Werk & Studie alle pijlers

Daycare center

03-09-2014 19:06 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou over een paar jaar heel graag een kinderopvang willen starten.

Een kinderopvang waar er alleen engels gesproken wordt.

Is daar een markt voor?

Zouden jullie je kinderen een kinderopvang inschrijven waar er alleen engels word gesproken? Zodat jullie kids de taal beter en sneller kunnen leren?

Ik ben nog in de oriënterende fase dus ik heb nog niets concreets op papier staan. Bombarderen jullie mij dus niet met vragen zoals ' hoe denk je zus en zo voor elkaar te krijgen' enz.

Ik wil voor nu alleen even weten of er überhaupt een vraag is naar dit soort kinderdagverblijf / BSO. Ik heb vroeger voor en organisatie gewerkt die activiteiten organiseerde voor kinderen. Dit vond plaatst tijdens de zomervakanties en tijdens de activiteiten werd alleen engels gesproken. Ik heb het heel kort gedaan maar het liep volgens mij redelijk goed.

engels is mijn moedertaal.

Is er een behoefte aan engelssprekende kinderopvang?

Totaal aantal stemmen: 20

Ja (30%)
Nee (70%)
Engels is met een hoofdletter!
En ga je dan ook alleen maar mensen aannemen van wie Engels de moedertaal is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben jij Engels native speaker en je personeel dan ook?
Hier word op school Engels vanaf groep 1 gegeven en dat is voor mij vroeg genoeg. Zou niet weten wat de meerwaarde is om je kind eerder Engels te leren als daar geen directe aanleiding voor is.
@louis

Bedankt voor de info.

@captain/himalaya

Ik ben native en ik zou dus alleen native of near natives in dienst nemen in het geval ik dit door zou zetten.

@penelope

Duidelijk. Daarom heb ik de vraag gesteld, omdat ik niet weet of mensen de waarde ervan in zien.

Nederlanders spreken over het algemeen redelijk goed engrls maar het kan altijd beter. Vandaag hoorde ik een collega een andere collega vragen 'you have it cold?'
Als je vlakbij de international school of Britisch school zit, dak zal het heel misschien aanslaan.

Anders echt niet, er zijn al genoeg worstelende KDV, die ook allemaal onderscheidend willen zijn.
British ?
Argh ik kan niet verbeteren en geen vraagteken dus, sorry, mobiel
Hier zit wel een Engelssprekend kdv, maar wel midden in een expatwijk.
Ik zou daar niet echt de meerwaarde van zien.

En voor ouders die zelf Engelstalig zijn is het juist verstandiger om hun kinderen op een kinderdagverblijf te doen waar Nederlands wordt gesproken.

Je richt je dan dus echt op een zeer kleine markt van ouders die zelf niet native Engelssprekend zijn en de Engelse taalontwikkeling van hun baby/peuter zó belangrijk vinden dat ze daar al voor de basisschool mee willen starten.

Of inderdaad op expats die maar tijdelijk in Nederland zijn en het niet nodig vinden dat hun kinderen Nederlands leren.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Zoals al door anderen aangegeven verwacht ik ook dat dit alleen kans van slagen heeft als je een samenwerkingsverband met een internationale basisschool aan gaat. De kinderopvangmarkt is niet best op dit moment en het ziet er niet naar uit dat dit op korte termijn al gaat veranderen.
Nee, ik zou er ook niet voor kiezen.

Sowieso...waarom zou je je kinderen meertalig opvoeden als daar geen directe reden voor is? (Dus geen ouders van verschillende nationaliteiten, geen emigratieplannen etc).

Ik ben gewoon eentalig opgevoed en ik beheers de Engelse taal uitstekend (mijn leraar Engels op het mbo was zelf een Brit en hij vond mijn Engels near native).
Nee ik zie daar totaal geen meerwaarde in.

Ze krijgen al vroeg genoeg Engels op school.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik zie dat niemand het echt een goed idee vind

Ik dacht dat mensen juist hun kids tweetalig zouden willen opvoeden. Maar dat is dus niet zo als ik de reacties mag geloven.

Hoe zit het dan met internationale (basis)scholen? Die krijgen volegns mij wel genoeg leerlingen. Wat maakt het zo veel moeilijk voor een kdv?

Misschien moet ik naar de mogelijkheid kijken om met 1 van die basisscholen samen te werken zoals iemand anders al aangaf?
In den haag is er zeker wel markt voor,

Ik denk eigenlijk dat het daar al wel is,

Maar daar zijn en wonen zoveel expats,

Wellicht kan je ook eerst daar als gast ouder aan de slag om voet aan de grond te krijgen
Hoe zie ik wat er tot nu toe gestemd is?
Ja het bestaat daar al

http://www.denhaag.nl/en/ ... -playschools-day-care.htm

Kan je misschien. Ook eerst werken om ervaring op te doen

Kan me voorstellen dat een eigen daycare best een investering is
"thisgirlisonfire, 8 minuten geleden

Ik zie dat niemand het echt een goed idee vind

Ik dacht dat mensen juist hun kids tweetalig zouden willen opvoeden. Maar dat is dus niet zo als ik de reacties mag geloven. "

Wie zegt dat ik mijn kinderen niet tweetalig ga opvoeden? Het wordt alleen geen Engels. Het twee talig opvoeden doe ik graag zelf, niet op een kdv die toevallig dan de andere taal zou gaan gebruiken.
Ik ken niet zoveel expats, maar de gezinnen die ik ken hebben een tbm. De kinderen moeten op een gegeven moment naar school dus dan kiezen ze voor een internationale school. Onder de 4 hoeven ze niet naar een kdv want mummy is toch thuis.
Oh en ik kies alleen voor tweetalig omdat we binnen 5 jaar na geboorte zeker zullen gaan emigreren ( nu een 10 jaar plan maar de kinderen zijn ooknog niet "in de maak").

Daarom wil ik ze vast wat van die taal meegeven om het makkelijker te maken voor hun.

Ik denk niet dat veel mensen die hier blijven wonen hun kinderen tweetalig opvoed. Tenzij ze familie hebben die Engels/Duits/Turks enz is.
http://www.konings-kinderen.com/nieuws/

Er is kennelijk wel een markt voor, al zal het niet overal storm lopen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

HILVERSUM - Er werken steeds meer ‘expats’ in Nederland, medewerkers uit het buitenland die voor een bepaalde periode worden ingevlogen door bedrijven. Vaak verhuist het hele gezin mee naar de nieuwe woonomgeving. Koningskinderen heeft gemerkt dat ’t Gooi bij uitstek een regio is waar veel expats wonen en werken. Directielid Jelmer Kruyt: “Zij zoeken een passende en hoogwaardige oplossing voor de kinderopvang en aangezien de kinderen na enige tijd Nederland weer verlaten, is er behoefte aan Engelstalige opvang”. Niet alleen expats zijn op zoek naar Engelstalige opvang, ook steeds meer Nederlandse ouders willen hun kinderen Engelstalig of tweetalig opvoeden en op die manier voorbereiden op een internationaal leven.

Koningskinderen biedt nu als eerste kinderopvang organisatie in ‘t Gooi de mogelijkheid om te kiezen voor “International Day Care” (0-4 jaar), waar de voertaal Engels is en ook het spelmateriaal nauwkeurig wordt afgestemd op het internationale karakter van deze nieuwe opvangvorm. Kinderen die met 4 jaar naar de Internationale School gaan, kunnen op deze manier goed voorbereid worden. “In de huidige tijd, waarin de wereld steeds kleiner wordt en de mensen steeds meer internationaal georiënteerd zijn, kunnen we eigenlijk niet achterblijven met een dergelijke voorziening”, aldus Kruyt.

Bij locatie “De Gouden Sleutel” in Hilversum wordt dit najaar de eerste internationale groep geopend. Bij voldoende animo zullen er meer internationale groepen geopend worden bij vestigingen van Koningskinderen.

Dit artikel is voor het laatst aangepast op: 06 september 2013
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=int ... nderopvang
Koningskinderen en De Gouden Sleutel...

1) Bleghhhhh

2) Kies dan ook een internationale naam!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven