Werk & Studie alle pijlers

Carriere opbouwen

08-05-2012 22:31 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na mijn studie Personeelsmanagement (dus HRM, P&A) succesvol te hebben afgemaakt en een tijdje te hebben gereisd ben ik nu ongeveer 7 maand aan het werk.

Heb gelukkig na terugkomst binnen twee weken een baantje gekregen bij een bedrijf waar ik ben doorgegroeid naar een functie; combinatie tussen administratief werk en P&O werk. Dus voor dit moment zeker prima om werkervaring op te doen en ervaring op het gebied van P&O.

Het dient een beetje als opstapje voor mij naar een andere baan (dus het opbouwen van werkervaring). Zeker gezien deze hectische tijden ivm de crisis ben ik ook wel van plan hier te blijven. Nu gaat het helaas bij ons op het werk ook wat minder en het zal in de toekomst kunnen voorkomen dat het bedrijf falliet gaat.

In de tijd dat ik heb gereisd wist ik heel zeker wat ik later wil gaan doen. Zelf mensen coachen op bijvoorbeeld het gebied van loopbaanbegeleiding. Maar daarvoor vindt ik mezelf nu nog wat te jong en te onervaren om bijvoorbeeld overtuigend over te kunnen komen op andere mensen. Daarom ben ik nu aan het nadenken wat ik voor functie/baan ik het beste naar op zoek kan gaan, om verder te kunnen groeien en werkervaring op te kunnen doen op het gebied van coaching/loopbaanbegeleiding etc. Ik doel dan ook dus op een beginners/startersfunctie.

Helaas zit ik op dat vlak een beetje vast en hoop ik dat hier mensen zijn die mij hierbij verder kunnen helpen.

Groetjes!

Marloes
Ik zou nog even het HR-vak in de breedte gaan volgen en kijken of je in die banen oa wat loopbaangesprekken kunt voeren met medewerkers. Dan kun je in de praktijk ook toetsen of je dat leuk vindt. Overigens zijn er dan ook wel opleidingen tot loopbaancoach...

Het HR-vak is breed, misschien besluit je straks wel toch een andere richting te kiezen.
Momenteel is het door bezuinigingen moeilijk in deze branche, maar je zou het in de reintegratie kunnen proberen. Ik ben zelf jong in deze branche begonnen, door schade en schande wordt je vanzelf wijs (LOL).

Functies o.a. jobhunter, jobcoach, accountmanager, consulent, loopbaanbegeleider, outplacement..etc. je zou eens kunnen kijken bij

www.talenter.nl

http://www.matchpartner-reintegratie.nl
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven