Werk & Studie alle pijlers

cv vraagje

31-10-2009 16:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga solliciteren voor een interessante stage plaats die echt niet direct aansluit bij mijn studie.

Nu hoor je op je cv ook de relevante vakken te vermelden, maar ik vroeg mij af of ik daarachter ook kort kan zetten waarom deze vakken relevant zijn?
Ik zou wel projecten of werkstukken of iets dergelijks melden. Je hoeft in je cv hier denk ik niet een omschrijving achter te zetten, maar noem ze kort in je brief. Kun je misschien laten weten om wat voor soort stage het gaat? Je hoeft geen details te noemen hoor, maar dan kunnen we misschien wat gerichter adviezen of tips geven
het gaat om een stage bij de tv, maar ik studeer geschiedenis. Er staat bij de vacature gelukki geen spcifieke studie achtergrond alleen het nivo.

In de brief zelf heb ik vermeld waarom mijn studie relevant is voor de stage en ik had dan het idee om dan in het cv relevante vakken te vermelden en dan daarachter te zetten waarom. Dus bijvoorbeeld vak 1: werkstuk plaatst dit ... culturele probleem in historische context. Tenminste het vermelden van relevante vakken staat in mijn syllabus en dat is in mijn geval zeker handig, maar sommige verdienen een paar woorden extra uitleg.
Ja ik zou gewoon de vakken opsommen, en dan een korte beschrijving er onder, zoals je zelf al doet eigenlijk.
wil je toevallig bij andere tijden stage lopen trouwens? (gewoon uit belangstelling)
In dit geval zou ik zeker nadruk leggen op je motivatie. Waarom wil je bij tv stage lopen terwijl je een heel andere studie hebt gevolgd? Heb je bijvoorbeeld extra affiniteit met tv, of met het specifieke programma of de omroep waarbij je stage lopen gaat, dan mag je dit best toelichten.

Is het een afstudeerstage (dus met onderwerp waarop je afstudeert/je scriptie of onderzoek moet doen) of een meeloopstage?
nope, geen flauw idee of ze daar stagaies zoeken trouwens. Maar ben ook minder van moderne geschiedenis. Ik wil wel stage lopen bij een programma/zender met diepgang en inhoud anders had ik er niet eens over na gedacht. Bedoel rtl boulevard leuk om te kijken, maar zou me echt niet hele dagen daar mee beizg willen houden.

Maar dan zet ik het er gewoon achter. Ik dacht dat het wel kon, maar wilde het zeker weten.
@ boterkuip 't is voor mij vooral een werkervaringstage die los staat van mijn studie. ben ook bijna afgestudeerd, maar zag de vacature en had zo iets van die kans moet ik grijpen.
quote:varuca schreef op 31 oktober 2009 @ 17:02:

@ boterkuip 't is voor mij vooral een werkervaringstage die los staat van mijn studie. ben ook bijna afgestudeerd, maar zag de vacature en had zo iets van die kans moet ik grijpen.Then go for it, als je graag wil komt je enthousiasme en gemotiveerde instelling alleen maar goed van pas. Succes
En ik maar denken dat het om je Centrale Verwarming ging......
quote:Boterkuip schreef op 31 oktober 2009 @ 17:15:

[...]

Then go for it, als je graag wil komt je enthousiasme en gemotiveerde instelling alleen maar goed van pas. Succes

Als ik enthousiast over iets ben kan ik dat ook niet verbergen, dus mocht ik uit genodigd worden dan kunnen ze me op dat punt al niet afwijzen.

Maar bedankt allemaal, ga de boel nog even door een vriend laten lezen en dan gaat het de deur uit.
Ik zou in de brief de relevantie van de vakken vermelden.
volgens de regels moeten de specifieke vakken in het cv, dat weet ik dan weer wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven