Collega liegt
maandag 13 juli 2015 om 18:01
Een collega van mij liegt regelmatig en heeft de neiging de waarheid te verdraaien, dit om te verhullen dat ze fouten maakt. Ze belooft regelmatig dingen die ze niet kan waarmaken en als ik daar wat van zeg weet ze het altijd zo te draaien dat ik degene ben die fout zit. Ze wordt door mijn baas beschermd omdat deze haar heel erg mag en hetzelfde gedrag vertoont, bij hem kan ik hiermee echt niet aankomen omdat hij een goede band met haar heeft, dus heel veel kan ik er niet mee. Ik merk wel dat het werken me daardoor veel meer energie en ergernis kost dan ik zou willen. Zij krijgt de leuke klussen, ook al belooft ze mij eerst iets, en weet het dan toch weer zo te brengen bij de baas dat hij haar de leuke en belangrijke klussen geeft. Ze doet haar werk vervolgens niet perse goed, er komen juist heel veel klachten over haar, maar omdat ze vriendjes is met de baas kan haar gedrag blijkbaar gewoon door de beugel.
Ik krijg daardoor niet de kansen die ik nodig heb om me verder te ontwikkelen. Ik zou graag mee willen doen, meer belangrijk werk willen verrichten, maar doordat ik geen ingang vind bij de baas en mijn collega blijf ik momenteel steken op een bepaald nivo.
Helaas heeft zij een soort van leidinggevende functie en is ze dus eigenlijk de baas over mij. Ik kan totaal niet met haar opschieten en dat begint nu onderhand wel een probleem te worden. De sfeer in het bedrijf is verder prima en ik kan het ook goed vinden met andere collega's en opdrachtgevers dus ik wil eigenlijk niet weg. Maar zo doorgaan kan eigenlijk ook niet.
Ik weet het even niet meer zo goed....
Ik krijg daardoor niet de kansen die ik nodig heb om me verder te ontwikkelen. Ik zou graag mee willen doen, meer belangrijk werk willen verrichten, maar doordat ik geen ingang vind bij de baas en mijn collega blijf ik momenteel steken op een bepaald nivo.
Helaas heeft zij een soort van leidinggevende functie en is ze dus eigenlijk de baas over mij. Ik kan totaal niet met haar opschieten en dat begint nu onderhand wel een probleem te worden. De sfeer in het bedrijf is verder prima en ik kan het ook goed vinden met andere collega's en opdrachtgevers dus ik wil eigenlijk niet weg. Maar zo doorgaan kan eigenlijk ook niet.
Ik weet het even niet meer zo goed....
maandag 13 juli 2015 om 18:26
Om heel eerlijk te zijn praat ik liever niet met mijn baas. Ik heb 1 keer een gesprek met hem gehad en dat was totaal onprettig. Onder andere omdat het in die gesprekken nogal veel over haar gaat, die collega dus. Ik heb soms het idee dat hij ons tegen elkaar wil uitspelen omdat hij altijd zo lovend over haar is, maar misschien is dat alleen omdat ik daar nogal gevoelig voor ben. Tevens is het bij hem niet echt de bedoeling is dat je je mond open doet. Hij bepaalt hoe de dingen gaan en wie wat doet en that's it. Mede daardoor kan ik met hem ook niet heel goed overweg, dat maakt het wel wat lastig. Ik probeer hem een beetje te ontwijken. Ik krijg ondertussen gelukkig wel leuke opdrachten die ik als freelancer kan doen, dus buiten het bedrijf om, maar bij hem en binnen het bedrijf kan ik het wel vergeten. Het gaat meestal zo: collega vraagt aan mij of ik iets wil doen, waarna ze vervolgens de opdracht zelf krijgt. Ik weet dat ik mijn werk niet slechter doe dan zij. Natuurlijk heeft zij haar kwaliteiten, maar ik hoor ook veel klachten over haar en die zijn niet ongegrond.
maandag 13 juli 2015 om 18:27
@hettieverzettie
Niet weggaan,en probeer het te slikken want een andere baan ligt nou ook weer niet voor het opscheppen,maar begrijp dat je jezelf enorm ergerd aan die unit,maar zolang zij de hielen (en wie weet nog wel meer)van het baasje blijft likken kom je daar niet doorheen,en zal het je alleen nog meer tegen kunnen werken.Dus geniet van de goede sfeer die je hebt met andere collega,s en opdrachtgevers,en wie weet komt er eerdaags iets anders op je pad waar je jezelf wel verder kan ontwikkelen Maar let wel: In welk bedrijf je ook gaat werken er zullen overal van die type,s rondrennen die door hielelikkerij en via anderman,s rug hogerop proberen te komen.
Niet weggaan,en probeer het te slikken want een andere baan ligt nou ook weer niet voor het opscheppen,maar begrijp dat je jezelf enorm ergerd aan die unit,maar zolang zij de hielen (en wie weet nog wel meer)van het baasje blijft likken kom je daar niet doorheen,en zal het je alleen nog meer tegen kunnen werken.Dus geniet van de goede sfeer die je hebt met andere collega,s en opdrachtgevers,en wie weet komt er eerdaags iets anders op je pad waar je jezelf wel verder kan ontwikkelen Maar let wel: In welk bedrijf je ook gaat werken er zullen overal van die type,s rondrennen die door hielelikkerij en via anderman,s rug hogerop proberen te komen.
No Mercy
maandag 13 juli 2015 om 18:30
Madras, je hebt zo gelijk. Ik probeer echt naar de goede dingen te kijken, de goede sfeer met collega's en de waardering die ik van anderen krijg. En natuurlijk de leuke freelance-opdrachten die ik ondertussen wel kan doen en waar de baas en zij niets mee te maken hebben. En ja, overal is wel iets, dat realiseer ik me ook. In een vorige baan werden oud werknemers en de mensen die de roosters maakten enorm voorgetrokken en daar ergerde ik me toen ook dood aan. Maar net als nu kon ik er helemaal niets mee.
maandag 13 juli 2015 om 18:35
maandag 13 juli 2015 om 19:24
@hettieverzettie
Ik loop al een tijdje mee,en heb vaak met van die enge mensen te maken gehad.
Maar 1 troost hettie: zulke engerds vallen vroeg of laat in hun eigen kuil,en zullen het niet lang volhouden.
Maar zolang je met zulke mensen te maken hebt is het zaak om ze niet tegen het harnas te jagen,want ze kunnen in die korte tijd dat ze het volhouden de ander hun vooruitgang belemmeren en soms ook naar de klote helpen.
Ik loop al een tijdje mee,en heb vaak met van die enge mensen te maken gehad.
Maar 1 troost hettie: zulke engerds vallen vroeg of laat in hun eigen kuil,en zullen het niet lang volhouden.
Maar zolang je met zulke mensen te maken hebt is het zaak om ze niet tegen het harnas te jagen,want ze kunnen in die korte tijd dat ze het volhouden de ander hun vooruitgang belemmeren en soms ook naar de klote helpen.
No Mercy