Beveiliger 2
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:14
Ik ben vandaag gebeld voor een werk/leer traject beveiliger 2
Dit houd in thuisstudie via de loi stage lopen in een hotel achter de receptie
Nu heb ik me er zojuist in verdiept en zag dat er ook rekenen 2 f in voor kwam.
Na wat voorbeelden gezien te hebben denk ik niet dat dit haalbaar voor mij is ik ben geen ster in rekenopgave.
Daar bijv geld terug geven geen enkel probleem is
Iemand ervaring met deze opleiding?
Dit houd in thuisstudie via de loi stage lopen in een hotel achter de receptie
Nu heb ik me er zojuist in verdiept en zag dat er ook rekenen 2 f in voor kwam.
Na wat voorbeelden gezien te hebben denk ik niet dat dit haalbaar voor mij is ik ben geen ster in rekenopgave.
Daar bijv geld terug geven geen enkel probleem is
Iemand ervaring met deze opleiding?
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:39
Een vriend van mij heeft die opleiding gedaan, maar voor de tijd van de rekentoets.
Hij is nu praktijkbegeleider en hij geeft aan dat bij "zijn" school de toets wel verplicht is, maar niet meetelt. Misschien even navragen of dat bij de LOI ook zo is?
Hier kun je trouwens een test doen: http://www.taalenrekenen.nl/ref_niveaus_rekenen/test/
Ik vind het niveau niet schrikbarend hoog, dit soort dingen zijn echt wel te oefenen, ook als je niet goed bent in rekenen!
Welke vooropleiding heb je?
Hij is nu praktijkbegeleider en hij geeft aan dat bij "zijn" school de toets wel verplicht is, maar niet meetelt. Misschien even navragen of dat bij de LOI ook zo is?
Hier kun je trouwens een test doen: http://www.taalenrekenen.nl/ref_niveaus_rekenen/test/
Ik vind het niveau niet schrikbarend hoog, dit soort dingen zijn echt wel te oefenen, ook als je niet goed bent in rekenen!
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:55
vroegere LboZanahoria schreef: ↑11-08-2017 19:39Een vriend van mij heeft die opleiding gedaan, maar voor de tijd van de rekentoets.
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:13
https://www.bol.com/nl/p/nu-rekenen-2f- ... ypedsearch
Wij hadden dit boek op school. Staat hele duidelijke uitleg in en er zit een cd bij waarmee je super veel kan oefenen. Daarnaast is het inderdaad zo dat je de rekentoets wel moet doen maar geen voldoende hoeft te halen. Dat was bij mij in ieder geval zo. Vraag het anders eens na op school, ook of je eventueel bijles zou kunnen krijgen. Het zou zonde zijn als je er niet mee gaat beginnen terwijl het misschien helemaal geen probleem gaat zijn
Wij hadden dit boek op school. Staat hele duidelijke uitleg in en er zit een cd bij waarmee je super veel kan oefenen. Daarnaast is het inderdaad zo dat je de rekentoets wel moet doen maar geen voldoende hoeft te halen. Dat was bij mij in ieder geval zo. Vraag het anders eens na op school, ook of je eventueel bijles zou kunnen krijgen. Het zou zonde zijn als je er niet mee gaat beginnen terwijl het misschien helemaal geen probleem gaat zijn
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:48
ja fletcher.....is het wat omdat jij zegt wilde doen?
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:55
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:24
Ja die man zei idd wat stofzuigen en ontbijt klaarzetten.......als ik dit zo lees is t idd geen goed ideeSomalia schreef: ↑12-08-2017 13:55Bij deze stage werk je als nachtportier! Dus alleen s'nachts en in meeste hotels sta je alleen! Hou er rekening mee dat je de bar moet draaien, tafels dekken, schoonmaken, ontbijt maken en nog meer facilitaire dingen! Ben er na een week mee gestopt omdat je daar echt werd uitgebuit!
en de opleiding opzich?
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:54
Is dit het niveau dat vereist is op mbo niveau 2? Dat is toch veel te lastig. Het zou een hoop schelen als ze gewoon sommen zouden vragen zonder die ellenlange lappen tekst en instinkvragen. Maar ja, je hebt het er maar mee te doen.Zanahoria schreef: ↑11-08-2017 19:39Een vriend van mij heeft die opleiding gedaan, maar voor de tijd van de rekentoets.
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:00
Daarom zie ik er mede ook van af denk ikMinkeDeWit schreef: ↑12-08-2017 16:54Is dit het niveau dat vereist is op mbo niveau 2? Dat is toch veel te lastig. Het zou een hoop schelen als ze gewoon sommen zouden vragen zonder die ellenlange lappen tekst en instinkvragen. Maar ja, je hebt het er maar mee te doen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:26
De vraagstelling is lastig, maar de sommen zelf die in de vragen zitten vind ik helemaal niet zo moeilijk.MinkeDeWit schreef: ↑12-08-2017 16:54Is dit het niveau dat vereist is op mbo niveau 2? Dat is toch veel te lastig. Het zou een hoop schelen als ze gewoon sommen zouden vragen zonder die ellenlange lappen tekst en instinkvragen. Maar ja, je hebt het er maar mee te doen.
Daarom is het denk ik ook goed te oefenen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:27
Maar er is toch aangegeven dat je een 1 mag halen? Dus ik zie hier geen belemmering in.
Dat het hotel geen leuke werkplek is, is een ander verhaal.
Zouden andere functies met deze opleiding je wel aanspreken? Dan kun je natuurlijk altijd beginnen en later switchen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:45
Ik had er een fout, uit de gegeven link, en heb bij sommige opgaven een rekenmachine gebruikt. Nu ben ik natuurlijk geen maatstaf, maar ik heb wel een economische hbo-opleiding gedaan en moet voor mijn werk rekenen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:59
Je wil dit traject met behoud van uitkering doen denk ik? Je wordt voor deze stage ingezet als gratis medewerker en het bedrijf wat jou neer zet, krijgt betaalt voor jou! Ik weet niet waar je woont maar op Schiphol zijn meerdere bedrijven die dit werk/leer traject voor beveiliger 2 ook aanbieden en daar krijg je zodra je start direct salaris! Over de rekentoets hoef je je niet druk te maken want je mag dus een 1halen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:02
Ik woon in west brabant tegen Zeeland aan....helaas is Schiphol niet haalbaar voor mij.Heb jij het diploma al behaald?Somalia schreef: ↑12-08-2017 17:59Je wil dit traject met behoud van uitkering doen denk ik? Je wordt voor deze stage ingezet als gratis medewerker en het bedrijf wat jou neer zet, krijgt betaalt voor jou! Ik weet niet waar je woont maar op Schiphol zijn meerdere bedrijven die dit werk/leer traject voor beveiliger 2 ook aanbieden en daar krijg je zodra je start direct salaris! Over de rekentoets hoef je je niet druk te maken want je mag dus een 1halen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:45
Ben absoluut niet lui maar de factoren die jij noemt kies ik niet voor.
ik ga kijken of er andere opties zijn ivm opleiding en stage
maandag 14 augustus 2017 om 12:22
Voor de opleiding voor beveiliger 2 (zelf ben ik nog van de generatie Algemeen Beveiligings medewerker), zou ik er niet voor kiezen om de stage bij een hotel te doen.
Je doet zoals eerder gezegd veel werkzaamheden die niets met beveiligen hebben te maken.
Bij elke klus die je doet zijn er altijd wel extra werkzaamheden (ooit nog eens ergens gewerkt waar je 's ochtends eerst de karpers moest voeren, die op den uur uit je hand kwamen eten), maar deze mogen niet de hoofdmoot zijn.
Zeker aan het begin van je stage hoor je nog niet zelfstandig aan de slag te zijn. Naarmate je verder in de opleiding zit zal je meer zelfstandig aan de slag gaan.
Voor stages zoeken de grote drie regelmatig stagiaires (G4S, Trigion en Securitas)
Je doet zoals eerder gezegd veel werkzaamheden die niets met beveiligen hebben te maken.
Bij elke klus die je doet zijn er altijd wel extra werkzaamheden (ooit nog eens ergens gewerkt waar je 's ochtends eerst de karpers moest voeren, die op den uur uit je hand kwamen eten), maar deze mogen niet de hoofdmoot zijn.
Zeker aan het begin van je stage hoor je nog niet zelfstandig aan de slag te zijn. Naarmate je verder in de opleiding zit zal je meer zelfstandig aan de slag gaan.
Voor stages zoeken de grote drie regelmatig stagiaires (G4S, Trigion en Securitas)
Rock and Roll, Sent Us Insane