen heeft dat ze niet te genieten is.. ze zeurt dan over van alles en nog wat en alle collega's zijn het erover eens dat je op zulke dagen niet teveel van er aan moet trekken.
Goed, ik moest wat vragen en de deur van het kantoor stond open (eigenlijk altijd). En hier komt mijn grove fout: ik gaf een klopje op de deur voordat ik binnenliep (niet echt een formele klop, gewoon een 'niet schrikken ik kom binnen klopje'). Toen kreeg ik me toch de wind van voren!
Nou ik vind het echt weer zó kinderachtig (weer? blijkbaar vind ze me vaker kinderachtig?) van je dat je op de deur klopt! waar slaaat dat op, de deur staat toch open! Je kan toch gewoon binnenlopen.
Ik was heel verbaasd, voelde woede in me opkomen, heb gezegd dat ik het niet vervelend bedoelde.. heb mijn vraag gesteld, antwoord gekregen en ben toen weggegaan. Probleem is dat zulk commentaar heel erg blijft plakken bij mij.. dan ben ik de hele middag ook uit mijn humeur (binnenin dan).
Maar wat ik me afvroeg.. ik weet dus dat ik sociaal onhandig ben, maar deze keer had ik de uitbrander om mijn gedrag niet verwacht.. was ik echt zo fout? of overdrijft zij?
De situatie, ik heb een baas die soms dagen heeft dat ze niet te genieten is.. ze zeurt dan over van alles en nog wat en alle collega's zijn het erover eens dat je op zulke dagen niet teveel van er aan moet trekken.
Goed, ik moest wat vragen en de deur van het kantoor stond open (eigenlijk altijd). En hier komt mijn grove fout: ik gaf een klopje op de deur voordat ik binnenliep (niet echt een formele klop, gewoon een 'niet schrikken ik kom binnen klopje'). Toen kreeg ik me toch de wind van voren!
Nou ik vind het echt weer zó kinderachtig (weer? blijkbaar vind ze me vaker kinderachtig?) van je dat je op de deur klopt! waar slaaat dat op, de deur staat toch open! Je kan toch gewoon binnenlopen.
Ik was heel verbaasd, voelde woede in me opkomen, heb gezegd dat ik het niet vervelend bedoelde.. heb mijn vraag gesteld, antwoord gekregen en ben toen weggegaan. Probleem is dat zulk commentaar heel erg blijft plakken bij mij.. dan ben ik de hele middag ook uit mijn humeur (binnenin dan).
Maar wat ik me afvroeg.. ik weet dus dat ik sociaal onhandig ben, maar deze keer had ik de uitbrander om mijn gedrag niet verwacht.. was ik echt zo fout? of overdrijft zij?
woensdag 16 juni 2010 om 19:22
quote:biobitch1984 schreef op 16 juni 2010 @ 19:18:
[...]
ik was te verbaasd om adequaat te reageren.. ik wou op dat moment het liefst janken, maar dat doe ik natuurlijk niet (alhoewel, eens kijken hoe ze dan reageert haha)
Gaan janken is bijzonder niet-assertief en eigenlijk best wel een beetje kinderachtig. Oók als je het zou doen om haar zich schuldig te laten voelen.
Zou je er op terug durven komen als ze in een beter humeur is?
Is wel heel assertief namelijk, om dat te doen.
[...]
ik was te verbaasd om adequaat te reageren.. ik wou op dat moment het liefst janken, maar dat doe ik natuurlijk niet (alhoewel, eens kijken hoe ze dan reageert haha)
Gaan janken is bijzonder niet-assertief en eigenlijk best wel een beetje kinderachtig. Oók als je het zou doen om haar zich schuldig te laten voelen.
Zou je er op terug durven komen als ze in een beter humeur is?
Is wel heel assertief namelijk, om dat te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 16 juni 2010 om 19:38
quote:Ksenija schreef op 16 juni 2010 @ 19:21:
Ik had gezegd: is het dan zo erg als ik klop??? Waarop zij vast en zeker " ja " zou hebben gezegd. Want bazin vindt kloppen op een open deur kinderachtig. En werknemer en kinderachtigheid gaan vast niet goed samen.
Je mag best eens van je afbijten, op een lieve manier.
Lief en van je af bijten gaan niet samen.
Beleefd zijn en zeggen wat jij er van vindt wel.
Waarom zou je persé " lief " moeten zijn?
Ik had gezegd: is het dan zo erg als ik klop??? Waarop zij vast en zeker " ja " zou hebben gezegd. Want bazin vindt kloppen op een open deur kinderachtig. En werknemer en kinderachtigheid gaan vast niet goed samen.
Je mag best eens van je afbijten, op een lieve manier.
Lief en van je af bijten gaan niet samen.
Beleefd zijn en zeggen wat jij er van vindt wel.
Waarom zou je persé " lief " moeten zijn?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 16 juni 2010 om 19:43
Was ze bevangen door de warmte? Tsss wat een heethoofd.
Nee hoor, het zijn normale omgangsvormen om even te laten weten dat je binnenkomt. Ja toch. En als ze vindt dat het niet hoeft kan je dat ook op een andere manier zeggen.
Nee hoor, het zijn normale omgangsvormen om even te laten weten dat je binnenkomt. Ja toch. En als ze vindt dat het niet hoeft kan je dat ook op een andere manier zeggen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 16 juni 2010 om 19:47
woensdag 16 juni 2010 om 19:51
Weet je zeker dat ze het meende?? Ik kan me niet voorstellen dat iemand serieus zo zou reageren. Ik verwachtte een reactie in de trant van: "Hoezo denk je zomaar door te kunnen lopen als ik nog geen reactie heb gegeven?". Dat had ik me nog enigzins voor kunnen stellen, maar wat zij doet is gewoon een reden zoeken om te zeiken.
woensdag 16 juni 2010 om 20:13
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 juni 2010 @ 19:36:
Je excuses aanbieden geeft aan dat je vindt dat je zelf een fout hebt gemaakt.
Vind ik niet; je kan ook je excuses aanbieden omdat je iets vervelend vindt voor iemand.
Maar goed TO, grote kans dat als je niet had geklopt, ze daarom boos om was geworden.
Je excuses aanbieden geeft aan dat je vindt dat je zelf een fout hebt gemaakt.
Vind ik niet; je kan ook je excuses aanbieden omdat je iets vervelend vindt voor iemand.
Maar goed TO, grote kans dat als je niet had geklopt, ze daarom boos om was geworden.
Liever elitair dan een pauper!
woensdag 16 juni 2010 om 22:31
Zoals je het schrijft, komt je baas nogal overspannen over. Ik kan me voorstellen dat je over je 'gedrag' gaat twijfelen, maar dat is hier echt niet nodig.
Mijn vorige baas was ook overspannen en heeft me een keer een uitbrander gegeven omdat hij niet tegen het tikken van mijn hakken op de stenen vloer kon! Achteraf had hij er vreselijk spijt van en heeft dat ook eerlijk tegen me gezegd.
Mijn vorige baas was ook overspannen en heeft me een keer een uitbrander gegeven omdat hij niet tegen het tikken van mijn hakken op de stenen vloer kon! Achteraf had hij er vreselijk spijt van en heeft dat ook eerlijk tegen me gezegd.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
donderdag 17 juni 2010 om 02:49
donderdag 17 juni 2010 om 21:17
Als je het goed van je kunt laten afglijden lijkt me dat een groot voordeel. En gelukkig heb je collega's waar je er grapjes mee over kunt maken.
Zou je het toch niet een keer tegen haar kunnen zeggen? Op een functioneringsgesprek ofzo? Dat je soms schrikt van haar geprikkelde reactie op zaken, met als voorbeeld het kloppen op de deur?
Zou je het toch niet een keer tegen haar kunnen zeggen? Op een functioneringsgesprek ofzo? Dat je soms schrikt van haar geprikkelde reactie op zaken, met als voorbeeld het kloppen op de deur?