De perfecte baan! En nu?
woensdag 12 november 2014 om 14:29
Ik heb echt DE perfecte vacature gevonden! Het is een vacature bij een overheidsinstelling en ik voldoe aan de eisen en ik weet zeker dat ik hier super goed in ben.
Maar .... Hoe nu positief opvallen? Ik heb al heel veel tijd besteed aan mijn cv maar het is lastig om te bedenken wat een bedrijf weet te waarderen.
Dit is een gemeentelijke instelling dus ik vermoed dat een zakelijke brief gewenst is. Maar is er een manier om een beetje positief op te vallen? Langs brengen? Handgeschreven brief?
Ik heb al heel veel gesolliciteerd en soms weet ik het gewoon niet. Nu ik deze geweldige vacature gevonden heb, wil ik graag wat hulp zoeken!
Alvast bedankt!
Maar .... Hoe nu positief opvallen? Ik heb al heel veel tijd besteed aan mijn cv maar het is lastig om te bedenken wat een bedrijf weet te waarderen.
Dit is een gemeentelijke instelling dus ik vermoed dat een zakelijke brief gewenst is. Maar is er een manier om een beetje positief op te vallen? Langs brengen? Handgeschreven brief?
Ik heb al heel veel gesolliciteerd en soms weet ik het gewoon niet. Nu ik deze geweldige vacature gevonden heb, wil ik graag wat hulp zoeken!
Alvast bedankt!
woensdag 12 november 2014 om 19:57
Bedenk ook dat als je op het geselecteerden stapeltje ligt, de werkgever mogelijk ook even googlet op namen. Het is dus verstandig om even te checken wat er op je naam boven komt. En het is soms positiever als er een goede foto bij LinkedIn uitkomt dan bijvoorbeeld helemaal niks. En zorgen dat je LinkedIn aansluit bij je brief/cv etc.
En verder vantevoren even bellen met wat vragen. Hierin refereren in de brief.
En verder vantevoren even bellen met wat vragen. Hierin refereren in de brief.
Geen....
donderdag 13 november 2014 om 12:55
donderdag 13 november 2014 om 12:57
Understatement; geluk? Ja misschien wel. Maar in de periode dat ik op zoek was naar een nieuwe baan ben ik na elke sollicitatie uitgenodigd voor een gesprek. Ik ben op 3 gesprekken geweest waarvan ik het bij 1 niet ben geworden, bij de tweede haakte ik zelf af en de derde was bingo.
Ik weet namelijk dat ik mezelf goed kan verkopen, zowel schriftelijk als mondeling.
Ik weet namelijk dat ik mezelf goed kan verkopen, zowel schriftelijk als mondeling.