Werk & Studie alle pijlers

Brommer/scooter/e-bike

01-05-2019 21:08 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet dagelijks een afstand van +- 15 kilometer enkele reis afleggen naar het station. Bij fatsoenlijk weer fiets ik dit op een gewone fiets en ben ik een klein uur onderweg, ik fiets vooral over open vlaktes met heel veel tegenwind.

Als ik tot laat school heb of als het slecht weer is neem ik de bus. Deze bus stopt overal en doet er ook bijna een uur over, daarnaast gaat de bus maar een keer per uur en heb ik zelden aansluiting op de trein. Vooral de terugweg is verschrikkelijk, waar ik meestal een half uur moet wachten op een half verlaten station.

Nu ben ik meerdere opties aan het overwegen, waaronder dus de brommer of elektrische fiets. Iemand ervaringen of andere opties voor deze relatief korte afstand met een minder veilige route?

Rijbewijs heb ik al.
anoniem_pje_x wijzigde dit bericht op 01-05-2019 21:12
Reden: Aanvulling
1.44% gewijzigd
HermioneJeanGranger schreef:
03-05-2019 13:48
Je mag er gewoon niet scooterrijden. Dan moet je er om heen. Volgens mij is dat wel vaker zo. Heeft niets met het milieu te maken, meer dat scooters eerder als hinderlijk worden ervaren.
Klopt, daar zit op meer plaatsen verschil in.

Het is niet zo dat de regels altijd hetzelfde zijn. Hier in de buurt mag je met je speedpedelec wel in het stiltegebied komen en met je brommer niet. Ook de regels voor helmen zijn anders.
Ik heb in 2008 een Tomos gekocht, omdat de benzineprijzen toen zo hoog waren en ik verwachtte dat ze verder zouden stijgen. Dat was niet zo, maar ik ben er nog steeds superblij mee, achteraf. Ik cross overal doorheen. Ik heb al meer dan 20.000 km mee gereden en dat voor 380 eurootjes.
Ik zou voor een scooter gaan.

Heb teveel collega's die lelijk onderuit zijn gegaan met een e-bike. Bovendien ben je een stuk sneller met een scooter.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
HermioneJeanGranger schreef:
03-05-2019 13:48
Je mag er gewoon niet scooterrijden. Dan moet je er om heen. Volgens mij is dat wel vaker zo. Heeft niets met het milieu te maken, meer dat scooters eerder als hinderlijk worden ervaren.
En je mag er wel autorijden?

Of bedoel je een fiets/voetgangergebied waar geen scooters en auto's mogen komen?
Bevoorradingsverkeer mag er komen en bewoners hebben er een parkeergarage. Voor de rest ook geen auto’s.

Bewoners mogen er geen scooter rijden, dan moet je aan de hand met de scooter lopen.

Ebikes mogen er wel rijden. Dus als je door de binnenstad moet is het handiger om een ebike aan te schaffen ipv een scooter. Met een scooter met je er helemaal omheen. Niet echt handig.
Zou zelf ook voor een scooter gaan. Scooters zijn ook redelijk diefstal gevoelig, in ieder geval in mijn omgeving. Als ik je vanuit mijn eigen ervaring een tip mag geven, koop geen Vespa. Bij ons in de omgeving worden die dingen nog net niet onder je kont zelf vandaan gestolen. Alhoewel ik ook begrijp dat het krom is om een voertuig niet te kopen vanwege diefstal gevaar.
Van de week hebben wij een scooter overgenomen van een vriend. Ik woon nog bij mijn ouders en ik leg ook 13 km af voordat ik bij vriendinnen, sport, station, etc ben. We hebben twee auto's maar mijn ouders hebben die vaak mee en bij mij gaat de bus idd maar 1 keer per uur. Ik raad je de scooter absoluut aan! Het is even investeren maar je gaat echt veel kilometers met zo'n tank en de kosten zijn echt te overzien (8 euro voor een volle tank waar je met deze scooter 200 kilometer op kan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven