Bedrijfsnaam
donderdag 1 februari 2018 om 11:35
Hoi allemaal!
Mijn moeder en ik willen een kinderopvang beginnen. Nu zijn we opzoek naar een leuke opvang naam.
Maar we komen er niet helemaal uit.
Het is ook nog een beetje onzeker allemaal of het door kan gaan, maar dat horen we deze week en anders volgende week.
Zouden jullie ons willen helpen?
Hier wat tips die misschien helpen:
Wij willen het liefst in de naam dat het duidelijk is dat we moeder en dochter zijn. Ik heb ook katten in huis, dus misschien leuk erin te verwerken.
Ik had zelf al iets met:
-Oppashuis Hello Kitty
-Familiehuis Hello Kitty
-Kinderdagverblijf de vrolijke kat
-KDV 't lieverheerstbeestje
-Familieopvang de kleine uil
-Moeder & Dochter opvang
Mochten jullie iets compleet andets hebben, laat maar horen! Ik sta voor alle leuke ideeën open.
Alvast ontzettend bedankt!
Mijn moeder en ik willen een kinderopvang beginnen. Nu zijn we opzoek naar een leuke opvang naam.
Maar we komen er niet helemaal uit.
Het is ook nog een beetje onzeker allemaal of het door kan gaan, maar dat horen we deze week en anders volgende week.
Zouden jullie ons willen helpen?
Hier wat tips die misschien helpen:
Wij willen het liefst in de naam dat het duidelijk is dat we moeder en dochter zijn. Ik heb ook katten in huis, dus misschien leuk erin te verwerken.
Ik had zelf al iets met:
-Oppashuis Hello Kitty
-Familiehuis Hello Kitty
-Kinderdagverblijf de vrolijke kat
-KDV 't lieverheerstbeestje
-Familieopvang de kleine uil
-Moeder & Dochter opvang
Mochten jullie iets compleet andets hebben, laat maar horen! Ik sta voor alle leuke ideeën open.
Alvast ontzettend bedankt!
donderdag 1 februari 2018 om 13:34
Yep, daar wel, maar die in een openbare speeltuin heeft dat niet. Katten piesen en poepen overal. Honden, vogels en (dronken) lui ook. Mensen die vies van katten zijn, de schoonste van alle dieren, wassen zich vaker en grondiger dan mensen, ook hun gat, die vinden wel een ander kdv.Eloise_Xennakiss schreef: ↑01-02-2018 13:30Daarom o.a. moet een zandbak bij kinderopvang ook verplicht afgesloten kunnen worden.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
donderdag 1 februari 2018 om 13:37
Helemaal mee eens!tonkje schreef: ↑01-02-2018 11:43De vrolijke kat vind ik uit het rijtje het leukst:
Hello Kitty mag waarschijnlijk niet
Moeder & Dochter en Familie opvang klinken als blijf van mijn lijf, wat kintsugi al zegt.
Lieveheersbeestje en uil hebben niks met katten te maken.
Dus de vrolijke kat. Leuk plaatje/logo erbij. Doen!
De vrolijke Kat
donderdag 1 februari 2018 om 14:14
Op de site van 't kvk kun je een link vinden om een bedrijfsnaam te controleren, of die niet al vaker voorkomt in dezelfde branche. Daar moet je wel rekening mee houden. De naam van mijn gastouderopvang kwam 1x vaker voor, en helemaal aan de andere kant van Nederland. Toch zeiden ze daar bij het kvk wat van, eigen risico zeg maar...
Maar gaan jullie een kinderdagverblijf beginnen of worden jullie samen gastouder? (Even nieuwsgierig ...)
Maar gaan jullie een kinderdagverblijf beginnen of worden jullie samen gastouder? (Even nieuwsgierig ...)
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
donderdag 1 februari 2018 om 14:17
Kan even geen leuke namen vinden maar maak het niet te kinderachtig.... ooit ging een buro failliet waar ik bij zat, en toen mocht ik overstappen naar gob 'h0p m arjanneke'. Alleen bij die naam al kreeg ik de kriebels en ben daar dus ook niet heen gegaan.....
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
donderdag 1 februari 2018 om 14:22
maar wat als de naam al bestaat?Sonnemaatje schreef: ↑01-02-2018 14:14Op de site van 't kvk kun je een link vinden om een bedrijfsnaam te controleren, of die niet al vaker voorkomt in dezelfde branche. Daar moet je wel rekening mee houden. De naam van mijn gastouderopvang kwam 1x vaker voor, en helemaal aan de andere kant van Nederland. Toch zeiden ze daar bij het kvk wat van, eigen risico zeg maar...
Neem een naam als ´Nijntje´ daar zijn er geheid al meerdere van
Of iets met Bambino of Nestje
donderdag 1 februari 2018 om 14:26
Lijkt me ook al beschermd en in gebruik.
donderdag 1 februari 2018 om 14:42
Oh ja, dat is waar ook.watdachtjehiervan schreef: ↑01-02-2018 14:29Volgens mij mag je een naam gewoon gebruiken hoor. Er heten wel meer kdv's Dikkie Dik of Jip en Janneke of de Petteflet of noem maar op.
donderdag 1 februari 2018 om 16:59
watdachtjehiervan schreef: ↑01-02-2018 14:29Volgens mij mag je een naam gewoon gebruiken hoor. Er heten wel meer kdv's Dikkie Dik of Jip en Janneke of de Petteflet of noem maar op.
Dat het ene bedrijf zijn eigen merknamen harder beschermt & handhaaft dan het andere zegt juridisch niets over 'dat het mag'. Het mag nl. niet zonder toestemming.
Wil je weten of een merknaam gedeponeerd is dan check je dat eerst, de KvK is een aardig beginpunt, het Benelux Bureau voor de intellectuele Eigendom is echter leidend.
vrijdag 2 februari 2018 om 07:16
KDV’s, BSO’s en basisscholen blinken uit in voorspelbare saaie namen. Een paar namen komen honderden keren voor. Niet zo gek want je naam is geen positief selectiecriterium. Je kan het hooguit fout doen dus kiezen verstandige ondernemers in de sector voor een naam die vooral niet aanstootgevend is, hooguit aanstootgevend saai. Dus Petteflet- en Langkous voor de kleintjes en Regenbogen voor de basisscholen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)