Werk & Studie alle pijlers

contact na sollicitatie

11-10-2017 14:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een erg fijn sollicitatiegesprek is een datum genoemd dat er contact wordt opgenomen om te laten weten: wel of niet door naar 2e gesprek.

Maar helaas, op de dag zelf volgt er geen bericht.

Wat is slim: zelf contact opnemen (proactief etc), en zo ja, hoe snel na die dag, of even afwachten (niet pusherig enzo)?
Ik zou er een dag tussen laten. Dus als dinsdag is beloofd op donderdag nabellen.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Aangezien ze zelf een datum hadden genoemd, kun je de dag erna zonder je bezwaard te voelen contact opnemen.
Zij zouden zich bezwaard moeten voelen!
Ik schrijf dit vanuit mijn ervaring aan de andere kant, als personeelsmanager.
Ik zou ook de dag erop contact opnemen. Laat ook zien dat je geïnteresseerd bent.
Ik zou me niet bezwaard voelen één dag later contact op te nemen. Dat kunnen ze je niet kwalijk nemen.
Ja, fijn dat ze een datum hebben genoemd! Ik zou een dag later bellen en verwijzen naar de datum die je was doorgegeven.
Thanks all voor de adviezen! Ik ga er achteraan :)
Ik weet niet of je al gebeld hebt, maar mocht de keuze niet op jou gevallen zijn; vraag de reden. En vraag daarop door.
Dan weet je waar je de volgende keer op kan letten
Als recruiter kan je mee geven direct bellen en absoluut niet wachten. Ik snap niet dat het geadviseerd wordt want op die ene dag kan je alleen maar verliezen als er nog een kandidaad komt en het komt altijd goed over want het toont je motivatie.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Ik heb gebeld, en er was nog een kandidaat extra inderdaad. Spannend! o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven