Werk & Studie alle pijlers

Bijbaan en studie

24-02-2014 20:14 13 berichten
Privacy
Alle reacties Link kopieren
Heb je bovenstaande al met je ouders besproken en zeiden ze toen dat ze het er niet mee eens zijn, of heb je die aanname zelf gedaan?

Ik zal mij namelijk voorstellen dat zij er normaal zo over denken, maar dat zij anders tegen werken aankijken nu je een depressie hebt.
Ligt eraan of je die 8 uur werken als iets heel zwaars beschouwt. Ik krijg van mijn halve baan naast voltijd studie juist veel energie, maar dat kan voor jou heel anders liggen

Leg het bovenstaande aan je ouders uit en bekijk of die 8 uur werken het waard is wat je ervoor terugkrijgt. Heb je verder vaste lasten? Speelt misschien ook rol.....
Privacy.
Je kan natuurlijk tijdelijk wat meer bijlenen of in je kosten schrappen. Maar denk je dat het beter is als je even niet werkt? Kan me ook voorstellen dat een beetje vastigheid juist goed is. Wat vindt jouw psycholoog hiervan? Ik zou me meer door haar laten leiden dan door je ouders.
anoniem_119646 wijzigde dit bericht op 24-02-2014 21:49
Reden: Hele stomme spelfout. Je moet je nooit door haaT laten leiden natuurlijk.
% gewijzigd
quote:Aardbeienthee schreef op 24 februari 2014 @ 21:21:

Wat vindt jouw psycholoog hiervan? Ik zou me meer door haat laten leiden dan door je ouders.Goede vraag!
Privacy
Privacy
quote:marthe1991 schreef op maandag 24 februari 2014 22:02 M´n psycholoog vindt het beter om te blijven werken. Om te voorkomen dat ik in een sociaal isolement raak.

Maar ik vind het nu heel zwaar om alles bij te houden.

Ik weet echt niet waar ik goed aan doe. Denk je dat dat gaat gebeuren, dat je in sociaal isolement raakt?
Some flies are too awesome for the wall
Privacy.
quote:marthe1991 schreef op maandag 24 februari 2014 22:11 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="femselien in "Bijbaan en studie"" class="messagelink">femselien schreef op 24 februari 2014 @ 22:07</a>:</b>

[...]

Denk je dat dat gaat gebeuren, dat je in sociaal isolement raakt?</div></blockquote>Ja, daar ben ik wel bang voor. Door m'n depressie heb ik mezelf erg teruggetrokken en heb ik veel minder contact met anderen dan voorheen. Je kunt ook je sociale contacten halen uit dingen die minder zwaar zullen zijn dan een baan. Je kunt ook een paar uurtjes vrijwilligerswerk doen in het weekend, dat is veel meer vrijblijvend en zo ben je alsnog onder de mensen. Of gaan sporten, je aansluiten bij een club of zelf iets oprichten.
Some flies are too awesome for the wall
Privacy
Bedankt voor de reacties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven