BBL opleiding verzorgende IG
zondag 11 maart 2018 om 14:11
Goedemiddag allemaal,
Morgen ga ik naar een bijeenkomst waar een eerste selectie plaats zal gaan vinden voor de (interne) 3 jarige opleiding verzorgende IG.
Inmiddels ben ik er van overtuigd dat ik deze opleiding wil gaan doen. Pittig zal het sowieso gaan worden, maar waar een wil is, is een weg!
Ik zou het erg leuk vinden om hier wat ervarings verhalen te lezen.
Waar ik nieuwsgierig naar ben staat hieronder vermeld:
Aangezien ik reeds werkzaam ben binnen de stichting maak ik gebruik van een garantieregeling. Dit houdt in dat ik met behoud van salaris de opleiding mag gaan doen. Ik zal 24 uur gaan werken en 1 dag in de week naar school gaan. Graag zou ik willen weten wat jullie verdienen in het eerste jaar inclusief ort. Nogal onbeschofte vraag, maar aangezien we hier toch anoniem zijn hoop ik op reacties .
Ervaringen over de studiebelasting. Hoe intensief is deze? Verschilt natuurlijk per persoon, maar wil het heel graag weten. Ter info: mijn moeder gaat 3 dagen oppassen en ik neem 2 dagen opvang op, dus dat is al in kannen en kruiken. ( Onze kinderen zijn 3 en 7 jaar)
Tot slot de zogenaamde onlinetest/vragenlijst. Deze zal online afgenomen worden. Hebben jullie enig idee op welk niveau dit zal zijn en kun je hierop alsnog afgewezen worden?
Uiteraard alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Word ontzettend gewaardeerd.
Groetjes piekerien
Morgen ga ik naar een bijeenkomst waar een eerste selectie plaats zal gaan vinden voor de (interne) 3 jarige opleiding verzorgende IG.
Inmiddels ben ik er van overtuigd dat ik deze opleiding wil gaan doen. Pittig zal het sowieso gaan worden, maar waar een wil is, is een weg!
Ik zou het erg leuk vinden om hier wat ervarings verhalen te lezen.
Waar ik nieuwsgierig naar ben staat hieronder vermeld:
Aangezien ik reeds werkzaam ben binnen de stichting maak ik gebruik van een garantieregeling. Dit houdt in dat ik met behoud van salaris de opleiding mag gaan doen. Ik zal 24 uur gaan werken en 1 dag in de week naar school gaan. Graag zou ik willen weten wat jullie verdienen in het eerste jaar inclusief ort. Nogal onbeschofte vraag, maar aangezien we hier toch anoniem zijn hoop ik op reacties .
Ervaringen over de studiebelasting. Hoe intensief is deze? Verschilt natuurlijk per persoon, maar wil het heel graag weten. Ter info: mijn moeder gaat 3 dagen oppassen en ik neem 2 dagen opvang op, dus dat is al in kannen en kruiken. ( Onze kinderen zijn 3 en 7 jaar)
Tot slot de zogenaamde onlinetest/vragenlijst. Deze zal online afgenomen worden. Hebben jullie enig idee op welk niveau dit zal zijn en kun je hierop alsnog afgewezen worden?
Uiteraard alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Word ontzettend gewaardeerd.
Groetjes piekerien
anoniem_6459539699668 wijzigde dit bericht op 11-03-2018 14:22
0.66% gewijzigd
vrijdag 16 maart 2018 om 21:27
School gaat me makkelijk af. Ik vind het geen straf om weer in de klas te zitten. Het is vooral de praktijk die heel erg in mijn hoofd gaat zitten. Ik hoor soms 's nachts nog mensen praten. Dat ligt ook een beetje aan mijn karakter. Ik doe graag dingen met volle overtuiging. Het is leuk, maar wel vermoeiend. Ik merk echt wel dat ik geen 18 meer ben.Cinderella76 schreef: ↑16-03-2018 20:15Ik zal je tegen je zeggen. Ik zoek een plek in Twente. Erg lastig, tot nu toe alleen nog maar afwijzingen. Misschien ook omdat ik geen echte ervaring heb, alleenvrijwilligerservaring. Heb nog wel een paar open sollicitaties lopen, hopen dat daar iets positiefs tussen zit. Aanhouder wint zeggen ze. Wat school betreft, je bent er natuurlijk ook een hele poos uit geweest. Dat speelt denk ik ook mee. Zal ik ook nog wel krijgen. Succes komt vast allemaal goed.
Wil je per se in de ouderenzorg? Ik zie hier namelijk een mogelijkheid: http://www.detwentsezorgcentra.nl/26811 ... /vacatures Misschien is het iets voor je?
vrijdag 16 maart 2018 om 21:38
lndie schreef: ↑16-03-2018 21:27School gaat me makkelijk af. Ik vind het geen straf om weer in de klas te zitten. Het is vooral de praktijk die heel erg in mijn hoofd gaat zitten. Ik hoor soms 's nachts nog mensen praten. Dat ligt ook een beetje aan mijn karakter. Ik doe graag dingen met volle overtuiging. Het is leuk, maar wel vermoeiend. Ik merk echt wel dat ik geen 18 meer ben.
Wil je per se in de ouderenzorg? Ik zie hier namelijk een mogelijkheid: http://www.detwentsezorgcentra.nl/26811 ... /vacatures Misschien is het iets voor je? Ja ik had dit gezien vanmiddag. Heb altijd gezegd ik wil iets in de ouderenzorg. En dit is gehandicaptenzorg. Weet niet of deze doelgroep iets voor mij is. Ik ga het dit weekend eens even goed bestuderen en ook even bij mijn overbuurvrouw informeren, zij werk in de gehandicaptenzorg. Ik zeg niet definitief nee. Maar aardig van je dat je meedenkt.
vrijdag 16 maart 2018 om 23:29
Pff, weet waar je aan begint. Ik hou van mijn werk, maar tegenwoordig....bewoners zijn superagressief/onhandelbaar, families bemoeien zich overal mee. jij doet je best voor de bewoner, maar GOD echt een dienst is zwaar!!!!! Je heb 3 uur hulp van de helpende en voor de rest sta je overal alleen voor, kleinschalig is de trend: 7 bewoners, gezellig joh!! Boodschappen, artsvisites, medicatiebestellingen, incobestellingen, fatsoenlijke maaltijden op tafel zetten....de bewoners rustig, tevreden en schoon houden, begrip tonen voor jan en alleman...oh echt ik werk 32 uur maar het is veel!!!
zaterdag 17 maart 2018 om 08:21
bedankt voor je reactie. Ik ga het allemaal eens goed overdenken.spuus78 schreef: ↑16-03-2018 23:29Pff, weet waar je aan begint. Ik hou van mijn werk, maar tegenwoordig....bewoners zijn superagressief/onhandelbaar, families bemoeien zich overal mee. jij doet je best voor de bewoner, maar GOD echt een dienst is zwaar!!!!! Je heb 3 uur hulp van de helpende en voor de rest sta je overal alleen voor, kleinschalig is de trend: 7 bewoners, gezellig joh!! Boodschappen, artsvisites, medicatiebestellingen, incobestellingen, fatsoenlijke maaltijden op tafel zetten....de bewoners rustig, tevreden en schoon houden, begrip tonen voor jan en alleman...oh echt ik werk 32 uur maar het is veel!!!
zondag 18 maart 2018 om 13:51
maandag 19 maart 2018 om 10:08
Nte terug gebeld en ze hadden mijn brief ontvangen en deze ging mee in de sollicitatieprocedure voor een werkleerplek voor aanvang sept. Hier begonnen ze binnenkort mee. Heb wel gezegd dat ik zeer geïnteresseerd was. Nu afwachtenCinderella76 schreef: ↑19-03-2018 09:43Nou Piekerien en Hangmat ik heb gebeld. Desbetreffende mevr was niet aanwezig. Heb mijn telefoonnummer achtergelaten op haar voicemail in de hoofdtaak ze me terugbelt. Afwachten![]()
dinsdag 20 maart 2018 om 09:33
Hoi dames,
Mag ik jullie vragen waar jullie de opleiding willen gaan volgen? Ik zit te denken aan Scheidegger, maar daar weet men pas een paar weken voordat de opleiding begint waar de lessen plaatsvinden. Is niet handig voor mij aangezien ik afhankelijk ben van OV en niet door het hele land wil gaan reizen.
Mag ik jullie vragen waar jullie de opleiding willen gaan volgen? Ik zit te denken aan Scheidegger, maar daar weet men pas een paar weken voordat de opleiding begint waar de lessen plaatsvinden. Is niet handig voor mij aangezien ik afhankelijk ben van OV en niet door het hele land wil gaan reizen.
dinsdag 20 maart 2018 om 10:08
minoes5 schreef: ↑20-03-2018 09:45Ik heb echter geen ervaring noch een gerichte vooropleiding voor dit beroep/deze opleiding. Ik ben medisch secretaresse en heb ook als opleiding mbo agogisch werk gedaan (voorloper van de mbo SPW).
Wat raden jullie mij aan om te doen? Mocht ik ergens worden aangenomen dan ga ik het volgen aan een MBO instelling hier in de buurt. Zij bieden ook een opleiding voor volwassenen aan zodat ik als 41 jarige niet bij alleen maar 16 jarige in de klas kom. Thuisstudie zou helemaal niks voor mij zijn. Ik wens jou heel veel succes. Zou het leuk vinden om af en toe te horen hoe het je afgaat.
dinsdag 20 maart 2018 om 10:11
Biedt een MBO instelling in jouw buurt de opleiding niet aan? De nadeel alleen is dat deze in september pas beginnen. Een LOI opleiding kun je volgens mij het hele jaar door instromen?
dinsdag 20 maart 2018 om 10:11
oeps het is het nadeelCinderella76 schreef: ↑20-03-2018 10:11Biedt een MBO instelling in jouw buurt de opleiding niet aan? De nadeel alleen is dat deze in september pas beginnen. Een LOI opleiding kun je volgens mij het hele jaar door instromen?
dinsdag 20 maart 2018 om 10:54
Dank voor je reactie en advies. Ik ben gelijk gaan kijken bij een mbo-instelling in de buurt. Ik ben echter bang dat ik één van de oudste ben of zelfs dé oudste met mijn 40+.
Verder heb ik inkomsten nodig, omdat ik een gezin heb. Ik hoop dat ik iets kan vinden waarbij ik ook inkomsten heb. Ik werk nu 16 uur en verdien netto bijna 1000 Euro per maand.
Ik ben zo toe aan iets anders, wil zo graag voor (oudere) mensen zorgen, iets voor ze kunnen betekenen.
Verder heb ik inkomsten nodig, omdat ik een gezin heb. Ik hoop dat ik iets kan vinden waarbij ik ook inkomsten heb. Ik werk nu 16 uur en verdien netto bijna 1000 Euro per maand.
Ik ben zo toe aan iets anders, wil zo graag voor (oudere) mensen zorgen, iets voor ze kunnen betekenen.
dinsdag 20 maart 2018 om 11:04
Cinderella, als ik jou goed begrijp probeer jij eerst een plek (werkplek of stageplek?) te vinden om dan te kijken naar een school in jouw omgeving?
Ik heb ook geen "zin" om tussen hele jonge leerlingen te zitten. Heb ik al eerder gehad tijdens een opleiding en dat heb ik als onprettig ervaren.
Ik ben erg benieuwd of je een plek kunt vinden en hoe of wat verder.
Ik durf bijna niet te bellen naar een instelling, omdat ik toch moet vragen of ik dan ook een salaris krijg. Ik ben bang met mijn nul-ervaring dat dat er niet in zit en dat het dan lijkt alsof het mij alleen daar om te doen is.
Ik heb ook geen "zin" om tussen hele jonge leerlingen te zitten. Heb ik al eerder gehad tijdens een opleiding en dat heb ik als onprettig ervaren.
Ik durf bijna niet te bellen naar een instelling, omdat ik toch moet vragen of ik dan ook een salaris krijg. Ik ben bang met mijn nul-ervaring dat dat er niet in zit en dat het dan lijkt alsof het mij alleen daar om te doen is.
dinsdag 20 maart 2018 om 13:36
Ik heb verschillende instellingen hier in de buurt mijn cv+open sollicitatiebrief gestuurd. Al een paar afwijzingen gehad, maar geef de moed niet op. Ik vindt met LOI,NHA ect dat je ook je praktijk nog wel ergens moet doen. Misschien kun je alvast wat vrijwilligerswerk ergens gaan doen, dan ben je binnen en wie weet? Succes.minoes5 schreef: ↑20-03-2018 11:04Cinderella, als ik jou goed begrijp probeer jij eerst een plek (werkplek of stageplek?) te vinden om dan te kijken naar een school in jouw omgeving?
dinsdag 20 maart 2018 om 13:44
Helaas kan ik geen vrijwilligerswerk doen, dan moet mijn dochter een extra dag of extra dagen naar het kdv. Dat vind ik zonde van het geld eigenlijk.
Ik werk te ver weg van huis zodat ik én werk dichterbij zoek (ook nodig als na de zomer mijn dochter naar school gaat ivm vertrektijd 's morgens) en dan ook meteen werk wat mij meer aanspreekt. Eindelijk.
Een opleiding volgen lijkt mij heel erg leuk, maar ander werk vinden is best een struikelblok. Ik ga de komende tijd instellingen bellen met de vraag of ik bij hun kan werken en daarbij de opleiding kan doen.
Ik werk te ver weg van huis zodat ik én werk dichterbij zoek (ook nodig als na de zomer mijn dochter naar school gaat ivm vertrektijd 's morgens) en dan ook meteen werk wat mij meer aanspreekt. Eindelijk.
Een opleiding volgen lijkt mij heel erg leuk, maar ander werk vinden is best een struikelblok. Ik ga de komende tijd instellingen bellen met de vraag of ik bij hun kan werken en daarbij de opleiding kan doen.
dinsdag 20 maart 2018 om 16:28
@ minoes, vaak staan er gewoon vacatures voor de functie van Verzorgende ig in opleiding of leerling verzorgende IG op hun websites. Daar kun je dan op solliciteren voor een plek. Meestal heb je dan gewoon een betaalde baan van ca 24 uur per week en ga je erbij 1 dag per week of twee weken naar school. De werkgever betaald dan ook de opleiding. De organisatie waar ik ga werken leidt echt een hele klas op en huurt daarvoor een particulier opleidingsbedrijf in. Ik ga dus niet naar een ROC oid, de docent komt gewoon naar de organisatie toe.
dinsdag 20 maart 2018 om 17:23
klopt helemaal Hangmat.Hangmat schreef: ↑20-03-2018 16:28@ minoes, vaak staan er gewoon vacatures voor de functie van Verzorgende ig in opleiding of leerling verzorgende IG op hun websites. Daar kun je dan op solliciteren voor een plek. Meestal heb je dan gewoon een betaalde baan van ca 24 uur per week en ga je erbij 1 dag per week of twee weken naar school. De werkgever betaald dan ook de opleiding. De organisatie waar ik ga werken leidt echt een hele klas op en huurt daarvoor een particulier opleidingsbedrijf in. Ik ga dus niet naar een ROC oid, de docent komt gewoon naar de organisatie toe.