Werk & Studie alle pijlers

Carrière maken als parttimer

14-11-2017 19:59 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Omdat mijn vriend en ik graag kinderen willen werk ik nu 24 uur in de marketing.
Ik sta nu nog aan het begin van mijn ‘carrière’. Ik weet nog niet of ik straks met kind wel meer wil gaan werken.
Maar is het dan wel mogelijk om door te groeien als parttimer? Heeft iemand hier ervaring mee?
De kans is kleiner denk ik , snap sowieso niet dat je al minder werkt voor er überhaupt kinderen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo werk je nu al parttime?

Dit is toch juist de periode dat je financieel wat op kunt bouwen samen? Of je moet al bulken van t geld natuurlijk..

Ik heb best een goede leuke baan met doorgroeimogelijkheden, werk 28 uur. Maar ik zit wel in een sector waar 36 uur fulltime
is en waar parttime werken ook heel normaal is.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
24 uur is niet heel veel als je 'carrière' wilt maken. Ik zit in hetzelfde vakgebied en bij mij in het bedrijf zou dat echt absoluut niet gaan. 24 uur sowieso niet trouwens.
marla862 schreef:
14-11-2017 19:59
Omdat mijn vriend en ik graag kinderen willen werk ik nu 24 uur in de marketing.
Die snap ik niet. Je werkt nu 24 uur omdat je straks kinderen wilt? Is het niet handiger om nu voltijd te werken geld opzij te zetten en na de geboorte dan minder te gaan werken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tot je werkelijk waar zwanger bent gewoon meer werken...
En waar om ben jij dan degene die 24u werkt nu en niet je vriend?

Ik weet natuurlijk niet of je kans krijgt om door te groeien, maar je houding lijkt me wel voldoende af te stoten voor een werkgever. Niet per se lullig bedoeld maar je werkt nu al maar 24 u en dan is er niet eens een zwangerschap of kind in zicht. Ik zou als ik mij verplaats in werkgever ook denken dat je alleen maar minder zal gaan werken, en niet meer.
Ook zou ik denken dat je werk een lage prioriteit heeft, en iemand die er vaker is eerder een promotie aan bieden.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, marketing kan werkelijk van alles zijn natuurlijk. Van aan de deur verkopen van energiecontracten tot aan strategische plannen.
En een carrière kan natuurlijk ook van alles zijn natuurlijk.

Maar als je bedoeld dat je ècht heel hoog gaat komen, schieten 24 uren in ieder geval niet op.
Over het algemeen maken mensen die echt ver komen toch zo'n 50-80 uur per week.
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
14-11-2017 20:05
Die snap ik niet. Je werkt nu 24 uur omdat je straks kinderen wilt? Is het niet handiger om nu voltijd te werken geld opzij te zetten en na de geboorte dan minder te gaan werken?
+1

En wat is voor jou carrière maken?
Ik zou inzetten op 32 uur werken. In mijn branche is dat nog redelijk gangbaar, en kun je daarmee nog prima carriere maken. Met 24 uur lukt je dat niet omdat je simpelweg te weinig aanwezig bent, en te weinig verantwoordelijkheden kunt dragen, omdat je 2 dagen niet aan het werk bent.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al zwanger? Waarom zou je anders niet nu nog gewoon meer werken tot het moment dat het fysiek of met kind niet meer lukt?
Ik heb mijn leuke baan als communicatie-adviseur moeten opgeven omdat ik weigerde om 32 uur te gaan werken (ik werkte 24 uur toen de kinderen kwamen, daarvoor fulltime) en dus geen leuke projecten meer kreeg. Dus voor mij was carrière maken als parttimer niet mogelijk helaas.
Ja hoor dat kan. Ik ken een dame in de marketing die ook 24 uur werkt. Zij is een heel ervaren kracht met veel creativiteit die echt aan de weg timmert.

Het bedrijf is zeer tevreden met haar!

En jij hoeft geen verantwoording af te leggen waarom jij nu 24 uur werkt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet nu 36-40 uur werken en als je eenmaal een kind hebt (dat kan best jaren duren als je pech hebt) beiden 32 uur? Jouw vakgebied ken ik niet, maar in het mijne en dat van mijn man geldt dat als je echt flink hogerop wilt dat je dan eigenlijk wel 36+ uur moet werken om dat te bereiken (al dan niet deels thuis in de avonduren), dat als je niet heel hoog wilt eindigen maar wel 1-2 functies/schalen hoger dan startersniveau dat je dan wel zo'n 32 uur met je werk bezig bent. 24 uur is erg lastig, het kan evt in bepaalde functies wel als je al ergens lang zit en ervaring hebt, maar binnenkomen met 24 uur zal niet leiden tot erg veel kansen om door te stromen. Er zit een wereld van verschil tussen 24 en 32 uur werken. 24 uur wordt gezien als echt parttime, terwijl 32 uur (of 36 in 4x9) vaak gezien wordt als bijna-fulltime.
Alle reacties Link kopieren
Wat versta je onder carierre maken? Ik werk zelf 24 uur (ook voordat ik een kind kreeg) en ben inmiddels gegroeid van een startersfunctie binnen het bedrijf naar een managementfunctie. Dat betekent in mijn geval wel dat ik vaak nog in de avond wat werk en flexibel ben in dagen beschikbaar zijn. Verder dan dit ga ik niet groeien binnen deze organisatie want dan zou er (terecht) verwacht worden dat ik gewoon 5 dagen pw beschikbaar ben en dat wil ik niet.
rafs schreef:
14-11-2017 20:09
+1

En wat is voor jou carrière maken?
Dit is de belangrijkste vraag voor je de rest van de vraag goed kunt beantwoorden. En dan vraag ook ik me af waarom je niet nu al carrière aan het maken bent, als je dat blijkbaar graag wilt. Je hebt blijkbaar alleen het plan om kinderen te krijgen, maar nog geen plan voor je werk?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat lijkt me onmogelijk, even afhankelijk wat je verstaat onder carriere natuurlijk.
Ik denk dat je eerder moet denken aan het dubbele aantal uren juist.
Hoe zie je dat voor je eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Damselindistress schreef:
14-11-2017 20:17
Ja hoor dat kan. Ik ken een dame in de marketing die ook 24 uur werkt. Zij is een heel ervaren kracht met veel creativiteit die echt aan de weg timmert.

Het bedrijf is zeer tevreden met haar!

En jij hoeft geen verantwoording af te leggen waarom jij nu 24 uur werkt.
Raar vergelijk. Jij hebt het over een dame met ervaring. Die ervaring heeft ze waarschijnlijk opgedaan toen ze nog fulltime werkte.

En nee. TO hoeft geen verantwoording af te leggen. Het is alleen best vreemd... carrière willen maken en nu al parttime werken...
Alle reacties Link kopieren
Damselindistress schreef:
14-11-2017 20:17
Ja hoor dat kan. Ik ken een dame in de marketing die ook 24 uur werkt. Zij is een heel ervaren kracht met veel creativiteit die echt aan de weg timmert.

Het bedrijf is zeer tevreden met haar!

En jij hoeft geen verantwoording af te leggen waarom jij nu 24 uur werkt.
Dit is iemand die al veel ervaring heeft. Ik denk dat als je een flinke berg werkervaring meeneemt dat je anders in de 'game' staat dan als je nog aan je 'carrière' moet beginnen.

Natuurlijk hoeft ze niet aan ons te verantwoorden waarom ze nu 24 uur werkt, maar dat betekent dat ze er maar 3 dagen in de week is, en 2 niet (of in mijn bedrijf zelfs 4 want wij zijn elke dag geopend). Dat is vaak gewoon niet genoeg als je ook nog concurrentie hebt.
lady_day wijzigde dit bericht op 14-11-2017 20:55
Reden: verkeerde woorden
2.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ging het pas lopen na en aantal jaar (meer dan) fulltime werken. Ik had concurrentie in die fase en beter en meer presteren dan de rest gaf me een voorsprong op die concurrentie.

Parttime carriere maken kun je denk ik het beste doen in een omgeving met weinig concurrentie waar je geen bepaalde omzetnormen moet halen en waar het meer om het aanbrengen van goede ideeen en aansturen vd uitvoering gaat dan om de uitvoering zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk zelf ook in de marketing (fulltime) en ik zie dat collega's die parttime werken vaak een meer operationele of support rol hebben. Dat komt, omdat het gewoon niet te doen is om in 24 uur p.w. operationele taken uit te voeren (schrijven van artikelen, newsletters, website bijhouden, events organiseren etc. ) én mee te werken aan strategische en overkoepelende plannen.

Binnen mijn organisatie ben je heel waardevol voor je directe contacten door het uitvoeren van de operationele taken. Opvallen doe je echter door het verder helpen van de organisatie in zijn marktbenadering, door visie-gericht te werken en door te netwerken en constant te zorgen dat je voldoende draagvlak hebt en houdt voor die veranderingen. Maar ook door helder en snel te reageren in crisis situaties. Dat red je niet in 24 uur, zelfs niet als je geen operationele taken zou hebben.

Als carrière maken voor jou doorgroeien naar een hogere positie is, lijkt 24 uur me in de meeste organisaties te weinig. Ambitie kan ook een andere vorm hebben en betekenen dat je kiest voor minder uren, verantwoordelijkheid en geld (;-)). Dan denk ik aan je verdiepen in één van je taken en daar een expert in te willen worden. Dat kan m.i. wel. Je kunt met voldoende drive en talent je in 24 uur per week b.v. ontwikkelen tot een steengoede tekstschrijver of een expert op het gebied van social media.

Ik zou zelf geen 24 uur p.w. willen werken, omdat ik de strategische projecten het leukst vind in mijn werk en daar de diepgang in vind. Maar ik heb ook een collega die ik graag om input op mijn teksten vraag, omdat zij gewoon de beste daarin is. Ook in de 3 dagen die ze werkt.

De grote vraag is: wat betekent 'carriere maken' voor jou?
I choose happy!
In mijn vakgebied kun je prima omhoog de ladder op. Maar dit is wel een sociale sector.... Werk zelf 32 uur, maar medecollega's werken soms "maar" 16-24 uur.
Bij mij op werk zou een carrière lastiger zijn. Omdat je er vaak niet bent, blijf je dan toch een beetje aan de uitvoerende kant van het geheel. Je wordt dan minder bij de strategie betrokken. Als er overleggen zijn met stakeholders op dagen dat je er niet bent, gaat de rest gewoon door. Zeker als je junior bent, is jouw agenda niet leidend.
Hangt er volgens mij sowieso vanaf wat je verstaat onder carrière maken. Als je ambitie ligt op management- of directieniveau kom je er niet met 24 uur, ook niet met kinderen, in het bedrijf waar ik werk zijn alle senior- of managementsfuncties sowieso 36 uur. Ga je voor een strategische adviesfunctie zou het kunnen, maar houd er ook dan rekening mee dat je ook buiten je werktijden beschikbaar moet zijn om problemen op te lossen en dergelijke.
Bij ons moet je wel minimaal 32 uur werken.
Ik ben ook wel benieuwd waarom je nu al nog maar 24 uur werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven