Werk & Studie alle pijlers

Depri studie Geschiedenis

10-02-2018 14:26 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heej,
Ik studeer Geschiedenis in de leukste stad van Nederland maar het valt tegen. Groep is klein, maar niet leuk en er is geen begeleiding. Hoe kan ik het toch volhouden zonder in een depressie te schieten of kilo's aan te komen van frustratie eten?
Groetjes,
Esmeeh
gewoon, door te studeren, je best te doen.

wordt lid van een studievereniging, studentenvereniging of sportvereniging.

blijf vooral sporten, gezond eten en onder de mensen, dan wordt de kans op een depressie kleiner en ook dat de kilo's er aanvliegen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Heb je andere activiteiten of contacten buiten je studie? Richt je daar dan op, en ga alleen naar je studie om dingen te leren.
Over te weinig begeleiding zou ik even contact opnemen met de coördinator of wie er voor is aangesteld. (Ben jij de enige die meer begeleiding wil, of zijn er anderen die dat ook willen?)
Jee wat gaat dit snel. Ik leef helemaal op buiten de studie en moet mij er echt heen slepen. De sfeer is gewoon heel erg mat. Er is nog geen grapje gemaakt. Docenten kennen onze namen niet eens. NIemand krijg begeleiding. Schijnt er bij te horen tegenwoordig. Ik merk dat ik allemaal lekkere dingen koop in de pauze en mij volstop gewoon uit ergernis. Nog nooit gehad.
Tsja, dat docenten je naam niet kennen komt niet heel raar op me over. Mijn scriptiebegeleider weet nog net wie ik ben ;-D . Vind je de studie verder wel leuk? Of valt dat eigenlijk ook tegen?
Ik vind het super interessant, maar er zijn minder dan 5 contacturen per week. Er is geen feedback. Er zijn maar 17 studenten en het onderwijs is slecht. Ik doe alles in mijn uppie en weet niet meer waarvoor ik het doe of wat ik er mee kan. Ik doe de Master Holocaust and Genocide Studies aan Amsterdam University.

Weet je scriptiebegeleider niet wie je bent?????????????????? Heb je er geen contact mee of hoort dat niet bij het traject? :hihi:
Oh en ik ben dus 3,5 kg aangekomen sinds september....
Onderdeel van de universiteit is dat je kunt studeren/zelfstandig werken zonder begeleiding, of met minimale begeleiding.

Wat was jouw beeld van deze studie en studeren uberhaubt toen je hieraan begon?
Als je een master doet, dan weet je toch hoe het werkt op de universiteit? Dat zelfstandig werken belangrijk is? Ik weet niet wat voor begeleiding je verwacht, maar in mijn ervaring is dat in de master beperkt, omdat je het ook gewoon zelf moet doen.

Daarnaast geef je aan dat er weinig contacturen zijn, dat is toch positief als je je mede-studenten niet leuk vind? Kan je de rest van de week je eigen leven indelen, en dingen doen die je wel leuk vind.

Als je het echt niet leuk vind, dan moet je misschien kijken of je wel de goede master doet. Mocht je concluderen dat dit wel de juiste master is: het duurt maar een jaar, dus niet zeuren. Als jij erheen gaat met het idee dat het niet leuk is, zal het ook nooit leuk gaan worden.
Maar dat is toch de universiteit? Als mijn docenten me bij naam zouden moeten kennen zouden ze 350*6=2100 namen moeten kennen.

Nou succes daarmee. De enigen die mijn naam gekend hebben gedurende mijn studie waren mijn mentoren en mijn scriptiebegeleiders. En mijn werkgroepgenoten. Ik doe verder ook niet heel veel met medestudenten hoor, studeren doe je voor jezelf. Maar dit alles moet je je toch tijdens je bachelor ook wel al gerealiseerd hebben?
Lieverd, het is geen slecht onderwijs.
Je doet een master aan de universiteit. Zo werkt dat gewoon. Je wordt geacht zelfstandig te werken met minimale contacturen. Dat gaat nergens anders zijn.
Tel je zegeningen als dit je grootste probleem is.
Esmeeh schreef:
10-02-2018 14:55
Oh en ik ben dus 3,5 kg aangekomen sinds september....
Dat doe je toch echt zelf ;) Hoort ook bij leren discipline te hebben, dat je stopt met snoepen ook al heb je stress
Lucylucille schreef:
10-02-2018 15:25
Lieverd, het is geen slecht onderwijs.
Je doet een master aan de universiteit. Zo werkt dat gewoon. Je wordt geacht zelfstandig te werken met minimale contacturen. Dat gaat nergens anders zijn.
Dit. Als de inhoud leuk is dan gewoon even doorbijten. En niet in een reep chocolade ;-D
Geschiedenis studenten zijn ook niet de leukste types lijkt me ;-D
Esmeeh schreef:
10-02-2018 14:43
Jee wat gaat dit snel. Ik leef helemaal op buiten de studie en moet mij er echt heen slepen. De sfeer is gewoon heel erg mat. Er is nog geen grapje gemaakt. Docenten kennen onze namen niet eens. NIemand krijg begeleiding. Schijnt er bij te horen tegenwoordig. Ik merk dat ik allemaal lekkere dingen koop in de pauze en mij volstop gewoon uit ergernis. Nog nooit gehad.
Neem een bakje (gedroogd) fruit, noten of wat gesneden groenten mee. En ga sporten om je frustratie op een gezonde manier kwijt te kunnen.
Volgens mij ben jij niet op zoek naar deze antwoorden. Maar naar meehuilies.. gezien je andere topic over hetzelfde onderwerp.
Esmeeh schreef:
10-02-2018 14:43
Bij een master holocaust en genocide kan ik me daar ook weinig bij voorstellen. Wat kun je daar überhaupt mee?
Winter is coming...
Maak zelf grapjes?
Trek zelf de groep mee?
Stel zelf voor om op café te gaan of es samen te komen elders?

En tja, het lijkt mij nu éénmaal een droge (en zware) studie en als je elkaar maar 5 uur per week ziet, leer je elkaar ook nauwelijks kennen.

Als je bovendien maar 5 uur les hebt ... hoe vaak kan je dan een reep chocola kopen?
Toch ook maar maximaal een keer of 3?
Dan valt "de schade" toch nog mee?
Minder dan 5 contacturen per week? Wat een gigantisch verschil met de (technische) universitaire studie die ik gedaan heb, zowel tijdens de bachelor als de master.

Heb je met geen enkele van de andere 17 studenten geschiedenis een klik? Dat is wel heel erg jammer, maar niet onoverkomelijk gezien je de inhoud van je master wel heel interessant vindt.

Informeer bij je universiteit of er studieoverstijgende studiegroepen zijn. Ik heb bijvoorbeeld mijn afstuderen kunnen afronden door dagelijks op de universiteit samen te gaan zitten met een afstudeerder van een totaal andere faculteit. Inhoudelijk heb je daar niet per se wat aan, maar wel qua gezelligheid, motivatie, structuur, ritme, etc.

Toevoeging: er is hier ook een motivatietopic voor studenten. Misschien heb je daar wat aan?
werk-studie/motivatietopic-voor-student ... ges/351061
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Zet je tanden in je studie in plaats van een reep chocola.
Beter voor jezelf zorgen meid
Het regelt zich vanzelf
winterqueen schreef:
10-02-2018 16:32
Bij een master holocaust en genocide kan ik me daar ook weinig bij voorstellen. Wat kun je daar überhaupt mee?
Ik word al depri bij de naam van de studie.
Coco87 schreef:
10-02-2018 20:13
Ik word al depri bij de naam van de studie.
Nou, dat bedoel ik. Ik zou niet eens een grap dúrven maken.

:lightbulb: TO, serieuze vraag: maar is het onderwerp van je studie misschien niet ook een beetje het probleem? Ik bedoel, ik begrijp dat het vanuit wetenschappelijk oogpunt interessant kan zijn, maar ik kan zelf serieus een tijdje gedeprimeerd zijn als ik een documentaire over Auschwitz heb gezien. Laat staan als ik er een groot deel van de week mee bezig zou zijn. Terwijl geschiedenis in zijn algemeenheid een ontzettend mooi vak kan zijn. Kun je niet overstappen naar een andere, grotere master?
Winter is coming...
Als TO zelf zegt dat de stof niet hetgeen is waar ze over struikelt lijkt het switchen van master me niet per se de oplossing. Ik studeer ook een vrij zwaar onderwerp, maar dat is over het algemeen niet wat me vermoeid of depri maakt. Ook dat zijn mijn studiegenoten ;-D .

Ik zou inderdaad eerder gaan voor de contacten buiten je studie zelf. Ik heb ook niet echt een goede klik met mijn medestudenten, maar ik heb buiten mijn master nog werk en een vereniging en mijn eigen vrienden. Ik zit daar om iets te leren, niet per se om vrienden te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven