Werk & Studie alle pijlers

Dillema: welke baan?

28-01-2011 11:32 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dillema dilemma. Ruim 9 maanden terug heb ik ergens anders gesolliciteerd, omdat het op mijn huidige werk gewoon niet goed gaat. Op mijn huidige werk krijg ik vage beoordelingen, onvoldoende steun en motiviatie. De sollicitatie die ik toen bij A (noem het maar even zo) heb gedaan monde uit in een gesprek en toen een afwijzing, omdat er geen genoeg begeleiding is. Na 7 maanden vroegen ze of ik nog beschikbaar was en heb ik ja gezegd. Een tweede gesprek volgende en die was positief.

Alleen ondertussen is bij mijn huidige werkgever een hoop veranderd. De mensen die vage beoordelingen gaven hebben ontslag genomen en nieuw personeel komt eraan. Ook is de bedoeling dat op de afdeling extra werk erbij komt wat ik ook bij A kan doen. Alleen bij A is alles al gestructureerd en bij mijn huidige werk (nog) niet. Na het tweede gesprek heb ik een aanbod gekregen bij A; salaris omhoog, minder vakantie, geen reiskosten voor school, alleen vergoeding voor woon-werk en geen andere vergoedingen zoals telefoon, vakliteratuur etc. Nu heb ik minder salaris wel extra vergoedingen (telefoon, school, woon-werk, etc). Mijn huidige werk is om de hoek, A een stuk rijden. Daarnaast heb ik nu onbepaalde tijd.

Kortom ik weet gewoon niet meer wat ik moet. Wat is realistisch wat niet. Bij mijn huidige werk is er gewoon heel veel onzeker. Krijg ik de kans wel komend jaar of ben ik al afgeserveerd?? Ik zou graag van jullie tips willen krijgen hoe ik het beste een keuze zou kunnen maken.

Het is lang geworden, maar hopelijk wel duidelijkheid.
Ik zou blijven.
Hee, da's interessant. Een dillema dilemma. Heb je dan een dilemma over de dille van je ma?
Probeer eens niet de voors en tegens op een rijtje te zetten. Maar slaap er eens een nachtje over: "wat zegt je gevoel?".
Ik heb er een nacht over geslapen en weet het nog steeds niet. Enerzijds denk ik; ik kan er veel leren, maar het gaat me wel inkomen kosten. Anderzijds denk ik bij mijn huidige baan moet het nog komen en eer dat alles loopt zijn we ook een half jaar verder.

Ik denk dat ik ook een gesprek plan op mijn huidige werk om meer duidelijkheid te krijgen.
Eens met lilialinda.

Wat zegt je hart?
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Tijdens het gehele sollicitatieproces dacht ik; ik ga ervoor. Echter vanaf het moment dat ik de voorwaarden hoorde zei mijn gevoel ik weet het niet meer.

Mijn vriend zegt ik zou niet gaan. Je legt geld bij, terwijl je nog een 4 maanden naar school moet en dan heb je je diploma. Je weet dat je daarna gemakkelijker ergens terecht kunt.
Lastig dit, je hebt nu een contract voor onbepaalde tijd (hoewel dat in deze tijd ook niets meer zegt) maar je bent toch om een bepaalde reden destijds gaan solliciteren. Denk je dat er in je huidige job nog genoeg uitdaging zit voor je, heb je het nog wel naar je zin ondanks alle onzekerheden?
Maar je salaris stijgt toch bij A? Je krijgt alleen minder vergoed. Een basissalaris wat hoger ligt is weer gunstig voor je pensioen en al die dingen.

O, dat van die diploma is nieuwe info. Maar als je nog een half jaar moet wachten of het bij je huidige baan leuk wordt, dan moet je nog die 4 maanden 'uitzitten'. Als je er vanuit gaat dat je gelijk een baan kunt vinden die bij je opleiding past.
Beide banen sluiten aan bij mijn opleiding. De extra werkzaamheden die bij mijn huidige werk komen is werk wat ik er graag bij wil doen. Het hoort bij mijn opleiding alleen in de praktijk heb ik het nog nooit gedaan. Bij A is dat al geregeld.

De sfeer op de afdeling is goed (we zijn nu ook nog maar met zijn 3en). De mensen op de afdeling waar ik niet mee kon hebben ontslag genomen. Toen ik namelijk begon is mij gezegd dat ik over 1,5 jaar door kon groeien; tot deze mensen dus begonnen toen functioneerde ik ineens minder. Alleen toen deze mensen weg gingen functioneerde ik ineens weer beter. Hierdoor bestaat dus ook de kans op doorgroeien.

Kortom zeer lastig. De tips die jullie geven helpen me wel om dingen helderder te zien. Komende week heb ik een gesprek gepland bij mijn huidige werk voor duidelijkheid.
Kun je onderhandelen over je salaris? Bij A en bij je huidige baan?

Huidige baan: je krijgt taken erbij, je hebt bijna je opleiding afgerond, je hebt werkervaring want je werkt er al een tijd (toch?).

A: ze bieden je minder dan bij je huidige baan, terwijl je in taken meer gaat doen. Daar mag salaris tegenover staan.

Het klinkt alsof je bent geschrokken van het lagere salaris en daardoor bent gaan twijfelen. Toen je in de procedure zat, wilde je voor A gaan, maar toen je de voorwaarden hoorde niet meer.
Wat eten we vanavond?
Bij A valt er niet meer te onderhandelen. Dit is hun bod.

Bij mijn huidige baan valt er wel te onderhandelen. Eind november hebben ze gezegd na het behalen van een specifieke toets dat ze iets konden. Inmiddels heb ik die toets gehaald. Bij mijn huidige baan werk ik bijna 4 jaar.

Makreel nu je zegt geschrokken denk ik dat dat wel het juiste woord is. Ik had het immers niet verwacht. Ik ga alles dit weekend goed op een rijtje zetten en ook allerlei vragen om het bij mijn huidige baan eventueel goed op papier te krijgen en mogelijk ook meer zekerheid qua taken en dergelijke.
Ik had via het wervingsbureau mijn studiekostenovereenkomst opgevraagd van A zodat ik een volledig beeld krijg. Nu heeft A aan het wervingsbureau gevraagd of ik twijfel.

Dus ik heb gezegd ja. Zegt het wervingsbureau; je moet niet denken dat als je dadelijk klaar bent dat de banen voor het oprapen liggen. Grrrr.....krijg er nog meer de zenuwen van
Goed gesprek gehad op mijn huidge werk. Ik mag studeren, straks mag ik full-time werken (evt. minder in combi met studie) en ze hebben me gegarandeerd dat ik extra werkzaamheden mag doen. Tevens gaan ze mijn salaris bekijken en misschien zit er op korte termijn een verhoging in en anders met mn diploma.

Bij A had ik nog een aantal kritische vragen gesteld wat niet zo op prijs werd gesteld. Ik wil teveel zwart-wit terwijl hun het grijs houden. Als ik mijn diploma haal geen loonsverhoging of functieverhoging. Hun maakt het niet uit of je 8 diploma's hebt of niets. Heel bijzonder. Maar door dat gesprek is mij wel duidelijk geworden dat ik daar niet pas. Bedankt voor jullie tips/advies.
Heey Zaza, fijn dat het nu gewoon duidelijk is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven