Werk & Studie alle pijlers

BBL opleiding verzorgende IG

11-03-2018 14:11 103 berichten
Goedemiddag allemaal,

Morgen ga ik naar een bijeenkomst waar een eerste selectie plaats zal gaan vinden voor de (interne) 3 jarige opleiding verzorgende IG.

Inmiddels ben ik er van overtuigd dat ik deze opleiding wil gaan doen. Pittig zal het sowieso gaan worden, maar waar een wil is, is een weg!

Ik zou het erg leuk vinden om hier wat ervarings verhalen te lezen.

Waar ik nieuwsgierig naar ben staat hieronder vermeld:

Aangezien ik reeds werkzaam ben binnen de stichting maak ik gebruik van een garantieregeling. Dit houdt in dat ik met behoud van salaris de opleiding mag gaan doen. Ik zal 24 uur gaan werken en 1 dag in de week naar school gaan. Graag zou ik willen weten wat jullie verdienen in het eerste jaar inclusief ort. Nogal onbeschofte vraag, maar aangezien we hier toch anoniem zijn hoop ik op reacties .

Ervaringen over de studiebelasting. Hoe intensief is deze? Verschilt natuurlijk per persoon, maar wil het heel graag weten. Ter info: mijn moeder gaat 3 dagen oppassen en ik neem 2 dagen opvang op, dus dat is al in kannen en kruiken. ( Onze kinderen zijn 3 en 7 jaar)

Tot slot de zogenaamde onlinetest/vragenlijst. Deze zal online afgenomen worden. Hebben jullie enig idee op welk niveau dit zal zijn en kun je hierop alsnog afgewezen worden?

Uiteraard alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Word ontzettend gewaardeerd.

Groetjes piekerien
anoniem_6459539699668 wijzigde dit bericht op 11-03-2018 14:22
0.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cinderella, hoe gaat het nu? inmiddels een opleidingsplek kunnen bemachtigen?

Ik ben nu ruim een maand bezig. Die eerste maand was behoorlijk intensief. Twee dagen les, veel voorbereiden etc. en twee dagen werken. Het niveau vind ik niet lastig moet ik zeggen...
Het werk op zich is leuk! veel lieve en ook minder lieve bewoners. Een behoorlijk intensieve afdeling met veel bedlegerige mensen die ook wond/stoma/trachea-zorg nodig hebben. Het team vind ik minder leuk. Men zit niet zo te wachten op leerlingen die je tijd innemen. Ik moet hier heel assertief in zijn heb ik wel geleerd. Het verschilt wel wat per collega maar af en toe is de stugheid echt ongelofelijk. Gelukkig ook leuke collega's.
Vorige week m'n eerste kennisexamen (van 3) gehad en afgerond met een 9,5 dus ik ben megaaaaaa tevreden. Had er ook hard voor geleerd moet ik zeggen. Ik merk wel dat ik het diep vanbinnen nog steeds jammer vind dat ik niet nu HBO-v aan het doen ben. Ik hoop echt dat dat in de toekomst nog een mogelijkheid voor mij is.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Ik heb al jullie berichten hier gelezen en heb zelf ook een vraag. Ik ben 18 jaar oud en word 19 in december, zelf heb ik over 4 dagen een 'intake' gesprek over een BBL opleiding verzorgende IG. Het werk in de zorg en welzijn geeft mij volharding en ik krijg er een warm gevoel van! Zelf ben ik momenteel aan het wachten tot de opleiding van start gaat wat nog wel even duurt. Ik leer het beste in de praktijk en heb zelf al ervaring op gedaan op een brede opleiding zorg en welzijn op de middelbare school van 4 jaar. Heb voor een betere voorbereiding op mijn eventuele vervolg opleiding voor niveau 4 diploma geknokt in 1 jaar tijd nadat ik van het kader afkwam. Ik wou het beste uit mezelf halen en dit laten zien door een hoger niveau te doen en het is me toch maar ff geluk :-D .. Zelf doe ik nu vrijwilligers werk bij 1 van de zorginstanties waar ik graag een BLL opleiding wil volgen.. dit houdt vooral in het koken en spelletjes doen met ouderen die zowel lichamelijke als geestelijke problemen hebben. Ik, heb het hier heel erg naar me zin en wil mij verbreden in dit beroep. Vanwege mijn leeftijd en weinig voor werkervaring ben ik bang voor afwijzing.. iemand enig idee hoe ik mij het best voor kan bereiden op dit gesprek? Natuurlijk heb ik al van alles opgezocht over eventuele vragen die ik zou kunnen krijgen maar toch vraag ik het nog even gericht :)
Hoi, nog even weer reagerend op deze oudere topic. Nog steeds geen opleidingsplek. Werk nu nog steeds als medewerker leefomgeving in een verzorgingstehuis hier in de buurt. Bevalt erg goed. Maar heb gemiddeld maar zo’n 20 uur in de week en niet genoeg. Krijg aanvullend ww erbij. Ze zijn hier heel tevreden over mij en weten ook wat mijn wensen/dromen zijn, maar kunnen mij ook niet de oh zo gedroomde plek geven. De afgelopen maanden 2 diensten mogen meelopen in een ander verzorgingstehuis, helaas niet geworden, er was iemand die jonger en ietwat meer ervaring had, dus zij is het geworden helaas. Ik was wel bij de laatste twee. Ook nog een sollicitatie in de Achterhoek gehad, hier ook niet verder gekomen. En vorige week een sollicitatie gehad bij een verzorgingstehuis hier in de regio met meerdere vestigingen. Was hartstikke zenuwachtig en wist soms niet goed wat ik moest zeggen. Dus ben bang dat dit ook niet wat geworden is. Zag dat ze me vanmorgen gebeld hadden😓😓. Was aan het werk dus kon mijn telefoon niet opnemen. Heb proberen terug te bellen, maar kreeg een voicemail. Had verwacht dat ik pas volgende week uitsluitsel zou krijgen over deze sollicitatie zou krijgen, werd wel gezegd. Dus ik ben niet heel hoopgevend gestemd🙁. Of zou het mee kunnen vallen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven