Werk & Studie alle pijlers

Dilemma

01-04-2012 15:02 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Deze week mag ik op gesprek bij een organisatie waar ik erg graag wil werken. Hoop helemaal dat het gaat lukken.

Maar nu kan ik voordat ik dit gesprek heb, ook nog ergens anders op sollicitatiegesprek, maar dit is een tijdelijke baan voor circa 1 maand ivm ziekte en het is voor mij circa 2 uur reizen per dag.(heen en terug) Het liefste zou ik dus dit gesprek willen afzeggen en helemaal voor die andere functie willen gaan waar ik mijn zinnen op heb gezet.

Wat zouden jullie doen?
Maar volgens ben je er allang uit. Dus snap je vraag hier niet zo goed. Bijna iedereen zegt: doen, niet geschoten, altijd mis en jij draagt argumenten aan waarom je het niet hoeft te doen. Dus nogmaals, als je er het nut niet van inziet, bel je toch af?
Bedankt astrape voor je positieve reactie :-) Ik snap de reacties best, maar er wordt zo inderdaad ook een verkeerd beeld over mij geschetst! Wil juist heel graag werken, ben nu ook vrijwilligerswerk aan het doen, maar wil niet meteen ergens op gesprek voor een baan van 1 maand!quote:astrape schreef op 01 april 2012 @ 15:28:

Jemig zeg, wat heb jij Karmanie? Ik vind het niet zo raar de TO twijfelt, gezien de omstandigheden die ze schetst. Een baan voor een maand lijkt me sowieso ook niet zo ideaal.

Dat anderen niet aan een baan komen, wil niet zeggen dat je dus alles maar moet pakken wat je pakken kan. En mag TO misschien zelf weten hoe ze haar banenzoektocht aanpakt?
Ben er van de ene kant wel uit, maar van de andere kant niet!

Zeker niet na deze reacties...

Maar ik ben degene die moet beslissen inderdaad....

quote:VotesforLeo schreef op 01 april 2012 @ 15:31:

Maar volgens ben je er allang uit. Dus snap je vraag hier niet zo goed. Bijna iedereen zegt: doen, niet geschoten, altijd mis en jij draagt argumenten aan waarom je het niet hoeft te doen. Dus nogmaals, als je er het nut niet van inziet, bel je toch af?
Tja, het lijkt me gewoon heel simpel. Als je wilt werken dan ga je op gesprek. En als je er niet helemaal achter staat, dan ga je niet. Je hebt 2 uitnodigingen op zak, dat is al heel wat en daar mag je trots op zijn. Als je denkt dat je nu of op termijn kunt slagen met iets dat je wilt, laat je de ander zitten.

Je weet alleen nooit hoe een koe een haas vangt, misschien is het andere baantje wel leuker en kun je daar op termijn instromen in wat anders of bellen ze je over een paar maanden weer voor iets interessants. Ik ben daar zelf heel voorzichtig in.
Het gaat hier nog maar om een gesprek he, dus als je op het gesprek van die maand-baan gaat, wil dat niet meteen zeggen dat je daar ook MOET gaan werken. Ik zou mezelf pas na de 'uitslagen' van de gesprekken deze vraag nog eens stellen. Is dat een idee?
Karmanie, daar heb je ook weer gelijk in... Ik ga er goed over nadenken! Ik weet ook best dat de banen niet voor het oprapen liggen....quote:karmanie schreef op 01 april 2012 @ 15:34:

Tja, het lijkt me gewoon heel simpel. Als je wilt werken dan ga je op gesprek. En als je er niet helemaal achter staat, dan ga je niet. Je hebt 2 uitnodigingen op zak, dat is al heel wat en daar mag je trots op zijn. Als je denkt dat je nu of op termijn kunt slagen met iets dat je wilt, laat je de ander zitten.

Je weet alleen nooit hoe een koe een haas vangt, misschien is het andere baantje wel leuker en kun je daar op termijn instromen in wat anders of bellen ze je over een paar maanden weer voor iets interessants. Ik ben daar zelf heel voorzichtig in.
Als die andere baan maar voor 'n maand is én je moet er per dag zoveel uur voor reizen, zou ik die sowieso laten schieten.
Ik zou naar allebei de gesprekken gaan en het ene gebruiken als 'oefengesprek' zodat je bij het tweede nóg beter voorbereid bent.
gewoon lekker afzeggen zou ik ook doen als het voor 1 mnd was en zoveel reistijd zeker als het nu nog niet noodzakelijk is om te werken
Ik zou gewoon op gesprek gaan. Je kan dan tijdens het gesprek kijken of er eventuele doorgroei mogelijkheden zijn, wie weet, en misschien heb je daar wel een grote klik. Bovendien kan je mooi oefenen ja. En je kan de baan altijd gewoon niet aannemen.

Succes in elk geval met net andere gesprek.
De keuze lijkt allang gemaakt; je lijkt alles aan te dragen om te verantwoorden waarom niet op dat gesprek te gaan.

Dan vraag ik me toch even af; waarom heb je daar in hemelsnaam op gesolliciteerd!? Lijkt me niet dat de afstand of het feit dat er ter vervanging is in ene uit de lucht komt vallen.

Voor wat betreft het je zinnen gezet hebben op "iets wat bij me past en ik heb al 3 tijdelijke contracten gehad"; wees realistischer in de verwachtingen. Het is crisis. Passen is momenteel voor heel veel mensen luxe. Een vast contract is een uitstervend ras momenteel, slechts een handjevol vaste contracten zijn er het afgelopen jaar gesloten. Niet al te realistisch om daar op in te zetten. Zou prachtig zijn, maar maak het geen direct doel, al was het alleen al om je niet blind te staren op het een en daarmee andere prachtkansen niet meer te zien of gegarandeerd vroeg of laat teleurgesteld zijn of meer als jij niet die ongelooflijk enorm zeldzame kans van een vast contract voorbij ziet komen het komende jaar.

Overweeg ook eens wat die korte-duur-ver-weg-baan meer kan opbrengen dan enkel en alleen op dat moment inkomen en/of bezigheidstherapie op zijn minst. Denk aan zaken zoals CV, netwerk, doorstromen etc.
when you wish upon a star...
Hoi mm, ben wel benieuwd of je er al uit bent?
Ik ben wel geweest en heb ondertussen ook alweer een nieuwe uitnodiging voor een gesprek voor een andere hele leuke functie!

Ben zo blij na zoveel afwijzingen.

quote:VotesforLeo schreef op 02 april 2012 @ 18:09:

Hoi mm, ben wel benieuwd of je er al uit bent?
En hoe was het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven