Werk & Studie alle pijlers

Beginnend secretaresse advocatenkantoor

14-03-2010 10:39 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ervaring mee?ik heb een baan aangeboden gekregen om bij een nieuw jong advocatenkantoor tegaan beginnen als secretaresse.ik ga zelf een enorme carriere draai maken,van leiding gevend in de welness naar juridisch secretaresse.

Ik heb hier geen opleiding voor maar ze gaan me alles leren.

aan welk salaris moet ik dan denken?cao?

Ik ben zelf erg gedreven en ambitieus(van daar dat ze me de baan hebben aangeboden)ik heb de baan aangenomen maar ben nog helemaal groen in dit vak.weet iemand wat rieel is?

liefs
Kijk op vacaturesites wat voor salarisindicatie er wordt gegeven voor een juridisch secretaresse. Als je nu van 'leiding gevend' naar 'juridisch secretaresse zonder ervaring' gaat, kon je nog wel eens schrikken van het salaris..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ligt er volgens mij ook een beetje aan hoe oud je bent en welk opleidingsniveau je hebt. Ik ben ook ooit begonnen als dir.secretaresse (zonder ervaring), maar kreeg wel meteen 2500 bruto.
En het ligt er aan hoe je 'titel' is.

Ik zit zo rond de 2200 euro als beginnend management assistente, maar dat is behoorlijk veel.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
En ook ik heb trouwens geen diploma's.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik verdiende 26 euro per uur, weet niet of dat veel is aangezien ik het werk al lange tijd niet meer doe. Ik wens je veel werkplezier.
quote:vlinder72 schreef op 14 maart 2010 @ 11:33:

Ik verdiende 26 euro per uur, weet niet of dat veel is aangezien ik het werk al lange tijd niet meer doe. Ik wens je veel werkplezier.

26 EURO per uur? Ben je niet in de war met guldens, omdat je zegt het al lange tijd niet meer te doen?

Ik ga toch maar eens aan omscholing denken...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
26 euro per uur lijkt mij een beetje overdreven, das bij een baan van 36 uur pw een salaris van over de 4000 bruto p.m. Onmogelijk volgens mij..........
Weet niet hoe oud je nu bent en wat je nu verdient maar beginnend juridisch secr. zal zeker EUR 1600 tot EUR 1800 verdienen. Daarna krijg je steeds meer en meer.

Succes met je nieuwe baan! Ik heb zelf 10 jaar lang bij een notarissen-advocatenkantoor gewerkt en de secr. begonnen ong. met bovenstaand salaris en konden best hoog eindigen. Daar hadden ze ook 13e maand etc.
jeetje wat zijn jullie snel!

het salaris in de welness branche is errug laag en verder groeien damn dit kan ik niet.ik ben 23 en verdien iets van 1750 bruto..voor 40uur.

heb ok nog eens een baas die volgens haar eigen wetten leeft van daar dat ik dit zie als een kans om een andere weg in teslaan.
Van salarissen in de advocatuur heb ik geen verstand maar ik zie aan je OT dat je wel nog echt hard aan je spelling en typvaardigheid moet werken. Het is een omgeving waarin de puntjes letterlijk en figuurlijk op de i worden gezet.

Dus vergroot je algemene woordenschat, lees alles wat los- en vastzit; het juridisch jargon wordt je op het werk wel bijgebracht.

Veel succes en plezier!
thanks eenelfje,dat zijn goeie berichten als er maar groei mogelijkheden zijn ,zowel als financieel als in het vak
Op loonwijzer.nl kun je wellicht vinden wat een gebruikelijk salaris is. En verder inderdaad werken aan je spelling en interpunctie. Ik heb een tijd als secretaresse gewerkt (in geheel andere branche) en dat is echt heel belangrijk, omdat je vaak snel iets moet 'opleveren'. Mijn ervaring is dat je wel behoorlijk kunt doorgroeien in salaris en dat je je ook verder kunt ontwikkelen in het vak. Misschien niet altijd bij dezelfde werkgever, maar mogelijkheden zijn er zeker. Succes en veel plezier! Fijn ook dat je een baan aangeboden hebt gekregen.
Hoi Koldie!

Met alle respect voor je carrièreswitch... let wel op je schrijfvaardigheid. Als je in het dagelijks leven net zo schrijft als hier (het vergeten van komma's, spaties waar ze niet horen of vergeten waar ze juist wel horen, hoofdletters en het verkeerd spellen van woorden etc.) kan je dat op termijn je baan kosten. Zeker als juridisch secretaresse, waar de correctheid van teksten bijzonder zwaar weegt. Dit moet je niet opvatten als een kattige opmerking, want zo bedoel ik het niet. Het is meer een tip die ik je mee wil geven om op te letten. Het is allesbepalend voor (het slagen binnen) je vak.

Qua salaris: denk niet dat je er erg op achteruit zult gaan hoor. Denk eerder vooruit, als ik zo je huidige salaris en uren bekijk.

Groetjes, Ayla520
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Denk je dat je dat aankunt? Je gaat van een leidinggevende baan naar een ondersteunende functie. Je zelfstandigheid van werken zal heel erg ingeperkt gaan worden en het is nog maar de vraag of het met de betreffende advocaat, waarvoor je werkt, klikt. Klinkt misschien wat negatief, maar ik vraag me af of je niet een te rooskleurig beeld hebt van werken op een advocatenkantoor. Ik heb zelf op een groot adovcaten- en notariskantoor gewerkt en tussen sommige advocaten en secretaresses was soms echt oorlog.
quote:traincha2 schreef op 15 maart 2010 @ 12:38:

Denk je dat je dat aankunt? Je gaat van een leidinggevende baan naar een ondersteunende functie. Je zelfstandigheid van werken zal heel erg ingeperkt gaan worden en het is nog maar de vraag of het met de betreffende advocaat, waarvoor je werkt, klikt. Klinkt misschien wat negatief, maar ik vraag me af of je niet een te rooskleurig beeld hebt van werken op een advocatenkantoor. Ik heb zelf op een groot adovcaten- en notariskantoor gewerkt en tussen sommige advocaten en secretaresses was soms echt oorlog.

Bij een beginnend advocatenkantoor heb je als een van de eerste secretaresses, mits je echt goed bent, wel veel kansen. Dan kun je zeker, als het kantoor wat gaat groeien waarschijnlijk allerlei taken erbij gaan doen (personeelszaken, pr, etc).

Bij de grote fabrieken met allerlei stafafdelingen ben je inderdaad snel typegeit. Maar bij kleine kantoren kun je echt de office manager worden (nog steeds typen, maar daarnaast ook allerlei ondersteuning van kantoormanager). Advocaten besteden het liefst alles uit, dus je kunt dan echt een onmisbare rechterhand worden.
Pas op Hiltje, dat wat je zegt over kleine kantoren kàn zo gaan als je aangeeft, maar het kan ook een hele andere wending nemen. Vergeet niet dat er bij een grote onderneming voor elk karweitje een andere persoon aangesteld is, dat is niet zo bij een klein bedrijfje waardoor een secretaresse regelmatig ook allerlei zaken toegeschoven kan krijgen die gewoon niet als taak benoemd zijn in de organisatie. En daar staat doorgaans geen extra beloning tegenover. Bovendien hebben werkgevers vaak al in het begin een idee of ze de secretaresse wel of geen doorgroeimogelijkheden willen gaan bieden. In sommig gevallen zijn dat soort ambities niet eens gewenst!

Zaak is TO, om je goed te informeren over de inhoud van de functie, eventuele extra taken (denk daarbij - ja heel kinderachtig - aan bijvoorbeeld de afwas doen, boodschappen doen etc.) en doorgroeimogelijkheden. Ook het salaris kun je gerust bespreken. Stap je hoog in is er kans dat er minder snel een verhoging van je salaris komt. Begin je laag vraag dan hoe het verloop hiervan kan zijn. Soms begin je laag en blijft het laag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven