Werk & Studie alle pijlers

Beoordelingsgesprek

20-12-2017 17:35 29 berichten
Privacy
anoniem_240091 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 00:00
Reden: Privacy (herkend)
98.23% gewijzigd
Sukkol.
Hi TO,

Als voormalig HR medwerker:

Je mag niet beoordeeld worden over de periode dat je er niet bent, zij het door ziekte of zwangerschap. Dus je score kan niet verlaagd worden omdat je ziek of zwanger bent.

Wel kan het zo zijn dat je hierdoor naast de inflatie correctie geen extra verhoging krijgt.

Is het je zo al iets duidelijker?
Verder zou ik je kennis aanraden een eventuele negatieve score door afwezigheid niet voor akkoord te ondertekenen en ook een schriftelijk verweer hiertegen bij HR in te dienen. Wie weet willen ze hem ontslaan en proberen ze zo een dossier op te bouwen. In verweer gaan dus want dit is geen grond voor slecht functioneren.
Eventueel ontslag op basis van disfunctioneren op basis van een slechte beoordeling vanwege ziekte wordt door de rechter dan ook niet goedgekeurd.
Alle reacties Link kopieren
JJdeGroot schreef:
21-12-2017 16:39
Ik zou me geen zorgen maken, maar het is wel een vreemd verhaal. Het is logisch als iemand een behoorlijk deel van het jaar ziek was men geen loonsverhoging krijgt (afgezien van de inflatie correctie).
Ik heb dat wel vaker gezien. Dan voorziet het geautomatiseerde systeem niet in een mogelijkheid om het salaris niet te laten stijgen om een andere reden. Effectief (voor het salaris) is het hetzelfde als geen salarisverhoging bij langdurige afwijzigheid, maar het is lullig als er een negatieve beoordeling in het systeem staat. Ik heb het ook wel de andere kant op gezien: dan wil een manager iemand extra belonen wegens een uitzonderlijke prestatie, maar dat kan dan niet zonder meer omdat het systeem maar een vast stapje in het salarisgebouw toestaat. Dan krijg je allemaal ingewikkelde constructies met promoties en demoties zodat het toch weer kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven