Bedankje scriptiebegeleider?
maandag 29 augustus 2011 om 14:23
Hallo,
Binnenkort heb ik het eindgesprek voor mijn masterscriptie. Ik ben heel tevreden over mijn scriptiebegeleider en ik vroeg me af of het normaal is om een presentje mee te nemen om hem te bedanken? Probleem is dat er ook een tweede beoordelaar bij het gesprek aanwezig zal zijn. Die persoon ken ik niet, hij heeft me niet begeleid en alleen mijn scriptie beoordeeld. Het lijkt me dus sowieso raar om alleen iets voor mijn scriptiebegeleider mee te nemen en niet voor de tweede beoordelaar. Daarom lijkt het me handiger om het gewoon niet te doen, maar ik wil natuurlijk niet onbeleefd overkomen. Wat zouden jullie doen?
Binnenkort heb ik het eindgesprek voor mijn masterscriptie. Ik ben heel tevreden over mijn scriptiebegeleider en ik vroeg me af of het normaal is om een presentje mee te nemen om hem te bedanken? Probleem is dat er ook een tweede beoordelaar bij het gesprek aanwezig zal zijn. Die persoon ken ik niet, hij heeft me niet begeleid en alleen mijn scriptie beoordeeld. Het lijkt me dus sowieso raar om alleen iets voor mijn scriptiebegeleider mee te nemen en niet voor de tweede beoordelaar. Daarom lijkt het me handiger om het gewoon niet te doen, maar ik wil natuurlijk niet onbeleefd overkomen. Wat zouden jullie doen?
maandag 29 augustus 2011 om 14:33
Gewoon doen. Ik heb een soortgelijke situatie gehad in mijn geval stage: één belangrijkste stagebegeleider en twee andere collega's die ook erg veel tijd in mijn stage hadden gestoken en uiteindelijk ook een stukje hebben geschreven voor mijn beoordeling maar die niet officieel mijn stagebegeleiders waren. Ik heb drie koffie-pakketjes laten maken (lekkere koffie, bonbonnetjes, leuke kopjes): één grote en twee kleinere.
Degene om wie het gaat weet zelf ook wel dat hij/zij minder tijd aan jouw scriptie heeft besteed dan je 'echte' scriptiebegeleider en op deze manier rond je het met beiden netjes af.
Degene om wie het gaat weet zelf ook wel dat hij/zij minder tijd aan jouw scriptie heeft besteed dan je 'echte' scriptiebegeleider en op deze manier rond je het met beiden netjes af.
maandag 29 augustus 2011 om 14:37
maandag 29 augustus 2011 om 15:37
Je 2e beoordelaar heeft toch je scriptie doorgelezen en beoordeeld, dus ik zou beiden een bedankje geven. Ik weet niet hoeveel tijd je begeleider in je heeft gestoken? Bij mij was het een kleine scriptie (10 studiepunten) en ik heb echt een kleinigheidje geven (nl. een grote toblerone reep), en dan ook aan de 2e beoordelaar. Het is meer het idee dat telt . En ze vonden het erg leuk .
maandag 29 augustus 2011 om 15:56
Bedankt voor de reacties!
Er zit wel wat in dat de 2e beoordelaar er ook tijd in heeft gestoken, alleen dat staat totaal niet in verhouding met de tijd die mijn scriptiebegeleider erin heeft gestoken. En omdat ik die 2e beoordelaar bij het eindgesprek voor het eerst zie, voelt het een beetje vreemd om meteen met een cadeautje te komen aanzetten.
Er zit wel wat in dat de 2e beoordelaar er ook tijd in heeft gestoken, alleen dat staat totaal niet in verhouding met de tijd die mijn scriptiebegeleider erin heeft gestoken. En omdat ik die 2e beoordelaar bij het eindgesprek voor het eerst zie, voelt het een beetje vreemd om meteen met een cadeautje te komen aanzetten.
maandag 29 augustus 2011 om 15:59
maandag 29 augustus 2011 om 16:03
ik had mijn scriptie begeleider wel iets leuks willen geven..als hij op was komen dagen op mijn verdediging
Toen hij dat was vergeten..en ik dus nooit mijn scriptie heb verdedigd (wel afgestudeerd) vond ik het ook niet meer nodig hem iets te geven..
In jouw geval zou ik idd beiden wat geven...een kleinigheidje...die toblerone reep en die koffie pakketjes vind ik ook een leuk idee...

In jouw geval zou ik idd beiden wat geven...een kleinigheidje...die toblerone reep en die koffie pakketjes vind ik ook een leuk idee...