Cariereswitch??
donderdag 22 september 2016 om 08:28
Ik zit een beetje met een dilemma: Een paar weken geleden heb ik in een opwelling gesolliciteerd naar een andere baan. Tot mijn verbazing werd ik uitgenodigd voor een 1ste gesprek en inmiddels ben ik al uitgenodigd voor het 2de gesprek. Ik ben behoorlijk ver in de sollicitatieronde dus.
Maar langzamerhand besef ik wel dat in mijn huidige baan ook wel goed op mijn plek zit, maar de doorgroeimogelijkheden zijn wel beperkt, salaris matig en zit er alweer 13 jaar. Maar daarnaast heb ik wel een vast dienstcontract en hopelijk over een jaartje hoop ik mijn kinderwens uit te laten komen.
Nu zit ik in dubio wat ik zal doen als ik een aanbod krijg: Blijf ik in de comfort zone zitten bij mijn huidige baan met alle voor en nadelen van dien......of ga ik de uitdaging aan en ga voor de nieuwe baan?
Wat zou jij doen?
Maar langzamerhand besef ik wel dat in mijn huidige baan ook wel goed op mijn plek zit, maar de doorgroeimogelijkheden zijn wel beperkt, salaris matig en zit er alweer 13 jaar. Maar daarnaast heb ik wel een vast dienstcontract en hopelijk over een jaartje hoop ik mijn kinderwens uit te laten komen.
Nu zit ik in dubio wat ik zal doen als ik een aanbod krijg: Blijf ik in de comfort zone zitten bij mijn huidige baan met alle voor en nadelen van dien......of ga ik de uitdaging aan en ga voor de nieuwe baan?
Wat zou jij doen?
donderdag 22 september 2016 om 08:42
Klinkt raar maar soms moet je dan maar het risico nemen je deed het niets voor niets, je kan voor veilig gaan en deze baan laten schieten of je gaat de uitdaging aan met misschien wel meer salaris en doorgroeimogelijkheden en dan je kinderwens laten uitkomen dat kan nog even duren snap je. Ik zelf het heb risico genomen om te gaan ondernemen in plaats van een baan, ik ga nu straks een eigen studio openen ook een risico maar dit is wel wat ik wil dus ik ga er voor lukt het niet heb ik in het in ieder geval geprobeerd. Dus luister goed naar je hart en kies
donderdag 22 september 2016 om 08:46
donderdag 22 september 2016 om 09:06
@ Juul29 Salaris is sowiezo beter, doorgroeimogelijkheden weet ik niet, Het is wel een stuk groter bedrijf dus wel meer dan nu. Dit ga ik even aankaarten bij het 2de gesprek
@lavendel2 Dank je, mijn hart is nu 2strijdig. Dat gaat hopelijk na het 2de gesprek (met bedrijfsleider) naar 1 kant kantelen
@ Hamerhaai Hij zegt dat ik het moet doen. Maar hij zit werkloos (wel met uitkering) thuis en ik ben de kostwinner. Ja daarom is het ook een beetje een luxe positie daar ben ik wel blij mee
@lavendel2 Dank je, mijn hart is nu 2strijdig. Dat gaat hopelijk na het 2de gesprek (met bedrijfsleider) naar 1 kant kantelen
@ Hamerhaai Hij zegt dat ik het moet doen. Maar hij zit werkloos (wel met uitkering) thuis en ik ben de kostwinner. Ja daarom is het ook een beetje een luxe positie daar ben ik wel blij mee
donderdag 22 september 2016 om 10:20
Doorgaan, je hebt de nieuwe baan nog niet. Wanneer ze je een aanbod doen kan je de twee goed naast elkaar leggen. En zet aub je leven niet stil, je weet niet hoe lang het nog duurt voordat je zwanger bent/de baby krijgt. Sheryl Sandberg's "don't leave before you leave"
En geniet van het proces, is toch ontzettend mooi dat je dit soort kansen krijgt! Weet je meteen weer dat je dus goed bent in je baan en gewenst in de arbeidsmarkt. Zelfs als je ervoor kiest het niet te doen!
En geniet van het proces, is toch ontzettend mooi dat je dit soort kansen krijgt! Weet je meteen weer dat je dus goed bent in je baan en gewenst in de arbeidsmarkt. Zelfs als je ervoor kiest het niet te doen!
donderdag 22 september 2016 om 10:39
Wat Konijntje al zegt, je hebt de baan nog niet.
Je bent al ver in de sollicitatieprocedure, maar die is nog niet afgerond. In je hoofd ben je al een stap verder. Dat is nog te vroeg. Wacht daar nog even mee tot je inderdaad de baan krijgt. Dus eerst het volgende gesprek voeren, kijken wat ze je daadwerkelijk bieden en pas dan hoef jij te kiezen. Succes!
Je bent al ver in de sollicitatieprocedure, maar die is nog niet afgerond. In je hoofd ben je al een stap verder. Dat is nog te vroeg. Wacht daar nog even mee tot je inderdaad de baan krijgt. Dus eerst het volgende gesprek voeren, kijken wat ze je daadwerkelijk bieden en pas dan hoef jij te kiezen. Succes!