Werk & Studie alle pijlers

Buitengesloten gevoel

15-11-2018 15:56 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds een aantal jaar werk ik bij een klein bedrijf als (de enige) marketeer (hier heb ik mijn bachelor in) en ik doe ook de planning.

In het begin hadden mijn baas en een collega en ik altijd overleg over zaken die met marketing te maken hadden. Hier zat ik dan ook bij, en kreeg de vrijheid en verantwoordelijkheid om hierover mee te denken.

Sinds een klein jaar hebben we een aantal nieuwe collega's, deze hebben een commerciële rol die tussen sales en consultant in ligt. Ik merk meer en meer dat er een soort van eilandje vormt, waar ik niet bij zit,

Baas overlegt met regelmaat met deze collega's op een externe locatie over zaken die indirect ook betrekking hebben op de marketing van dit bedrijf, ik kan hier dus niet meer over meedenken en mijn input leveren. Wel krijg ik daarna de opdrachten en ideeën door, wanneer ik het hier niet mee eens ben of iets is niet mogelijk kan ik dat niet inbrengen.

ik voel me buitengesloten en ook niet meer serieus genomen in mijn functie.

Hoe kan ik hier het best mee omgaan?
Heb je het al eens besproken?
coolingdown. schreef:
15-11-2018 15:57
Heb je het al eens besproken?
Dat is inderdaad wel het plan.

Ik heb wel al eens aangegeven bij zulke overleggen te willen zitten, toen ik erachter kwam dat er 1 gepland stond en ik hier niet voor was uitgenodigd. Toen heb ik gewoon gevraagd mij toe te voegen, zodat ik er bij kon zijn.

Verder vind ik het lastig om aan te kaarten omdat het zo rot voelt.
Ga met die mensen op een kamer zitten.

Kamergenoten zijn meestal het meest hecht met elkaar.

En jij 'van de overkant'.
pennenbak schreef:
15-11-2018 15:59
Dat is inderdaad wel het plan.

Ik heb wel al eens aangegeven bij zulke overleggen te willen zitten, toen ik erachter kwam dat er 1 gepland stond en ik hier niet voor was uitgenodigd. Toen heb ik gewoon gevraagd mij toe te voegen, zodat ik er bij kon zijn.

Verder vind ik het lastig om aan te kaarten omdat het zo rot voelt.
Dat snap ik heel goed, dat is ook rot.

Ik denk wel dat de eerste stap is om het bespreekbaar te maken zodat ze weten hoe je je erbij voelt en zodat ze weten dat je graag wat meer betrokken wordt.
Ik snap echt wel wat je bedoelt.
Je omschrijft het in je OP heel netjes, zonder te veroordelen of zo. Ik denk dat je het op deze manier ook best met je leidinggevende kunt, of zelfs moet, bespreken. Het is essentieel voor het goed kunnen uitoefenen van je baan dat je weet wat er besproken wordt!
Maak je kenbaar, profileer je als iemand met kennis van zaken, wees assertief, toon initiatief. Laat weten dat je tijdens die meetings gelijk kan meedenken over de uitvoerbaarheid van de ideeën.
Oh, ik heb al vaak genoeg mee gemaakt dat er besluiten werden genomen in een overleg waar ik niet bij zat, maar die ik dan wel uit moest voeren terwijl dat niet kon. Ik ben altijd heel makkelijk in melden dat het me wel handig lijkt als ik de volgende keer gewoon mee overleg, zodat we meteen alles rond hebben. Heeft nog nooit iemand moeilijk over gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven