Werk & Studie alle pijlers

Beroepskeuze >> ontwerpen, photoshop e.d.?!

14-09-2009 00:39 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!

Ik ben op zoek naar tips/ advies m.b.t. mijn beroepskeuze..

Op het moment heb ik bijna mijn HBO - opleiding in de zorg afgerond, maar door nogal wat tegenslag in het afgelopen jaar - en de kater die ik daar aan over heb gehouden - heb ik er absoluut geen zin meer in. Ik ga somehow nog wel ervoor zorgen dat ik dat diploma krijg, maar daarna wil ik totaal iets anders gaan doen..

Ik vind het heel erg leuk om met Photoshop bezig te zijn, foto's bewerken, maar ook folders/ flyers maken lijkt me heel leuk. Ik knutsel nu zelf maar wat aan, maar zou hier graag meer mee willen gaan doen, en zo een baan vinden die bij mijn hobby past!

Sowieso ben ik nogal een computernerd, en ik zit te denken aan iets grafisch/ vormgeving..

Misschien kunnen jullie me tips geven over mogelijke functies die leuk voor mij zouden zijn/ opleidingen of cursussen die ik zou kunnen volgen?! Ervaringsverhalen van mensen die in die 'hoek' werken zijn ook erg welkom!

Bedankt alvast!
Grafisch lyceum???
Ontwerper bij een communicatiebureau / DTP'er lijkt me wel wat voor jou. Probleem is daarbij alleen wel dat ze meestal op zoek zijn naar iemand met een specifieke opleiding (MBO of hoger) in die richting. Het liefst natuurlijk met ervaring. Ik sprak laatst met een communicatie bureau en die vertelde me dat zij zelfs alleen van één specifieke opleiding / school in Nederland mensen aan namen. Die komen dan ook vaak binnen voor een stage en blijven bij wederzijdse tevredenheid.

Wat je zou kunnen proberen is netwerken. Ken je iemand die bijvoorbeeld een meeloopdag voor je kan regelen?
Ik ben zelf grafisch vormgever/dtp'er en heb inderdaad het grafisch lyceum gedaan. Je kan ook een opleiding volgen aan de kunstacademie. Ik ben via mijn stage bij mijn huidige werkgever beland. Op het gebied van cursussen ben ik niet zo thuis, maar er zijn vast ontelbaar veel photshop cursussen te volgen evenals dtp cursussen. Dat zou iets kunnen zijn als je niet een complete opleiding wilt volgen. Het meeste leer je uiteindelijk in de praktijk. Misschien is inderdaad een paar dagen meelopen wel een goed idee. Je kan wat reclamebureau's bellen of dat evt mogelijk is. Op dit moment is er echter niet heel veel keus qua banen. Tenminste in mijn regio. En als er vacatures zijn geageren er echt heel veel mensen. Dat moet je echter niet weerhouden om iets te gaan doen wat je echt leuk lijkt. Het si ook heel leuk. Wel hard werken.

Succes
Hier ook dtp-er/grafisch vormgever.

Ik heb ook Grafisch Lyceum gedaan, dat kan al in 3 jaar. Wil je niet zo lang meer naar school is het misschien een idee het naast je werk te doen? Ik weet dat er ook deeltijd studies zijn.

Misschien kun je meteen al bij een bureau aan de slag en de opleiding ernaast doen?!

Zou even informeren op sites van opleidingen wat mogelijk is. Leuk hoor! Succes
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
Thnx!! Kijk, hier heb ik wat aan..

Ik ben lekker aan het googlen geslagen!

MsStokstaartje, dat is idd wel wat ik wil, werken en dan een opleiding ernaast! (Kan financieel gezien eigenlijk ook niet anders - heb 4 jaar voltijd gedaan, en studiefinanciering stopt nu, maar heb wel 'n eigen (huur)huisje!)

He ik heb weer helemaal zin in de toekomst!
Is grafisch lyceum niet MBO?

Maakt verder niet uit natuurlijk, je moet gewoon doen wat je graag doet .

Maar je zou ook grafisch ontwerpen op de kunstacademie kunnen gaan doen (als je aangenomen wordt uiteraard). Dat is HBO.

Ik heb dat in Arnhem gedaan, maar ben gestopt toen ik mijn P had.
Ikdenk dat gelijk aan grafische vormgeving....dat kun je veelal via de kunstacademie doen..(misschien heb je ook wel een avondcursus waarin je het kunt leren) Misschien een BBL opleiding (4 dagen per week werken 1 dag per week naar opleiding) Misschien is dat een optie als je eerst een basiscursus hebt gedaan?
Grafisch Lyceum is MBO inderdaad, maar kom je goed mee terecht hoor. Ik vind kunstacedemie niet zo. Ik vond beter en leuker de beroepsopleiding te doen. Op bedrijf waar je dan gaat werken leer je dan ook weer heel veel ipv alleen je eigen ding. Nouja lastig omschrijven is een gevoel dat ik had bij Kunstacedemie iig
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
HBO Communicatie&Multimedia design is wat ik waarschijnlijk ga doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven