Werk & Studie alle pijlers

balans avondschool - gezin

14-09-2020 21:56 57 berichten
Hallo

Voor mijn baan zou het goed zijn mocht ik einde dit jaar een cursus via avondschool gaan volgen. Deze gaat 1 avond in de week door (1 schooljaar), op zich niet gek veel, maar ik vind het toch een dilemma. Ik heb m'n dochter 1 op de 2 weken, en de cursus maakt hier geen uitzondering op, wat maakt dat ik er minder zou zijn voor haar, geen begeleiding school enzovoort. Cursus valt net op een andere dag dan hobby van de dochter.
Ik heb een zeer kleine familie en kennissenkring waarop ik voor zoiets niet echt kan rekenen, dus als ik het doe wordt het een oppas regelen, kind is nog te jong om alleen thuis te blijven. Ik wil er ten volle zijn voor m'n dochter maar ook m'n huidige jobgroei niet uit de weg gaan.

Graag jullie mening.
Begrijp ik het nou goed dat dochter 13 is en TO een oppas gaat regelen voor haar?
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
16-09-2020 22:39
Begrijp ik het nou goed dat dochter 13 is en TO een oppas gaat regelen voor haar?
Dat was geen hele moeilijke puzzel toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook verwacht dat het ging om een kleuter of zo. Een meisje van 13 kan prima eens in de twee weken een avondje alleen thuis blijven, grote kans dat ze dat nog heerlijk vindt ook.
lilalinda schreef:
17-09-2020 07:06
Dat was geen hele moeilijke puzzel toch?
Zeker niet, het was dan ook verbazing. Het gaat nota bene om 2,5 uur alleen blijven tot 21.00 u. Het is geen toch geen kleuter meer.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
17-09-2020 09:35
Zeker niet, het was dan ook verbazing. Het gaat nota bene om 2,5 uur alleen blijven tot 21.00 u. Het is geen toch geen kleuter meer.
een collega van mij heeft 2 dochters (tweeling) van bijna 12, en alleen al als zij boodschappen gaat doen op zaterdag, blijft hij thuis. Want die kunnen echt niet alleen thuis blijven... wordt nog een leuke overgang, volgend jaar brugklas, dan is een beetje zelfredzaamheid best handig :)

Vooral voor de ouders ook, ze maakt het leven wel erg onhandig op deze manier
lilalinda schreef:
17-09-2020 09:49
een collega van mij heeft 2 dochters (tweeling) van bijna 12, en alleen al als zij boodschappen gaat doen op zaterdag, blijft hij thuis. Want die kunnen echt niet alleen thuis blijven... wordt nog een leuke overgang, volgend jaar brugklas, dan is een beetje zelfredzaamheid best handig :)

Vooral voor de ouders ook, ze maakt het leven wel erg onhandig op deze manier
Inderdaad zeg. Kan me ook niet voorstellen dat dochter van 13 zit te wachten op een oppas.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
17-09-2020 09:55
Inderdaad zeg. Kan me ook niet voorstellen dat dochter van 13 zit te wachten op een oppas.
TO lijkt me een beetje erg beschermend. Bij “kind is nog te jong om alleen thuis te blijven” denk ik aan onder de 10. Voor die paar uurtjes o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven