Werk & Studie alle pijlers

Docent Nederlands (deeltijd)

18-09-2020 09:35 8 berichten
Heeft er iemand Docent Nederlands (deeltijd) gestudeerd op het hbo? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, wat belangrijke eigenschappen zijn en wat struikelblokken zijn in deze opleiding.

Ik studeer momenteel Journalistiek en ben aan het afstuderen. Ik merk toch dat dit niet helemaal is wat ik echt wil, en dan vooral qua baankansen. Veel banen zitten in deze branche zitten in de Randstad en ik woon in het oosten. Natuurlijk is hier ook voldoende werk, en zit ik momenteel de communicatiebranche. En ja, dit wist ik natuurlijk al toen ik het ging studeren! ;) Ik heb dan ook helemaal geen spijt van deze studiekeuze, maar ik ben wel aan het kijken wat mijn verdere mogelijkheden zijn. Docent Nederlands leek mij eventueel een goede vervolgstudie die ook nog enigszins aansluit op wat ik geleerd heb. Maar ik ben nog even goed aan het uitzoeken of dit echt bij mij past. Als ik mijn best doe misschien zelfs verkort, omdat ik momenteel ook op het hbo zit. Maar ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen deeltijder, maar tijdens colleges heb ik regelmatig mensen gesproken die eerst journalistiek hadden gestudeerd en nu bezig waren met een bachelor Nederlands. Dit deden zij om uiteenlopende redenen, waaronder meer baanzekerheid of gewoon toe zijn aan een nieuwe uitdaging. Als ik jou was, zou ik enkele keren gaan meelopen met een docent Nederlands (bijv. op een middelbare school en een MBO). Je zal namelijk merken dat iedere school weer anders is.

Volgens mij kan je de opleiding wel in een kortere tijd afronden. Waarom neem je niet even contact op met een hbo-instelling bij je in de buurt? Als je meer weet van de studie (jouw maximale studieduur en hoe het in de praktijk is) dan is het makkelijker om een keuze te maken.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren