Werk & Studie alle pijlers

Collega zegt dat ze me niet moet

13-08-2018 15:13 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, Ik had een tijdje terug iets met een collega. Ze beschuldigde mij v iets. Ik had daar niks mee te maken. Ze zei ik moet je niet. Nu ben ik daar best onzeker v geworden. Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt en hoe deal je daar mee.
Het mag dan eerlijk zijn van haar, professioneel en nodig is het niet. Ze kan toch zelf ook wel bedenken dat iemand zich gekwetst kan voelen door zo'n opmerking?
lot75 schreef:
13-08-2018 22:20
Het mag dan eerlijk zijn van haar, professioneel en nodig is het niet. Ze kan toch zelf ook wel bedenken dat iemand zich gekwetst kan voelen door zo'n opmerking?
Klopt. Zo iemand is gewoon een onfatsoenlijke hork. Die opmerking zegt meer over haar dan over jou, en eigenlijk moet je er geen minuut langer mee bezig zijn.
karin6789 schreef:
13-08-2018 15:36
Ja mag haar gewoon een lompe bitch vinden hoor. Dat is ze namelijk.'
Negeer haar maar zo veel mogelijk joh!
Zoiets
Misschien mag ze je niet omdat ze in feite wat meer zoals jij wil zijn en jaloers is. Vaak zo als een vrouw een andere vrouw niet mag. Jaloezie.
Alle reacties Link kopieren
lot75 schreef:
13-08-2018 22:20
Het mag dan eerlijk zijn van haar, professioneel en nodig is het niet. Ze kan toch zelf ook wel bedenken dat iemand zich gekwetst kan voelen door zo'n opmerking?
Heel eerlijk, het zou nooit in mij opkomen dat iemand zich gekwetst kan voelen door zo iets kleins. Ik bedoel, zijn er echt mensen die denken of willen door iedereen aardig gevonden te worden? Ik vind juist dat zoiets de lucht klaart, voor iedereen duidelijk waar ze aan toe zijn. Ik vind het daarom ook niet onprofessioneel. Het maakt de omgang makkelijker.

Ook heel eerlijk, ik kan me maar slecht inleven in onzekere mensen.
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
14-08-2018 09:00
Zoiets
Misschien mag ze je niet omdat ze in feite wat meer zoals jij wil zijn en jaloers is. Vaak zo als een vrouw een andere vrouw niet mag. Jaloezie.
Volgens mij komt jaloezie een stuk minder vaak voor dan beweerd. Is het niet gewoon mogelijk dat ze to gewoon niet mag?
Alle reacties Link kopieren
Hoezo wordt de omgang daar makkelijker van??? Als je toch weet dar de ander je niet moet ga je die toch juist uit de weg. Lekker voor de samenwerking?
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
13-08-2018 15:27
Ik denk dan dat ik niet goed ben ofzo als iemand dat zegt. Ik ben best stil en zacht. Zij is nogal bitch. Ik wilde haar het uitleggen. Ze wilde niet luisteren
Waarom zou je zoiets op jezelf betrekken? Haar mening over jou heeft niks met jou te maken. Er zullen altijd mensen zijn die jou niet moeten, dat zegt verder niks over jou.
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
14-08-2018 09:00
Zoiets
Misschien mag ze je niet omdat ze in feite wat meer zoals jij wil zijn en jaloers is. Vaak zo als een vrouw een andere vrouw niet mag. Jaloezie.
Vaak is het geen jaloezie. Zat mensen die ik niet mag maar waar ik geen tel jaloers op ben, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
14-08-2018 09:34
Hoezo wordt de omgang daar makkelijker van??? Als je toch weet dar de ander je niet moet ga je die toch juist uit de weg. Lekker voor de samenwerking?
Nee, waarom zou je zo iemand uit de weg gaan? Zoals ik al eerder zei, het hoeft de omgang niet te veranderen, maar je schept door de duidelijkheid in ieder geval geen verkeerde verwachtingen. Ik kan prima gezellig doen met iemand die ik niet mag, en als ze weten dat ik ze niet mag hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken over of ze er meer in zien dan normaal sociaal gedrag.
Het zal wel weer aan mij liggen, maar die ultieme eerlijkheid die altijd zo geprezen wordt kan me ook maar matig bekoren.
Je hebt een zakelijke relatie met collega's. Daarbinnen is het voor de samenwerking absoluut niet noodzakelijk en zelfs uiterst onprofessioneel uitspraken te doen over of je iemand al dan niet "moet".
Commentaar op het juist uitvoeren van het werk is terecht, de rest is onzin. Mensen hoeven niet altijd maar te zeggen wat ze vinden.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
14-08-2018 09:45
Nee, waarom zou je zo iemand uit de weg gaan? Zoals ik al eerder zei, het hoeft de omgang niet te veranderen, maar je schept door de duidelijkheid in ieder geval geen verkeerde verwachtingen. Ik kan prima gezellig doen met iemand die ik niet mag, en als ze weten dat ik ze niet mag hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken over of ze er meer in zien dan normaal sociaal gedrag.
Kan aan mij liggen maar met alle collega's heb je toch normaal sociaal gedrag?
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
14-08-2018 10:04
Kan aan mij liggen maar met alle collega's heb je toch normaal sociaal gedrag?
Ja precies, of ze mij nou mogen of niet. En of ik ze mag of niet.
Alle reacties Link kopieren
Oke maar je zei er meer in zien dan normaal sociaal gedrag. Wat bedoel je daar dan mee?
Alle reacties Link kopieren
Als je toch met iedereen normaal sociaal gedrag hebt. Dan hoef je toch niet te weten dat iemand je niet moet?
Alle reacties Link kopieren
Of bedoel je met meer dan sociaal gedrag dat je meer met elkaar deelt? Diepere gesprekken? En normaal.sociaal is oppervlakkig?
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
14-08-2018 10:30
Of bedoel je met meer dan sociaal gedrag dat je meer met elkaar deelt? Diepere gesprekken? En normaal.sociaal is oppervlakkig?
Ja, meer richting vriendschap inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Iemand zegt zoiets niet voor niets tegen je. Ik heb ooit ergens gelezen dat niemand zichzelf ziet als aanvaller, maar als verdediger. Blijkbaar vond ze het nodig naar je uit te halen.

Ik zie bitchy doen als een teken van zwakte. Als je het op die manier bekijkt wordt het een stuk makkelijker om er boven te staan.
Alle reacties Link kopieren
Ze zag zichzelf als aanvaller omdat ik iets had gezegd wat absoluut niet waar was. Daarom voelde zij zich aangevallen
Alle reacties Link kopieren
Ergens misschien wel zwakte
Alle reacties Link kopieren
Zij houdt met mensen met een grote mond en direct. Zo ben ik nu eenmaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Gaat dat nou jouw hele leven bepalen? Wees wat lief tegen jezef. Wees niet bang en loop er straal voorbij. De 1 zegt snel iets en de ander heeft het nakijken.
Echt niet!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
14-08-2018 11:32
Zij houdt met mensen met een grote mond en direct. Zo ben ik nu eenmaal niet.
Prima, dan ligt het dus niet aan jou, dus lekker verder gaan met je leven alsof er nooit iets is gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
14-08-2018 09:29
Heel eerlijk, het zou nooit in mij opkomen dat iemand zich gekwetst kan voelen door zo iets kleins. Ik bedoel, zijn er echt mensen die denken of willen door iedereen aardig gevonden te worden? Ik vind juist dat zoiets de lucht klaart, voor iedereen duidelijk waar ze aan toe zijn. Ik vind het daarom ook niet onprofessioneel. Het maakt de omgang makkelijker.

Ook heel eerlijk, ik kan me maar slecht inleven in onzekere mensen.
Welke duidelijkheid denk jij dat dit schept dan? Ook met mensen die je niet moet kun je qua proces en inhoud gewoon soepel samen kunnen werken. Of het op persoonlijk vlak wel/niet klikt is irrelevant. En als iemand zich daar niet overheen kan zetten is dat zijn/haar eigen probleem.

Je mag er vanuit gaan dat mensen waarmee je op zakelijke basis samenwerkt ook hun best doen om goede randvoorwaarden te scheppen voor een aangename professionele relatie. Elke irrelevante hersenscheet eruit floepen hoort daar niet bij en schept verder geen enkele duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
14-08-2018 09:29
Heel eerlijk, het zou nooit in mij opkomen dat iemand zich gekwetst kan voelen door zo iets kleins. Ik bedoel, zijn er echt mensen die denken of willen door iedereen aardig gevonden te worden? Ik vind juist dat zoiets de lucht klaart, voor iedereen duidelijk waar ze aan toe zijn. Ik vind het daarom ook niet onprofessioneel. Het maakt de omgang makkelijker.

Ook heel eerlijk, ik kan me maar slecht inleven in onzekere mensen.

Het is natuurlijk wel de manier waarop je iets zegt en waarom. In de meeste gevallen is het gewoon niet relevant dat je iemand niet moet/mag. Ik kan mij maar één situatie bedenken waarbij ik zoiets aangegeven heb. Degene wilde weten waarom ik nooit binnenliep voor een kletspraatje en toen heb ik aangegeven dat dit was omdat ik niet het idee had dat we veel gemeen had. Ik had gewoon niets met die man, zijn humor niet, zijn gebrek aan kennis, de manier hoe hij in het leven stond, gewoon niets.
Maar om dan te zeggen, ik moet jou gewoon niet. Dat is gewoon niet beschaafd of professioneel, zeker niet omdat je het makkelijk op een andere manier kunt zeggen die net zo duidelijk is.

Ik heb verder ook niet veel met hele onzekere mensen (ik begrijp ze meestal gewoon niet), maar dat betekent niet dat ik lelijk tegen ze moet doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
MargjeM schreef:
14-08-2018 13:33
Welke duidelijkheid denk jij dat dit schept dan? Ook met mensen die je niet moet kun je qua proces en inhoud gewoon soepel samen kunnen werken. Of het op persoonlijk vlak wel/niet klikt is irrelevant. En als iemand zich daar niet overheen kan zetten is dat zijn/haar eigen probleem.

Je mag er vanuit gaan dat mensen waarmee je op zakelijke basis samenwerkt ook hun best doen om goede randvoorwaarden te scheppen voor een aangename professionele relatie. Elke irrelevante hersenscheet eruit floepen hoort daar niet bij en schept verder geen enkele duidelijkheid.
Dat heb ik al uitgelegd. Je weet dan van beide kanten dat er verder niks verwacht hoeft te worden, dat de gezelligheid zeker niet gaat uitlopen op vriendschap of mee gevraagd worden voor borrels na het werk of zo. Ikzelf vind het heel fijn te weten waar ik aan toe ben.

Hrt is in mij ogen heel relevant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven