Werk & Studie alle pijlers

cv vraagje

31-10-2009 16:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga solliciteren voor een interessante stage plaats die echt niet direct aansluit bij mijn studie.

Nu hoor je op je cv ook de relevante vakken te vermelden, maar ik vroeg mij af of ik daarachter ook kort kan zetten waarom deze vakken relevant zijn?
Ik zou wel projecten of werkstukken of iets dergelijks melden. Je hoeft in je cv hier denk ik niet een omschrijving achter te zetten, maar noem ze kort in je brief. Kun je misschien laten weten om wat voor soort stage het gaat? Je hoeft geen details te noemen hoor, maar dan kunnen we misschien wat gerichter adviezen of tips geven
het gaat om een stage bij de tv, maar ik studeer geschiedenis. Er staat bij de vacature gelukki geen spcifieke studie achtergrond alleen het nivo.

In de brief zelf heb ik vermeld waarom mijn studie relevant is voor de stage en ik had dan het idee om dan in het cv relevante vakken te vermelden en dan daarachter te zetten waarom. Dus bijvoorbeeld vak 1: werkstuk plaatst dit ... culturele probleem in historische context. Tenminste het vermelden van relevante vakken staat in mijn syllabus en dat is in mijn geval zeker handig, maar sommige verdienen een paar woorden extra uitleg.
Ja ik zou gewoon de vakken opsommen, en dan een korte beschrijving er onder, zoals je zelf al doet eigenlijk.
wil je toevallig bij andere tijden stage lopen trouwens? (gewoon uit belangstelling)
In dit geval zou ik zeker nadruk leggen op je motivatie. Waarom wil je bij tv stage lopen terwijl je een heel andere studie hebt gevolgd? Heb je bijvoorbeeld extra affiniteit met tv, of met het specifieke programma of de omroep waarbij je stage lopen gaat, dan mag je dit best toelichten.

Is het een afstudeerstage (dus met onderwerp waarop je afstudeert/je scriptie of onderzoek moet doen) of een meeloopstage?