Werk & Studie alle pijlers

Diploma Scheidegger officieel?

29-09-2014 16:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het niet mag om op de site inhoudelijk in te gaan op zaken zoals wat mensen vinden van een opleiding of cursus via Scheidegger.

Het enige wat ik me afvraag is, is het erkend als je via hun een cursus/studie volgt? Zijn er mensen die daar een diploma hebben behaald en hoe je dit ervaren hebt? (al is het maar goed of niet goed dan weet ik voldoende).

Misschien dat ik via deze instelling een cursus in de administratieve richting wil volgen als aanvulling op mijn (behaalde) studie en ben dan uiteraard benieuwd hoe anderen hierin staan.

Of via Fabius, zijn er mensen die dit kennen of mee te maken hebben gehad?
Is een erkend diploma, of het hoog aangeschreven staat is wat anders.
Ik heb er een diploma van behaald, echter heb ik er niks voor gedaan en heb ik niet het idee dat ik nu (veel) meer van het onderwerp af weet... Verder is het wel gewoon erkend maar dus nogal/te makkelijk om er een papiertje voor te behalen ;) Moet je zelf niet willen denk ik...
quote:bam1984 schreef op 29 september 2014 @ 16:56:

Ik heb er een diploma van behaald, echter heb ik er niks voor gedaan en heb ik niet het idee dat ik nu (veel) meer van het onderwerp af weet... Verder is het wel gewoon erkend maar dus nogal/te makkelijk om er een papiertje voor te behalen ;) Moet je zelf niet willen denk ik...Oke dat klinkt niet veel belovend dan nee. Ook al staat er wel een halfjaar voor en er staat op de site dat je via de associatie https://www.associatie.nl/

het examen kan halen, dit is erkend, heb het nagekeken en ook op reguliere opleidingsinstituten worden de examens verzorgd hierdoor.

Was dit bij jou ook al?
Natuurlijk mag je hier best inhoudelijk zeggen wat je van zo'n cursus vind: zonde van je geld!
Als je examen moet doen via een landelijke instituut, zit het wel goed, dan moet iedereen voor dat papiertje ( is het boekhouden?) dat examen doen.
quote:Annapalona schreef op 29 september 2014 @ 17:08:

Als je examen moet doen via een landelijke instituut, zit het wel goed, dan moet iedereen voor dat papiertje ( is het boekhouden?) dat examen doen.Ja het is boekhouden. Dat lijkt mij ook, er staat op hun site dat het via de Associatie gaat, en bij bijvoorbeeld DaVinci doen ze ook examens via hetzelfde instituut.
Roos, als het via de Associatie gaat dan is het erkend. Maar zoals gezegd staat Scheidegger niet zo hoog aangeschreven, Ik begrijp dat je boekhouden wilt doen?
quote:roos91 schreef op 29 september 2014 @ 17:10:

[...]

Ja het is boekhouden. Dat lijkt mij ook, er staat op hun site dat het via de Associatie gaat, en bij bijvoorbeeld DaVinci doen ze ook examens via hetzelfde instituut.Ja dan maakt het niets uit, ik zou wel kijken waar je goed onderwijs krijgt om aan dat diploma te komen.
quote:Annapalona schreef op 29 september 2014 @ 18:22:

[...]

Ja dan maakt het niets uit, ik zou wel kijken waar je goed onderwijs krijgt om aan dat diploma te komen.

Waar is dat tegenwoordig nog? dat vraag ik me ook af. Het is voornamelijk zelf studie en dat is overal. Het beste is denk ik bij een ROC, een school waar ze ook MBO geven en daar een cursus doen. Wel zijn de kosten echt hoog en bij dezelfde instansie word je examen afgenomen.

Maar ik snap wel wat je bedoeld. Misschien voor betere begeleiding een school. Moet alles zelf betalen en krijg een ww dus je kijkt ook naar de kosten.
quote:minnimouse schreef op 29 september 2014 @ 17:55:

Roos, als het via de Associatie gaat dan is het erkend. Maar zoals gezegd staat Scheidegger niet zo hoog aangeschreven, Ik begrijp dat je boekhouden wilt doen?wist niet dat Scheidegger niet zo hoog staat aangeschreven, weet iemand misschien wel een instansie of opleidingsinstituut waar de kosten niet zo hoog zijn maar wel een goede opleiding?. Klopt boekhouden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven