Werk & Studie alle pijlers

Commerciele kwaliteiten aantonen

12-06-2011 12:38 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Graag jullie hulp bij het volgende;

Werkte eerder in het onderwijs.

Hier kan en wil ik niet meer in werken.

Wat ik wil is een baan in het bedrijfsleven met veel klantencontact, commercieel en waar iets te leren valt.

Helaas wordt ik op dit moment voor alle (beetje) commerciele banen afgewezen (men gelooft niet dat iemand uit het onderwijs commercieel kan zijn)

Wat kan ik doen om mijn commerciele talenten ook duidelijk te maken aan werkgevers?

ik dacht zelf aan een studie of cursus maar welke dan?

Nima-A sales is bijvoorbeeld, denk ik, een hele zware studie die ik zonder werkervaring niet goed kan doen (!?)

Graag jullie tips!
Waarom denk je dat je commerciële talenten hebt? Als je dat onder woorden kunt brengen, ben je al een heel eind. Overtuig mij (ons) eens?
Waarom wil je dat eigenlijk?

Kan je omgaan met commerciele druk?

Targets op jaarbasis of kwartaalbasis?
Volgens mij is Nima A ook zonder comm werkervaring te doen hoor
Commercieel talent blijkt niet uit een cursus of uit een studie. Als jij geen verkoopervaring hebt, haal je voorbeelden dan uit andere dingen van het dagelijks leven. Heb je wel eens een schooluitje georganiseerd en een goede deal gesloten met een vervoermaatschappij? Dwz dat ze jullie voor een lage prijs gebracht en gehaald hebben? Of een lagere entree ergens bedongen dan eigenlijk in de offerte stond? Heb je wel eens met succes ergens over onderhandeld, bv over de prijs van je auto? Hoe goed ben je in mondelinge communicatie, hoe overtuigend ben je? Hoe zou jij mensen over de streep trekken in de branche waarin je wilt gaan werken? Denk daar eens over na.
@ haley kan mensen goed inschatten, ben goed in het ontdekken wat een klant graag wil weten/hebben. ik blijf rustig en netjes en communiceer gemakkelijk

@ ben niet op zoek naar een functie waar jij nu aan denkt. Dat is mij te commercieel. Liefst heb ik een baan waarin ik wel moet verkopen maar de keiharde sales wereld is niet mijn kant. Commercieel binnendienst is ook commercieel maar je hebt meestal wel op een ander manier contact.
@ dropje; jammer dat ze me niet bezig zien op de rommelmarkt hier en in het buitenland ;)
@rozenstruik; heb een aantal maanden ook zon soort functie gehad tijdens een rustige periode tijdens mijn studie

@Chianti1280; ken je iemand die nima zonder werkervaring gedaan heeft? of jijzelf?
Thanx voor jullie tips/opmerkingen tot zover!

Heb zelf al eens gedacht; misschien bij een organisatie vrijwillig sponsoren te gaan werven. Is commercieel en doe ik ook iets positief voor de maatschappij
fundraising is ook een vak apart trouwens.

vergis je daar niet in.
wij slapen nooit.
quote:chianti1280 schreef op 12 juni 2011 @ 13:13:

Volgens mij is Nima A ook zonder comm werkervaring te doen hoorEens. Dat niveau wordt ook op commerciële HBO-opleidingen gerealiseerd en dat zijn studenten van 17-21 jaar.
waarom doe je niet eerst de thuisopleiding orientatietraject european studies?

krijg je stukje nima, fundraising, lobbyen etc.

kan je kijken wat het beste bij je past.
wij slapen nooit.
quote:commercieel schreef op 12 juni 2011 @ 13:22:

Thanx voor jullie tips/opmerkingen tot zover!

Heb zelf al eens gedacht; misschien bij een organisatie vrijwillig sponsoren te gaan werven. Is commercieel en doe ik ook iets positief voor de maatschappijVoor elke vorm van aquisitie neemt men je graag aan. Het koud bellen vooral. (als er afspraken voor je gemaakt worden is het een eitje). Dit houden mensen maar heel kort vol. Heel ondankbaar werk. Nodig en vaak onderdeel van sales, maar verschrikkelijk.
toch komt dat onderdeel altijd terug, in welke vorm dan ook, bij een commercieel beroep.

dat is iets wat je aan moet leren.

het ergste wat ik ooit gedaan heb was de kirby verkoop, maar leer je enorm veel van.
wij slapen nooit.
@ valentinamaria; je bedoeld denk ik bij LOI? Heb ik net snel even naar gekeken. Ga ik nog eens uitgebreider opin.

@rozenstruikje; klinkt niet geweldig maar is voor mij misschien wel waardevol. heb je dit werk eerder gedaan?
@valentinamaria

Neeee!!! dat heeft mij vader ook gedaan! hahaha

Liep niet omdat deprijzen veel te hoog waren, wel heel veel mogelijkheden maar Nederlanders zijn te nuchter.

Amerikanen krijg je hier volgens mij wel gek mee.
quote:commercieel schreef op 12 juni 2011 @ 13:47:

@ valentinamaria; je bedoeld denk ik bij LOI? Heb ik net snel even naar gekeken. Ga ik nog eens uitgebreider opin.

@rozenstruikje; klinkt niet geweldig maar is voor mij misschien wel waardevol. heb je dit werk eerder gedaan?Ik zit in de buitendienst en dat is een onderdeel van mijn werk. Omdat het maar een klein deel is in mijn takenpakket, is het wel goed op te brengen. Ik heb mensen die het voor me moeten doen en het is ongeveer een half jaar op te brengen. En dat ligt niet aan mij
NTI, volgens mij heeft LOI die cursus niet.

ik doe bij NTI de complete HBO eur st.
wij slapen nooit.
Je klinkt meer als servicegericht.
de amerikaanse verkoop wijze ligt mij ook niet zo.

ik deed het destijds alleen als ik tussen een paar handeltjes inzat.

het laatste restje drempelvrees verdwijnt wel na zoiets.
wij slapen nooit.
service gericht is natuurlijk ook wel een deel van iets commercieels.

maar dat moet je zelf uitzoeken, moet je iets gaan doen wat uitsluitend uit verkoop bestaat.

zou je dan inkoop erbij krijgen, heb je een probleem, want dan moet je weer de service gerichtheid laten varen en enkel denken in winst en harde knaken.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 12 juni 2011 @ 13:56:

service gericht is natuurlijk ook wel een deel van iets commercieels.

maar dat moet je zelf uitzoeken, moet je iets gaan doen wat uitsluitend uit verkoop bestaat.

zou je dan inkoop erbij krijgen, heb je een probleem, want dan moet je weer de service gerichtheid laten varen en enkel denken in winst en harde knaken.Inkoop en verkoop matcht niet. Kennis van elkaar is wel heel handig. Ik ben het totaal niet eens met jouw laatste zin. Het is voor velen een praktijk, dat weet ik, maar goede verkoop en goede inkoop daarvoor hoef je service gerichtheid totaal NIET te laten varen.
nee, niet helemaal.

maar goed inkopen is vreselijk belangrijk.

ik heb ook van die romantische buien gehad dat ik iets inkocht wat slecht verkoopbaar bleek te zijn.

kan je met verlies of quitte gaan verkopen.

maar dat is natuurlijk omdat ik alles altijd in mijn eentje deed.

dan leer je met vallen en opstaan.
wij slapen nooit.
@Aruuba; denk dat dat inderdaad mijn sterkste punt is.

maar neigt naar commercieel zijn. Commercieel kan keihard tot meer serviceverlenend.

@ klopt zat op cursus.allerbestekeus.nl had ik ff niet gezien.

Ben je al ver met de studie?

aha, en wat doe jij voor werk, als ik vragen mag?
laatste stukje is voor valentinamaria ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven