Werk & Studie alle pijlers

Blunderbrieven

30-11-2021 13:14 95 berichten
Ik heb wel eens sollicitatiebrief geschreven waarbij ik een wat oudere sollicitatiebrief van mezelf heb aangepast. Maar dan vergeten was om de datum aan te passen dus stond er nog een datum op van 3 jaar eerder.

Of een cv als bijlage vergeten toe te voegen. Ook zo slordig!

Hebben jullie ook van die blunders?
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk lezen ze eroverheen!

Een keer twee keer na elkaar op een soortgelijke functie gesolliciteerd en bij de tweede brief stond de naam van de andere werkgever nog in de tekst van de brief. Dat viel natuurlijk wel heel erg op, dat overkomt je ook maar één keer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik had over het hoofd gezien dat er in mijn gerecyclede sollicitatiebrief stond dat het werken voor een not-for-profit bedrijf me erg aantrok. Dat zorgde voor aardig wat hilariteit bij het advocatenkantoor waar ik de brief naartoe stuurde.
stromboli wijzigde dit bericht op 30-11-2021 13:45
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ging ooit op 2 verschillende vacatures bij verschillende werkgevers solliciteren, dus 2 aparte sollicitatiebrieven geschreven. Toen per ongeluk bij beide sollicitaties dezelfde brief bijgevoegd. Kreeg een berichtje terug van de ene werkgever dat ik vast een foutje had gemaakt met het opsturen van mijn brief. Toen alsnog de juiste verstuurd en nog aangenomen ook. Werk er nog steeds :-)
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet met een brief. Wel met een mail aan één van mijn studenten een tijdje geleden. Ik zag nog nét op tijd dat autocorrectie haar naam niet herkende, en dus stond er in de aanhef niet Hallo Debbie maar Hallo Debiel.
Gelukkig zag ik dat nog net op tijd voor ik op verzenden klikte. :-|
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
Jufjoke schreef:
30-11-2021 13:48
Nee, niet met een brief. Wel met een mail aan één van mijn studenten een tijdje geleden. Ik zag nog nét op tijd dat autocorrectie haar naam niet herkende, en dus stond er in de aanhef niet Hallo Debbie maar Hallo Debiel.
Gelukkig zag ik dat nog net op tijd voor ik op verzenden klikte. :-|
:rofl: briljant
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een meneer Kip eens drie brieven gestuurd met Geachte Kip. Bij de volgende brief steeds een eerdere gebruikt voor de adressering. Ik kwam erachter toen ik bij die man aan tafel zat en op zijn bureau mijn brieven zag liggen. Niets over gezegd en hij gelukkig ook niet.
Jufjoke schreef:
30-11-2021 13:48
Nee, niet met een brief. Wel met een mail aan één van mijn studenten een tijdje geleden. Ik zag nog nét op tijd dat autocorrectie haar naam niet herkende, en dus stond er in de aanhef niet Hallo Debbie maar Hallo Debiel.
Gelukkig zag ik dat nog net op tijd voor ik op verzenden klikte. :-|
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
30-11-2021 13:48
Nee, niet met een brief. Wel met een mail aan één van mijn studenten een tijdje geleden. Ik zag nog nét op tijd dat autocorrectie haar naam niet herkende, en dus stond er in de aanhef niet Hallo Debbie maar Hallo Debiel.
Gelukkig zag ik dat nog net op tijd voor ik op verzenden klikte. :-|

:rofl: :rofl: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens in een stuk naar de rechtbank per ongeluk het woord "zaadlozing" geschreven in plaats van het woord dat er eigenlijk had moeten staan. Ik weet nog steeds niet of dit een rare autocorrect was of dat ik met mijn hoofd in een erotische dagdroom zat op dat moment.

Ik kwam er pas tijdens de zitting achter. Ik was nog een stuk jonger en ik durfde niks te zeggen. Ik was zo bang dat de rechter het zou zien en er iets over zou zeggen. Gelukkig niet gebeurd maar man man man het zweet stond tussen mijn billen.
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
30-11-2021 14:23
Ik heb weleens in een stuk naar de rechtbank per ongeluk het woord "zaadlozing" geschreven in plaats van het woord dat er eigenlijk had moeten staan. Ik weet nog steeds niet of dit een rare autocorrect was of dat ik met mijn hoofd in een erotische dagdroom zat op dat moment.

Ik kwam er pas tijdens de zitting achter. Ik was nog een stuk jonger en ik durfde niks te zeggen. Ik was zo bang dat de rechter het zou zien en er iets over zou zeggen. Gelukkig niet gebeurd maar man man man het zweet stond tussen mijn billen.
O_O :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een sollicitatiebrief van een kandidaat die graag haar capacitieten wilde komen toelichten in een persoonlijk gesprek. Foutje, kan gebeuren...
Wat eten we vanavond?
Skadí schreef:
30-11-2021 14:23
Ik heb weleens in een stuk naar de rechtbank per ongeluk het woord "zaadlozing" geschreven in plaats van het woord dat er eigenlijk had moeten staan. Ik weet nog steeds niet of dit een rare autocorrect was of dat ik met mijn hoofd in een erotische dagdroom zat op dat moment.

Ik kwam er pas tijdens de zitting achter. Ik was nog een stuk jonger en ik durfde niks te zeggen. Ik was zo bang dat de rechter het zou zien en er iets over zou zeggen. Gelukkig niet gebeurd maar man man man het zweet stond tussen mijn billen.
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Niet van mezelf maar wel eens hier op 't forum gelezen: Iemand die een mail afsloot met "ik zie uw erectie graag tegemoet" ipv "ik zie uw reactie graag tegemoet" :HA:
Alle reacties Link kopieren
Geweldig zulke topics :rofl: Kan hier vooral in deze tijden van tegenwoordig echt van genieten om dit te lezen. Heerlijk!
Heb helaas zelf geen toevoeging voor het topic.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
30-11-2021 13:48
Nee, niet met een brief. Wel met een mail aan één van mijn studenten een tijdje geleden. Ik zag nog nét op tijd dat autocorrectie haar naam niet herkende, en dus stond er in de aanhef niet Hallo Debbie maar Hallo Debiel.
Gelukkig zag ik dat nog net op tijd voor ik op verzenden klikte. :-|
:rofl:
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
Ooit een bericht aan een marktplaatsverkoper geëindigd met “dikke kus”. Ik had net daarvoor een mail geschreven aan mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg vrijwel alle brieven en mails met mijn voornaam verkeerd gespeld. Zelfs de juf van mijn kind schrijft mij aan met zoiets als Aleks ipv Alex.

Verder ben ik niet zo’n wonder met woorden dus het gaat nog al eens fout. Ik heb eens gesolliciteerd bij Siemens en schreef door de hele brief Symens :facepalm: Ik ben nog aangenomen ook..
wolkewitje schreef:
30-11-2021 14:37
Ooit een bericht aan een marktplaatsverkoper geëindigd met “dikke kus”. Ik had net daarvoor een mail geschreven aan mijn man.
Hahaha
Alle reacties Link kopieren
Ik mailde:

U kut hoer ipv u kunt hier.

Toen ik op sent klikte zag ik het. Te laat.

Direct een excuusmail er achteraan gestuurd. De betrokkene die ik niet kende, kon er wel om lachen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit eens de geboortenaam fout op mijn CV. 20xx ipv 19xx. Mijn toekomstige baas herinnerde mij er wel aan aan het eind van het gesprek. Is helemaal goedgekomen.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
30-11-2021 13:55
Ik heb een meneer Kip eens drie brieven gestuurd met Geachte Kip. Bij de volgende brief steeds een eerdere gebruikt voor de adressering. Ik kwam erachter toen ik bij die man aan tafel zat en op zijn bureau mijn brieven zag liggen. Niets over gezegd en hij gelukkig ook niet.
:rofl: :rofl: :rofl:
hoi
Alle reacties Link kopieren
Niet mijn eigen fout, maar gelezen in een sollicitatiebrief voor een kantoorfunctie:

"Ik houd erg van werken in de buitenlucht, mijn droombaan is bijvoorbeeld hovenier of medewerker plantsoenendienst."

Ehm....
Alle reacties Link kopieren
kastella schreef:
30-11-2021 15:01
Ik had ooit eens de geboortenaam fout op mijn CV. 20xx ipv 19xx. Mijn toekomstige baas herinnerde mij er wel aan aan het eind van het gesprek. Is helemaal goedgekomen.
Geboortejaar?
Alle reacties Link kopieren
Oei, ook al slordig met posten op Viva... als mijn werkgever dat ziet!?
Alle reacties Link kopieren
Dikke FAIL Kastella : First Attempt In Learning :yes: :bigkiss:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven