Werk & Studie alle pijlers

Broers met justitie in aanraking, wat is mijn toekomst?

12-09-2017 21:37 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Ik volg momenteel een studie Juridisch medewerker op niveau 4. Maar nu ik een beetje aan het oriënteren ben, welk beroep ik wil, kom ik vaak tegen dat het geen positieve invloed heeft als je familie in aanraking is geweest met justitie. Ik vind dit erg jammer, want ik wou bijvoorbeeld stage gaan lopen bij een rechtbank.. Hiervoor had ik me ook al aangemeld bij de Stewardessen opleiding, alleen daar kon ik ook al niet heen vanwege het verleden van mijn broers.. Wat zijn mijn rechten hier in? Kan ik gewoon met mijn studie door blijven gaan en een beroep uitkiezen wat ik wil? Mijn droom was om Stewardess te worden (hele andere kant, natuurlijk) maar dat kan ook niet door gaan. Dus ik dacht iets met justitie of bij de recherche. Alleen stond er op de politiesite ook al zoiets.

Wie kan mij helpen??? Heb namelijk geen zin om een opleiding voor niks te doen :(

Alvast bedankt :)
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
13-09-2017 11:36
Een opleiding tot stewardess bestaat niet.
Als je stewardess wil worden moet je solliciteren bij, en aangenomen worden door een luchtvaartmaatschappij die jou dan opleidt. Als je niet aangenomen bent, is het de vraag of dit met je familie te maken heeft.

Wat je huidige opleiding betreft lijkt me dit een uitstekende vraag voor je studiebegeleider.

Er zijn wel degelijk stewardessenopleidingen. Of je er iets aan hebt als je gaat solliciteren is nog maar de vraag maar ze zijn er wel. En een luchtvaartmaatschappij laat je screenen door de aivd. En je kunt zeker nav dit onderzoek niet aangenomen worden !
meisje85 schreef:
20-09-2017 07:32
Vrijstellingen zal je voor de universiteit waarschijnlijk niet kunnen krijgen. Als je een toga-beroep wilt gaan doen, dan moet je bepaalde vakken gewoon halen. Dus dat zou betekenen: nog 3 jaar MBO, nog 4 jaar HBO en nog minstens 4 jaar universiteit. Totaal 11 jaar dus nog. En dan binnen willen komen bij een organisatie waar je sowieso geen OVJ kan worden zonder werkervaring en dan dus nog intern doorgroeien + een opleiding intern. Ik gun iedereen zijn dromen, maar met deze ben je zo 20 jaar verder, als alle condities meezitten.
Meisje85 heeft Idd gelijk:). Zelf heb ik hbo bachelor hbo recht gedaan. En nu master strafrecht maar kan geen togaberoep krijgen omdat ik geen ceviel effect heb. Die kan alleen via universitaire bachelor. Helaas. En Idd. Werkervaring is alles binnen de rechten studie!
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt de studieadviseur?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven