Werk & Studie alle pijlers

Collegegeld

17-09-2009 17:16 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem wat betreft de studiekosten.

Sinds 1 september ben ik gestopt met de studie. De incasso van die maand heb ik nog wel moeten betalen en dat was ook terecht. Het een en ander moest ik nog regelen voor mijn propedeuse. Dit heb ik in de eerste week afgerond. Tot nu toe heb ik nog moeten wachten op de toekenning van de punten voor 3 vakken:

1. Een vak uit januari

2. Een vak van voor de zomer

3. Een vak die ik in de eerste week van september heb ingeleverd.

Ik wil me graag uitschrijven, want de betaling van het collegegeld komt er weer aan. Echter, heb ik mijn propedeuse nodig om me te kunnen inschrijven op de universiteit. Morgen ga ik langs de school om te zien of ik een leidinggevende te spreken krijg. Ik ben namelijk absoluut niet van plan om collegegeld te betalen, terwijl ik niet meer studeer.

Vermoedelijk wordt het geld wel afgeboekt, ook omdat het waarschijnlijk niet meer geregeld kan worden binnen nu en 25 september. Ik heb expres gewacht tot morgen, omdat een docent 2 weken de tijd heeft om de punten toe te kennen. Nu zit ik echter wel met de spreekwoordelijke gebakken peren.

Wat zou ik nu kunnen ondernemen om mijn propedeuse op tijd te krijgen en mijn collegegeld niet te hoeven betalen? .

Alvast bedankt.
Maar je gaat je inschrijven op de universiteit zeg je? Dan moet je daar toch sowieso collegegeld gaan betalen? Als je aan een instelling (voor hoger onderwijs; dus HBO of WO) reeds betaald hebt (bijvoorbeeld je huidige opleiding) hoef je op de andere niet meer te betalen. Dan is het toch opgelost?
Ik start de volgende opleiding in september 2010. Tot die tijd wil ik aan het werk. Dus helaas is deze oplossing niet van toepassing..
aha. Bij ons aan de universiteit is het zo dat je moet ingeschreven staan op je examendatum cq je laatste resultaat. Het maken van de propedeuse is een formaliteit en daarvoor hoeft een student niet actief ingeschreven te staan. Ook is het zo dat we collegeld teruggeven van de maand volgend op het afstuderen/behalen vd propedeuse in dit geval. In jouw geval is het laatste resultaat behaald in september en zou je dus vanaf 1 oktober terug moeten krijgen. De tweede termijn zal in de tussentijd dan wel al afgeschreven zijn, maar dat krijg je dus terug.

Dit is hoe het bij ons gaat. Jouw opleiding kan andere regels hanteren. Vraag het gewoon even na en dan kom je er vast wel uit. Succes.
Bedankt, dat is een hele opluchting. Ik had namelijk begrepen dat die mogelijkheid überhaupt niet bestaat. Ik zal morgen eens naar de mogelijkheden informeren.
zoals shirley het omschrijft ken ik het ook.
Oké, duidelijk, dank jullie wel . Rest mij nog 1 vraag: moet ik niet ingeschreven zijn om de papieren voor de propedeuse te bemachtigen?
Bij ons aan de uni dus niet. Maar wederom, vraag het na.
Ga gewoon even langs de administratie van je school ipv hier te vragen. Ik heb me op een universiteit eens met terugwerkende kracht uit laten schrijven zodat ik september gewoon terugkreeg (IBG dus ook terugbetalen). Gold volgens mij alleen voor als je je voor 1 oktober liet uitschrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven