Werk & Studie alle pijlers

BBL opleiding verzorgende IG

11-03-2018 14:11 103 berichten
Goedemiddag allemaal,

Morgen ga ik naar een bijeenkomst waar een eerste selectie plaats zal gaan vinden voor de (interne) 3 jarige opleiding verzorgende IG.

Inmiddels ben ik er van overtuigd dat ik deze opleiding wil gaan doen. Pittig zal het sowieso gaan worden, maar waar een wil is, is een weg!

Ik zou het erg leuk vinden om hier wat ervarings verhalen te lezen.

Waar ik nieuwsgierig naar ben staat hieronder vermeld:

Aangezien ik reeds werkzaam ben binnen de stichting maak ik gebruik van een garantieregeling. Dit houdt in dat ik met behoud van salaris de opleiding mag gaan doen. Ik zal 24 uur gaan werken en 1 dag in de week naar school gaan. Graag zou ik willen weten wat jullie verdienen in het eerste jaar inclusief ort. Nogal onbeschofte vraag, maar aangezien we hier toch anoniem zijn hoop ik op reacties .

Ervaringen over de studiebelasting. Hoe intensief is deze? Verschilt natuurlijk per persoon, maar wil het heel graag weten. Ter info: mijn moeder gaat 3 dagen oppassen en ik neem 2 dagen opvang op, dus dat is al in kannen en kruiken. ( Onze kinderen zijn 3 en 7 jaar)

Tot slot de zogenaamde onlinetest/vragenlijst. Deze zal online afgenomen worden. Hebben jullie enig idee op welk niveau dit zal zijn en kun je hierop alsnog afgewezen worden?

Uiteraard alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Word ontzettend gewaardeerd.

Groetjes piekerien
anoniem_6459539699668 wijzigde dit bericht op 11-03-2018 14:22
0.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Succes Piekerien!!!
Hangmat schreef:
12-03-2018 19:06
2060 bruto per maand, 28 u per week, schaal 40 trede 9.
Ze liet mij vooral vertellen wat ik graag zou willen. Ik heb vooral gezegd dat ik heel veel wil leren en dus op een afdeling wil werken waar veel medische handelingen verricht worden. Vooral omdat ik de opleiding im 1 jaar ga doen, ik wil veel 'oefenen'. Verder ben in best ambitieus en heb plannen om hierna hbo v te gaan doen (dan zijn m'n dochters wat ouder en kan dat ook beter), daar was ze ook enthousiast over.
Verder de vraag wat me het moeilijkste lijkt in dit werk. Voor mij is dat: geen tijd en aandacht kunnen geven door personeelstekort, dat lijkt me het lastigst.
Maar het was een hele leuke vrouw, ook single moeder van twee nog oudere kinderen dus ze weet wel hoe dit voor mij is.
Qua salaris vindt ik dit meevallen. Ik ben ook iemand die veel wil leren. En wat mij inderdaad ook lastig lijkt het verdelen van tijd en aandacht door personeelstekorten. Ik ben iemand die bewoners aandacht wil geven en hun een leuke laatste tijd te bezorgen. En hun leven een beetje door te blijven leven zoals ze dat eerder ook deden. Maar weet dat dit helaas vaak niet gaat lukken. Ik ben blij met je antwoorden. Ik wens je heel veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella, mijn salaris is vrij oke omdat ik al veel jaar in de zorg heb gewerkt en die jaren mee tellen. De organisatie waar ik bij ga werken schaalt verzorgende IG-ers in in functieschaal 40, ook dit is wat hoger dan ik over het algemeen bij vacatures zie, meestal zie ik schaal 35 staan bij vacatures van andere organisaties.
Kijk anders even in deze tabellen. https://werkenbijsensire.nl/uploads/fil ... ntabel.pdf
Hangmat schreef:
12-03-2018 20:29
Cinderella, mijn salaris is vrij oke omdat ik al veel jaar in de zorg heb gewerkt en die jaren mee tellen. De organisatie waar ik bij ga werken schaalt verzorgende IG-ers in in functieschaal 40, ook dit is wat hoger dan ik over het algemeen bij vacatures zie, meestal zie ik schaal 35 staan bij vacatures van andere organisaties.
Kijk anders even in deze tabellen. https://werkenbijsensire.nl/uploads/fil ... ntabel.pdf
Ik wacht het af. Eerst die werk-leer plek😀
Gefeliciteerd hangmat!!! Positief nieuws😊 hoe was de bijeenkomst.

Die +- €1000 netto per maand is op basis van 24 uur.excl onregelmatigheid toeslag etc. Netto verdien ik gemiddeld alles bij elkaar €1300-€1500. Na diplomering word mijn kinderopvang jaren meegerekend en natuurlijk de stijginf van loonschaal ivm afstuderen.
Je krijgt in de zorg wel ook eindejaarsuitkering. 😉
Even een update!

Gesprekken gingen naar mijn inziens goed. Ik kon mezelf goed motiveren tijdens de speeddate met teamleiders.

Vandaag of morgen weet ik of ik door mag naar de assessment ronde.

Duimen jullie met me mee?

Ze waren met name nieuwsgierig naar mijn motivatie. Ze vonden het met name mooi dat ik het woord welzijn benoemde in mijn verhaal. Tegenwoordig help je mensen niet alleen, maar ben je ook bezig met het welzijn van mensen in de winter van hun leven.

Wellicht een tip voor mensen die er ook over denken om de opleiding te gaan volgen.

Ik hou jullie op de hoogte!
piekerien schreef:
13-03-2018 06:04
Even een update!

Gesprekken gingen naar mijn inziens goed. Ik kon mezelf goed motiveren tijdens de speeddate met teamleiders.

Vandaag of morgen weet ik of ik door mag naar de assessment ronde.

Duimen jullie met me mee?

Ze waren met name nieuwsgierig naar mijn motivatie. Ze vonden het met name mooi dat ik het woord welzijn benoemde in mijn verhaal. Tegenwoordig help je mensen niet alleen, maar ben je ook bezig met het welzijn van mensen in de winter van hun leven.

Wellicht een tip voor mensen die er ook over denken om de opleiding te gaan volgen.

Ik hou jullie op de hoogte!
Mooi gezegd in de welzijn van hun leven. Zo is het ook. Ik wil de opleiding ook gaan doen om de mensen nog een mooie en plezierige oude dag te bezorgen en dat ze hun laatste jaren nog een beetje kunnen leven zoals ze altijd geleefd hebben. Ik wens je heel veel succes en duim met je mee.
Cinderella76 schreef:
13-03-2018 09:57
Mooi gezegd in de welzijn van hun leven. Zo is het ook. Ik wil de opleiding ook gaan doen om de mensen nog een mooie en plezierige oude dag te bezorgen en dat ze hun laatste jaren nog een beetje kunnen leven zoals ze altijd geleefd hebben. Ik wens je heel veel succes en duim met je mee.
het is trouwens het welzijn☺️
Alle reacties Link kopieren
Klinkt veelbelovend Piekerien!
Even mijn frustratie eruit. Net weer 2 afwijzingen gekregen wat een werk-leerplek betreft. Je krijgt als antwoord op je open sollicitatie, we nemen alleen opgeleide mensen aan, geen plek momenteel, ect. Wordt er moedeloos van. Wil dit zo ontzettend graag😢. Snap het niet, tekorten in de zorg en gemotiveerde mensen zoals ik worden keer op keer afgewezen. Ben normaliter niet zo van opgeven maar heb nu zoiets van gaat het überhaupt wel lukken? En moet ik niet wat anders gaan zoeken qua werk? Sorry moest dit even kwijt.
Ik ben door naar de assessment ronde! Krijg binnenkort een link naar de test doorgestuurd. Iemand ervaring hiermee? Het is 2f Niveau en bevat rekenen, Nederlands en persoonlijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee met dit topic.
Gisteren naar een vacaturemarkt geweest en gesproken met 2 instanties die mij deze opleiding aan kunnen bieden.
Gezien mijn vooropleiding (MBO 4 SPW en HBO MWD) kan ik terecht in de flitsklas dus 1.5 jaar.
20 uur werken en 1 dag naar school.

Ik heb geen kinderen en onregelmatig werken is voor mij geen probleem. Ook mijn salaris is niet van groot belang zolang het maar minimaal 1000 euro is kom ik rond.

Ik ben nog echt aan het oriënteren, maar voel me eigenlijk heel goed en heb wel zin om weer betaald aan de slag te gaan!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
@cinderella: sorry, heb over je reactie heengelezen.

Wat rot voor je! Ik hoop voor je dat er snel iets op je pad gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb vanochtend toevallig de test gedaan en vond hem best meevallen behalve het rekenen😅. Maar ben dan ook niet super goed in rekenen.
piekerien schreef:
15-03-2018 13:45
@cinderella: sorry, heb over je reactie heengelezen.

Wat rot voor je! Ik hoop voor je dat er snel iets op je pad gaat komen.
Geef niet hoor piekerien😀. Hoop ik ook. Heb het allemaal even laten bezinken en wil nog niet opgeven💪🏻. Heb nog wat open sollicitaties verstuurd en nog geen definitief antwoord opgekregen dus hopelijk kan ik hier in ieder geval op gesprek komen.
Alle reacties Link kopieren
He balen Cinderella! Niet opgeven! Het flauwe is inderdaad dat er zoveel mensen nodig zijn maar instellingen zélf maar een klein budget hebben om mensen op te leiden.

Ik heb de Nederlands en rekenen toets ook gehad Piekerien, het is wel fijn een paar testen te oefenen, dan weet je hoe de vraagstellingen zijn en met rekenen kun je ff uitzoeken 'hoe dat ook alweer ging ' met procenten e.d. Ik had 2 fout in Nederlands en 1 in Rekenen, dus dat ging prima.
Vandaag m'n echte arbeidsvoorwaarden gesprek gehad, dat ging ook lekker.
Nog twee weken op m'n oude werk (ben nu banketbakker haha, bruidstaarten ed.), dan 6 weken vrije dagen opmaken, en dan begin ik 15 mei. De eerste maand twee dagen naar school en twee dagen werken, om een vliegende start met de ADL te maken, en dan de rest van het jaar 24 u werken, 4 u school (1X per 2 weken een dag), contract van 28 uur. 15 mei 2019 hoop ik dan m'n diploma te hebben.

En als ik wil mag ik meteen door met HBO-v
@hangmat: top! Wat een carrière switch. Er komt een verzorgende bij die ook nog lekkere taarten kan bakken 😂...

Bedankt voor je aanvulling op de test. Ik heb inmiddels al wat toetsen geoefend,dus ik ga er niet helemaal blanco in.

Ik weet dat ik slim genoeg ben maar het is gewoon spannend omdat ik het zo graag wil!

Ik ga ervoor!
Alle reacties Link kopieren
https://www.haarlemsdagblad.nl/haarlem- ... -werkenden

Klinkt mooi, en dat is het ook echt! Misschien hebben mensen in dit topic er wat aan! Ik werk voor een van de betrokken organisaties, en wij zijn enthousiast over de vele praktijk uren die de leerlingen gaan draaien. We merken dat de praktijk toch echt de beste leerschool is. Ook het voorwerktraject is voor overstappers fijn. Je hoeft niet meteen jebaan op te zeggen, maar doet eerst een module thuis en loopt mee in het ziekenhuis en de ouderenzorg (verpleeghuis en thuiszorg) voor je zelf definitief beslist over te stappen. Tijdens die eerste module wordt al gekeken of je geschikt bent of niet ( en kun je zelf ook bepalen of het wat voor je is of niet), en daarna heb je baan- en inkomengarantie.
En ik ben werkgegeleider, dus er komen er vast een paar bij mij werken ;-D . Ik kan niet wachten :cheer:


Succes voor degenen die al aangenomen zijn, en ook voor degenen die nog zoekende zijn!
Wat gaaf hangmat. Wat een carrièreswitch. Ben heel benieuwd hoe het je afgaat. Houdt je ons af en toe op de hoogte?
Grrrr😫 net weer een afwijzing.
Alle reacties Link kopieren
Sinds september volg ik de 3-jarige bbl-opleiding voor verzorgende ig. Ik ben eind veertig en ik was ook toe aan een carrièreswitch. Ik heb meerdere malen tevergeefs gesolliciteerd, maar door vol te houden is het mij uiteindelijk gelukt. Bij ons starten 2x per jaar nieuwe opleidingen en een paar maanden daarvoor komen de vacatures online. Ik heb bij verschillende instanties een vacaturemelding/jobalert aangemaakt, waardoor ik op het juiste moment kon solliciteren. En inderdaad de aanhouder wint.

Bij ons binnen de organisatie worden heel veel mensen opgeleid momenteel. Veel daarvan zijn al bij ons aan het werk en gaan voor een stapje verder. Daardoor is er minder vraag naar mensen van buiten af, maar de mogelijkheid is er wel degelijk.

Ik ben alleenstaande en krijg mijn leerling-salaris aangevuld tot het minimumloon. Voor mij betekent dat zo'n 1250 euro netto per maand inclusief bij 32 uur. Hier kan ik prima van rondkomen, maar ik ben dan ook geen big spender.
lndie schreef:
16-03-2018 18:39
Sinds september volg ik de 3-jarige bbl-opleiding voor verzorgende ig. Ik ben eind veertig en ik was ook toe aan een carrièreswitch. Ik heb meerdere malen tevergeefs gesolliciteerd, maar door vol te houden is het mij uiteindelijk gelukt. Bij ons starten 2x per jaar nieuwe opleidingen en een paar maanden daarvoor komen de vacatures online. Ik heb bij verschillende instanties een vacaturemelding/jobalert aangemaakt, waardoor ik op het juiste moment kon solliciteren. En inderdaad de aanhouder wint.

Bij ons binnen de organisatie worden heel veel mensen opgeleid momenteel. Veel daarvan zijn al bij ons aan het werk en gaan voor een stapje verder. Daardoor is er minder vraag naar mensen van buiten af, maar de mogelijkheid is er wel degelijk.

Ik ben alleenstaande en krijg mijn leerling-salaris aangevuld tot het minimumloon. Voor mij betekent dat zo'n 1250 euro netto per maand inclusief bij 32 uur. Hier kan ik prima van rondkomen, maar ik ben dan ook geen big spender.
Mag ik vragen in welk deel van Nederland u woont? Van 1250,00 zou ik ook prima rond kunnen komen.krijg je het aangevuld door het UWV? Ben ook alleen en dan maar geen vakantie meer de komende jaren en andere extraatjes. Komt daarna ook wel weer. Heb ik voor deze droom wel over😀. Gaat het je verder goed af Indie?
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
16-03-2018 19:29
Mag ik vragen in welk deel van Nederland u woont? Van 1250,00 zou ik ook prima rond kunnen komen.krijg je het aangevuld door het UWV? Ben ook alleen en dan maar geen vakantie meer de komende jaren en andere extraatjes. Komt daarna ook wel weer. Heb ik voor deze droom wel over😀. Gaat het je verder goed af Indie?
Zou je ajb je tegen me willen zeggen? :O
Ik werk in Amsterdam. De aanvulling is vanuit mijn werkgever.

Op de personeelsproblemen na gaat het me wel goed af tot nu toe. Ik heb wel het idee dat ik 24/7 met mijn school en vooral werk bezig ben, maar dat ligt ook wel een beetje aan mijzelf.

Jij succes met je sollicitaties.
Ik zal je tegen je zeggen😀. Ik zoek een plek in Twente. Erg lastig, tot nu toe alleen nog maar afwijzingen. Misschien ook omdat ik geen echte ervaring heb, alleenvrijwilligerservaring. Heb nog wel een paar open sollicitaties lopen, hopen dat daar iets positiefs tussen zit. Aanhouder wint zeggen ze. Wat school betreft, je bent er natuurlijk ook een hele poos uit geweest. Dat speelt denk ik ook mee. Zal ik ook nog wel krijgen. Succes komt vast allemaal goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven