Werk & Studie alle pijlers

Crisis... dan maar studeren? Of ben ik te oud?

04-01-2010 16:31 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om een lang verhaal kort te maken: ben geëmigreerd en blijf hier tot 2012. Inmiddels ben ik de taal machtig, maar een baan vinden... ho maar. Nu heb ik al een aantal maanden een baantje voor het geld, maar CV technisch is dit niet al te handig...

Dan maar gaan studeren? Of ben ik te oud. Dat zou betekenen dat ik 28 ben als ik klaar ben. Mijn periode in het buitenland is dan mooi overbrugd, maar wie zit er over twee jaar nou te wachten op een 28 jarige met twee masters maar zonder veel werkervaring?

Moet ik terug naar NL? De arbeidsmarkt is daar ook niet al te goed... Of studeren? Of toch maar mijn suffe baantje aanhouden? Wat zouden jullie doen?
quote:Melanthe schreef op 04 januari 2010 @ 21:29:

@Siesa, Voor de Open Universiteit hoef je niet in NL te wonen, dat is eigenlijk het hele idee ervan. Als je in het buitenland woont, kun je tentamens doen op de ambassade. Bovendien zijn veel tentamens opdrachten/werkstukken/peer reviewopdrachten, die je gewoon vanuit huis kunt versturenOoooooooooooooow weer wat geleerd!
Ik zou kiezen voor een studie die je leuk vind, iets toevoegt en waarmee je straks beter staat op de arbeidsmarkt.

Andere optie is om nog een onbetaalde stage proberen te bemachtingen, zodat je wel werkervaring opdoet en een netwerk opbouwt.

Misschien is het cariere technisch wel beter om terug te gaan, of het lijkt beter, maar het is geen garantie dat je hier wel een baan vind. Maar of het ook leuker is? Ik denk dat je moet kiezen wat jij uiteindelijk belangrijk vind. Een kans op cariere in NL, met je partner in Denenmarken of zonder die partner. Of, om nu te inversteren in andere dingen, zoals je relatie, je buitenland ervaring uitbreiden en proberen om daar vrijwilligerswerk/studie/stage te doen.
Je bent nooit te oud om te studeren, mijn plannen zijn om een 4-jarig HBO studie te gaan volgen...ennuh ik ben 40!

Succes allen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven