Werk & Studie alle pijlers

bijbaan voor korte periode?

13-01-2013 19:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bezig met een fulltime opleiding. naast mijn studie heb ik natuurlijk ook nog een bijbaan. Ik werk in de bediening in een café. Nu gaat het financieel niet zo goed met dat café en gaan er dus wat ontslagen vallen. Ik weet dat ik dan ook weg moet. Dus vanaf februari heb ik geen werk meer.

ik ben 22 en het is met deze leeftijd best moeilijk om een bijbaan te zoeken omdat ik merk dat ze toch vaak gaan voor een wat jonger persoon aangezien die natuurlijk goedkoper voor de werkgever is. Nu is dat niet het enige want eind april ga ik voor 4,5e maand stage lopen in het buitenland. Dus waar vind ik nu een bijbaan die mij nog voor ongeveer 3 maanden wilt aannemen.

heeft iemand iedeeen, tips of ervaring hiermee? ik hoor het graag!

liefs
Bij het uitzendbureau hebben ze soms ook (zeer) tijdelijke klussen, bij een evenement of beurs ofzo. Of vervanging wegens ziekte. Misschien daar inschrijven en op hun site kijken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
post.nl!
Callcenters hebben vaak ook wel kortlopende projecten.
Alle uitzendbureaus af, en niet te veel noten op je zang hebben.
dankjewel voor jullie reacties!! ik ben al gelijk op wat sites aan het rondsnuffelen! meer ideeen zijn nog steeds welkom!
Zwart schoonmaakadresjes zoeken. En dan voor mensen.. Ter overbrugging tot ze een nieuw iemand hebben gevonden.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Je hoeft natuurlijk ook niet altijd aan te geven dat je na 3 maand weggaat. Misschien niet de netste manier..
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
ennuh, misschien niet helemaal netjes, maar je kunt ook vergeten te zeggen dat je zo kort beschikbaar bent...je hebt namelijk geen/nauwelijks opzegtermijn als uitzendkracht, afhankelijk van het contract dat je tekent...

voor callcenter heb je vaak al 2-3 interne training nodig...dat is althans mijn ervaring....ook voor simpele projecten...(naast de algemene training heb je vaak product training voor specifieke projecten)
In de zorg, desnoods bij de huishouding. Betaald erg goed!

Een vriendin van me werkte 3 maanden bij de Douglas, met de feestdagen, maar misschien kan dat nu ook?

Succes!
Hoe lang heb je al een (vaste) bijbaan? In mijn studententijd werd door een reorganisatie mijn contract ook niet verlengd.

Ik ging 2 maanden later op buitenlandse stage en kwam voor deze maanden in aanmerking voor ww. Het is inderdaad lastig om voor een kortere periode dan een half jaar werk te vinden (als je hier eerlijk over bent).
welke regio?
quote:jo12345 schreef op 13 januari 2013 @ 19:46:

post.nl!Daar moet je je meestal voor een jaar vastleggen helaas...
Ik heb dus een beetje rondgesnuffeld maar bij bijv. de uitzendbureaus hier in de buurt staan vooral vacatures als stijgerbouwer..Dat zie ik mezelf niet doen haha:p.Maar ik weet niet of de vacatures op de site ook daadwerkelijk alle vacatures zijn die ze hebben liggen. Ik ben persoonlijk wel iemand die over de werkperiode eerlijk wil zijn, misschien heb ik dan nog een kans om bijvoorbeeld na mijn stage weer terug te mogen komen, als ik daar niet eerlijk over ben lijkt die kans mij kleiner.

nadieh5 ze deden bij jouw vriendin dus niet moeilijk over de korte periode? hoe oud was zij als ik vragen mag? ik kan het inderdaad natuurlijk altijd proberen!
Wat voor 'n opleiding doe je? Kan je daar geen gerelateerd werk in vinden? Misschien een paar maanden aan de slag als student-assistent?

Als je horeca-ervaring hebt zou ik ook bij andere horeca-gelegenheden binnen lopen met je cv. En dan niet van te voren zeggen dat je snel weer weg gaat.
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven