Werk & Studie alle pijlers

Collega(vriendin) berispt

28-11-2013 19:31 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag mijn collega en tevens vriendin moeten berispen op haar gedrag. Uiteindelijk ben ik haar meerdere en kan ik dit gedrag niet accepteren op mijn afdeling.

Dit vind ik heel moeilijk en trilde na afloop. Kon het begin van het gesprek ook bijna niet uit mijn mond krijgen. Toch ben ik trots dat ik het gedaan heb. Maar voel mij ontzettend rot. Ook al was zij fout en kon ik niet anders om mijn professionaliteit niet in het geding te brengen, voelt dit heel vervelend en zit ik hier ook nog mee na werktijd.

Niet alleen met haar vind ik het moeilijk maar ook met anderen omdat ik vriendschappelijk met sommige collega's omga.

Hoe doen andere mensen, met personeel onder zich dit om je er vooral overheen te zetten op dit soort nare gesprekken?
quote:lavieparisienne schreef op 28 november 2013 @ 21:57:mijn prestatie staat los of ik wel of niet scharrel met een collega.De leidinggevende die het aanlegt met een ondergeschikte zet ook geen professioneel beeld neer ivm voortrekkerij etc.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:lavieparisienne schreef op 28 november 2013 @ 22:01:

[...]

Ik ben marketingmanager en geef leiding aan de marketing als zowel een deel van de verkoop. Heel vaag dat de marketing leiding geeft aan de verkoop, ik weet het.

De afdeling bestaat uit 8 mensen.

Uhm...

Geen idee of dat vaag is, marketing is toch ook verkopen?

Afdeling, 8 personen.

Er zijn dus meerdere afdelingen?

Jij hebt ook weer managers boven je, die ook weer managers boven zich hebben?

Hoe groot is het totale bedrijf?

Welke branche?

Jij hebt het over een collega, maar jullie functie is dus niet gelijkwaardig?

Zij (of is het een hij?) is een ondergeschikte?

Het gaat dus over telefoon gebruik tijdens werktijd??
Was je al vriendinnen met haar voor je haar meerdere werd, waren jullie eerst naaste collega's en heb jij toen promotie gekregen? Of stond je altijd al boven haar?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
highlander, 9 minuten geleden

De leidinggevende die het aanlegt met een ondergeschikte zet ook geen professioneel beeld neer ivm voortrekkerij etc.

Dat. De leidinggevende die mij beticht van onprofessioneel gedrag terwijl hij/zij zelf scharrelt met een collega, die wordt door mij recht in haar bek uitgelachen.

Is me al eens gebeurd en guess what... wie werd er door de directie in het gelijk gesteld?

I rest my case.
Huts!
quote:lavieparisienne schreef op 28 november 2013 @ 21:57:

[...]

Bedankt dat je het blijft zeggen, maar mijn prestatie staat los of ik wel of niet scharrel met een collega.zal zo zijn, maar het geeft wel de indruk dat je collega's (die jij moet aansturen?) jou niet zo serieus hoeven nemen
Ik zou jou in ieder geval totaal niet serieus nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven