Werk & Studie alle pijlers

Bah, een kloon!

20-11-2014 18:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds augustus ben ik begonnen aan een master. Ik heb het hier enorm naar mijn zin en heb ook leuke studiegenootjes. Maar eentje vind ik een beetje raar. Al vanaf het begin af aan was ze een beetje negatief en afstandelijk, maar goed, ik dacht dat ze misschien niet lekker in haar vel zat. Ze leek me echt zoekende. Om toch een beetje een band te krijgen begon ik haar complimentjes te geven over haar kleding, want ze droeg best wel vaak leuke dingen. Nu heb ik zelf een echt uitgesproken eigen stijltje, iets wat echt bij mij past zeg maar. En wat blijkt nu: sinds die complimenten is ze steeds vaker dingen in mijn stijl gaan kopen. Eerst dacht ik er niks van, maar laatst heeft ze haar haar in precies hetzelfde model geknipt als ik, en nog geverfd ook! In precies mijn haarkleur. Jammer voor haar had ik dat weekend een kappersafspraak en is het nu weer een andere kleur, maar toch. Ik vind het echt een beetje creepy. Ik maakte nog een grapje van "hey, nu zijn we een tweeling", maar eigenlijk vind ik het gewoon raar dat iemand zo erg op mij wil lijken. Ik ben benieuwd of ze volgende week ook weer een andere haarkleur heeft.

Het is natuurlijk een non-issue, vandaar even in overig, maar wil er gewoon even lekker over zeuren. ;)
Maar waarom deed jij in de eerste plaats je best om een band met haar te krijgen? Je hoeft toch niet met iedereen om te gaan?
Zie het als een compliment, ze vindt jouw stijl leuk. Blijkbaar is ze onzeker over haar eigen stijl, wil ze niet per se op jou lijken, maar vindt ze leuk wat je draagt.

Staat jouw stijl haar ook? Want als het haar niet staat, is dat best sneu. Haar eigen stijl was prima, je maakte haar daar complimenten over. En dat zou je best kunnen zeggen, dat er niks mis is met haar eigen smaak en dat dat haar beter staat.
Ik heb vroeger een vriendin gehad (18 waren we of zo) en op een gegeven moment zijn we ook huisgenoten geworden. Ook zij ging na een paar weken lijken op mij: zelfde kleding, zelfde haarstijl. Mij maakte het niets uit, ik kon er wel om lachen want zag het als een compliment voor mij. Maar mijn moeder vond het stom, ze zag desbetreffende vriendin een keer langsfietsen en dacht even dat ik het was. Moeder helemaal verontwaardigt.
O getver...dat doet me denken aan de film 'Single white female' en dat was geen leuke film.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Tja, wat is je stijl dan? Als dat gewoon een van de vele trendjes is van dit moment, dan zul je wel vaker mensen met dezelfde stijl tegenkomen.

Ik zou er niet mee kunnen zitten. En ik begrijp ook niet zo goed waarom je een band met haar wilde. Je wilt toch een band met iemand als je diegene leuk vindt? Of was het uit medelijden, en was het eigenlijk vooral de bedoeling dat zij (of anderen) jou heel nobel zouden vinden omdat je zo aardig tegen haar deed, maar wil je verder vooral niet te veel met haar geassocieerd worden?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
dubbelop
dana wijzigde dit bericht op 20-11-2014 20:22
Reden: 1 x is wel genoeg
% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Fijn dat je je best deed haar een beetje op haar gemak te laten voelen Jammer alleen dat het dan zo uitpakt dat je je er zelf niet echt meer gemakkelijk bij voelt. Maar misschien zoals patchouli zei een keer een opmerking maken over dat je haar oude haar/kleding haar altijd zo leuk vond staan? Zelfs een beetje overdrijven dat het een voorbeeld voor jou was?

Misschien ben je wel gewoon een onwijze trendsetter en loopt straks de hele uni in jouw stijl
quote:Miss.Innuendo schreef op 20 november 2014 @ 18:43:

O getver...dat doet me denken aan de film 'Single white female' en dat was geen leuke film.Ik denk niet dat ze een psychopathische moordenaar is... ;)
Blijkbaar hebben jullie dezelfde smaak (jij vond haar stijl leuk, zij koopt nu dingen die jij ook zou kunnen dragen). Tenzij jouw stijl iets super unieks en niet trendy is (um... alleen maar jurken in legerprint, ofzo) zou ik me er niet te veel van aantrekken. Als je niet meer met haar om wilt gaan moet je minder tegen haar praten.

Kijk, misschien kopieert ze je inderdaad wel gigantisch, en dan kun je dat als een compliment zien, het naast je neerleggen, en dan minder contact met haar leggen. Maar misschien is jouw stijl helemaal niet zo uniek als je denkt, vind je dat (onbewust) vervelend, en reageer je dat af op dit meisje dat ook maar gewoon wat leuke kleren aan doet. Maak jezelf niet te belangrijk.
Het zijn niet de kleren, het is gewoon bizar dat ze haar haar knipt en dan precies in mijn kleur verft. Dat is het meer. Dat het er echt om is gedaan om op mijn haar te lijken. Kleren boeien me niet zoveel, de halve wereld loopt in dezelfde merken.
Basic instinct. Ik zeg het je, dit wordt moord en doodslag.
Ze heeft me wel geweigerd op Facebook vandaag. Hmmm... ik denk dat ik de collegezaal maar af ga struinen naar verborgen bijlen.
quote:eldorado schreef op 21 november 2014 @ 09:04:

Basic instinct. Ik zeg het je, dit wordt moord en doodslag.Ja, de OP is idd het verhaal van een vreemgaande man die vervolgens wordt gestalkt door zijn minnares
quote:StoraHuntur schreef op 21 november 2014 @ 16:54:

[...]

Ja, de OP is idd het verhaal van een vreemgaande man die vervolgens wordt gestalkt door zijn minnares Je typt me de woorden uit mijn toetsenbord
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
quote:schmetterling schreef op 21 november 2014 @ 16:50:

Ze heeft me wel geweigerd op Facebook vandaag. Hmmm... ik denk dat ik de collegezaal maar af ga struinen naar verborgen bijlen.Waaróm wil je vrienden zijn op Facebook als je haar irritant vindt??
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Doet me denken aan een soortgelijk topic een tijdje geleden. Liep de TO in Desigual, echt heel origineel

Maar serieus, wel een beetje gek dat je een band met haar probeert te krijgen, haar complimentjes geeft, uitnodigt op Facebook, terwijl je haar raar vindt.
quote:mali30 schreef op 21 november 2014 @ 17:01:

[...]

Waaróm wil je vrienden zijn op Facebook als je haar irritant vindt??Nou inderdaad, je kunt er ook een gedoe van gaan maken TO.
Omdat ik de rest van de groep wel op Facebook heb en ik geen zin heb in haar buiten te gaan sluiten.

En gadver, desigual. Dan kan je net zo goed meteen een clownspak aandoen.
Het ding is: we zijn een hechte groep op de opleiding. Doen veel dingen samen, etentjes, etc. En als zij dan negatief tegen mij doet, dan wil ik haar negativiteit niet beantwoorden met nog meer negativiteit, maar er juist een positieve draai aan geven.
quote:StoraHuntur schreef op 21 november 2014 @ 16:54:

[...]

Ja, de OP is idd het verhaal van een vreemgaande man die vervolgens wordt gestalkt door zijn minnares Is dat niet Fatal Attraction?
het is hier binnen beter dan buiten
Ik vind het persoonlijk meer Matrix; Neo die zich in tof zwart leer hult, en dan die Trinity ineens ook.
O sorry, nog even 1 ding; ik lees de naam Desigual hierboven, en sprak het in mijn hoofd altijd uit als Die-sik-ju-wal. Maar nou zie ik in een reclame van de Bijenkorf een meisje dat zegt Desikwal.

Ik dacht huh?
quote:bettypage schreef op 21 november 2014 @ 20:14:

[...]

Is dat niet Fatal Attraction?O poep, je hebt gelijk! Grote voor mezelf.
Ik ben het helemaal met je eens, ik hou niet van na-apers.

Ik zou haar geen aandacht geven of negeren.

*speels* leest even verder..en besluit niet te reageren.

volgens mij is dit meer jouw probleem dan haar probleem

Heb ik dit gepost..oeps.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven