Doe ik het nou verkeerd?
donderdag 6 juli 2017 om 06:27
Voor een project werken we in een groep van 4 voor een posterpresentatie. Iemand heeft gisteren nog wat werk gedaan en heeft dit in de poster verwerkt. Echter waren het 5 hele kleine drukke plaatjes, waarbij het voldoende was om er 1 te laten zien. Ik had wat veranderd, en heb word open gelaten zodat ik het zo weer terug kon zetten als er iets niet goed was.
Krijg ik om 4 uur appjes van die persoon in kwestie dat ik eerst had moeten overleggen en dat alles op mijn manier moet. Terwijl ik zei dat ik het gewoon terug kon zetten als het niet goed was. Nou snap ik dat ze baalde dat er erg veel werk verloren gaat. Maar (voor een beeld). We hebben 5 stoffen gemaakt, en kozen ervoor om er maar 1 qua resultaten in de poster verwerken, omdat de rest nagenoeg hetzelfde is. Dan heeft het geen zin om van 1 onderdeel ineens wel alle stoffen weer te geven. Dat wordt heel klein en onoverzichtelijk. Terwijl 1 figuur zoveel duidelijker is. Dan weten mensen ook beter waar ze naar moeten kijken.
Dus heb ik het nou verkeerd gedaan om dat weg te halen?
En daarnaast. Als het op mijn manier gaat is het niet goed. Lijkt mij dan dat alles op haar manier moet, want ze is heel dominant altijd.
En er is radio stilte van de andere 2 leden...
Krijg ik om 4 uur appjes van die persoon in kwestie dat ik eerst had moeten overleggen en dat alles op mijn manier moet. Terwijl ik zei dat ik het gewoon terug kon zetten als het niet goed was. Nou snap ik dat ze baalde dat er erg veel werk verloren gaat. Maar (voor een beeld). We hebben 5 stoffen gemaakt, en kozen ervoor om er maar 1 qua resultaten in de poster verwerken, omdat de rest nagenoeg hetzelfde is. Dan heeft het geen zin om van 1 onderdeel ineens wel alle stoffen weer te geven. Dat wordt heel klein en onoverzichtelijk. Terwijl 1 figuur zoveel duidelijker is. Dan weten mensen ook beter waar ze naar moeten kijken.
Dus heb ik het nou verkeerd gedaan om dat weg te halen?
En daarnaast. Als het op mijn manier gaat is het niet goed. Lijkt mij dan dat alles op haar manier moet, want ze is heel dominant altijd.
En er is radio stilte van de andere 2 leden...
donderdag 6 juli 2017 om 06:36
Wat is er mis met even overleggen voor actie te ondernemen ? " pietje, ik zag je aanpassingen, maar zou het niet beter passen om abc want xyz? Wat vind jij? " COMMUNICATIE heel belangrijk in projectwerk. Niet op eigen houtje werk van een ander teniet doen( tenzij iets basics als een spelfout of typo)
donderdag 6 juli 2017 om 06:37
Ja, dat samenwerken ging wel goed. Maar ik probeerde hier ook te denken voor het groepje. Ik heb alles uitgelegd, en het niet permanent veranderd. En dan naar mijn hoofd krijgen dat alles maar op mijn manier moet. Dan denk ik, tja, als het niet op mijn manier gaat dan moet het op de hare.
En echt, ik snap dat ze baalt van dat werk dat verloren gaat. Maar het is niet alsof ik het zo heb verwijderd en dat het niet meer teruggezet kan worden
donderdag 6 juli 2017 om 06:39
Geen idee!! 
Maar als je in een groepje van 4 mensen werkt is het mss handig om even te overleggen (groepsapp?) voor je iets waar een ander veel werk aan heeft gehad weg te halen.
Vraag even wat de anderen vinden, als je het zo weer terug kan zetten en er echt geen werk verloren is gegaan komen jullie er vast wel uit. Succes met het project!
Maar als je in een groepje van 4 mensen werkt is het mss handig om even te overleggen (groepsapp?) voor je iets waar een ander veel werk aan heeft gehad weg te halen.
Vraag even wat de anderen vinden, als je het zo weer terug kan zetten en er echt geen werk verloren is gegaan komen jullie er vast wel uit. Succes met het project!
donderdag 6 juli 2017 om 06:41
Face to face gaat niet, we wonen te ver uit elkaar. Daarnaast gevem de 2 jpngens geen gehoor, dus dit loopt waarschijnlijk uit in een bitchfight. Ik probeer niet eens gelijk te halen, ik wil het gewoon van me af schrijven
donderdag 6 juli 2017 om 06:55
Toch moet je wel communiceren, dat lukt zelfs als de ene persoon in Singapore zit en de andere in Londen. Een bitchfight.. really?
Bel ze gewoon op, jullie werken samen; het woord zegt het al.. Samen!
Leerzaam voor jullie allemaal, de jongens dienen natuurlijk gewoon gehoor te geven; ook hun hebben niet overlegd (ik ga ervanuit dat je dus wel geprobeerd hebt contact te leggen vóór je aan de slag ging?)
Jij sorry zeggen omdat je op je eigen houtje aan het 'knippen' bent gegaan (als dat zo is nogmaals, als niemand reageerde/telefoon opnam kan je ze daar meteen op aanspreken: communiceren mensen!
Als je zegt dat je begrijpt hoeveel werk/tijd ze erin had gestoken en je in je enthousiasme teveel in je eentje hebt beslist omdat je geen reactie kreeg hebben jullie alvast geleerd hoe belangrijk het is om goed te overleggen.
donderdag 6 juli 2017 om 07:06
Ja, niemand reageerde. Ik heb mijn excuses al aangeboden. Maar ik heb letterlijk gezegd: "Als iemand het niet oké vind wat ik heb veranderd kan ik het meteen terugzetten". Dan vind ik het niet leuk om te horen dat alles op mijn manier moet, want dat is niet zo.Bestaardigopzich schreef: ↑06-07-2017 06:55Toch moet je wel communiceren, dat lukt zelfs als de ene persoon in Singapore zit en de andere in Londen. Een bitchfight.. really?
Bel ze gewoon op, jullie werken samen; het woord zegt het al.. Samen!
Leerzaam voor jullie allemaal, de jongens dienen natuurlijk gewoon gehoor te geven; ook hun hebben niet overlegd (ik ga ervanuit dat je dus wel geprobeerd hebt contact te leggen vóór je aan de slag ging?)
Jij sorry zeggen omdat je op je eigen houtje aan het 'knippen' bent gegaan (als dat zo is nogmaals, als niemand reageerde/telefoon opnam kan je ze daar meteen op aanspreken: communiceren mensen!
Als je zegt dat je begrijpt hoeveel werk/tijd ze erin had gestoken en je in je enthousiasme teveel in je eentje hebt beslist omdat je geen reactie kreeg hebben jullie alvast geleerd hoe belangrijk het is om goed te overleggen.
Ik heb vantevoren ook gewoon gevraagd of het goed was dat ik wat zou veranderen voor het overzicht, en daarbij ook wat. Toen ik geen gehoor kreeg zei ik dat ik het voor het beeld zou veranderen, maar dat het dus altijd terug gezet kan worden als iemand het niet goed vond.
donderdag 6 juli 2017 om 07:09
donderdag 6 juli 2017 om 07:19
Wat er goed of fout was in de presentatie is wat mij betreft niet van belang.
Ik zou het zeker niet kunnen waarderen dat als ik wat extra werk deed iemand dat zonder overleg zou wijzigen! Ook niet als het te herstellen is.
Jouw reactie had wat mij betreft moeten zijn:
Wat fijn dat je zoveel gedaan hebt! Ik heb er eens naar zitten kijken maar vind blablablabla. Zou jouw stuk misschien nog beter zijn als blablabla? Dat wil
ik dan wel doen hoor, jij hebt al zoveel gedaan!
Ik zou het zeker niet kunnen waarderen dat als ik wat extra werk deed iemand dat zonder overleg zou wijzigen! Ook niet als het te herstellen is.
Jouw reactie had wat mij betreft moeten zijn:
Wat fijn dat je zoveel gedaan hebt! Ik heb er eens naar zitten kijken maar vind blablablabla. Zou jouw stuk misschien nog beter zijn als blablabla? Dat wil
ik dan wel doen hoor, jij hebt al zoveel gedaan!
donderdag 6 juli 2017 om 07:21
Je had wat langer moeten wachten voor je het harde werk van een ander veranderde. Terecht of onterecht, dat is gewoon niet prettig. Werken in een groep betekent ook dat er dingen anders uit kunnen pakken dan jij wilt. Dat je iets bijvoorbeeld laat staan dat jj te druk vindt. Ik kies er in zo'n geval om alleen te 'strijden' voor de dingen die het belangrijkst zijn of die ik belangrijk vind. Zoals dat de informatie 100% klopt.
donderdag 6 juli 2017 om 07:48
Je hebt dus iets veranderd zonder eerst te overleggen? Maar heeft zij niet precies hetzelfde gedaan of heeft zij de aanpassingen wel eerst overlegd met de rest van de groep. Heeft ze dat niet gedaan zou ik namelijk ook best pissed zijn op haar. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat zij zonder overleg dingen veranderd en jij eerst schriftelijke toestemming in vijfvoud moet vragen. Zoals ik het lees hebben jullie allebei dezelfde 'fout' gemaakt, er is iets veranderd zonder eerst te overleggen. Dan is het raar om alleen jou daarop aan te spreken.
Creativity is intelligence having fun
donderdag 6 juli 2017 om 08:34
donderdag 6 juli 2017 om 11:00
De groepsgenoot zou dit werk inderdaad doen. Echter hadden we van tevoren afgesproken dat we alleen één stof zouden verwerken op de poster voor overzicht. Zij had ineens alle stoffen gedaan, en dat was dus niet de bedoeling.
Ik had in de app gewoon aangegeven hoe wat, zei tegen haar goed zo, maar..... Ik heb 4 uur gewacht op antwoord, en in ons groepje heerst een zwijgen is toestemmen mentaliteit. Deze mensen leven 24/7 op hun telefoon dus ik dacht dat het goed zou zijn. Anders had ik wel wat gehoord.
Het is in ieder geval opgelost, ze had niet gelezen dat ik zei dat het teruggehaald kon worden en ze schoot volledig in paniek. Dus de volgende keer moet ze ook beter lezen
En moet ik misschien iets langer wachten.
Ik had in de app gewoon aangegeven hoe wat, zei tegen haar goed zo, maar..... Ik heb 4 uur gewacht op antwoord, en in ons groepje heerst een zwijgen is toestemmen mentaliteit. Deze mensen leven 24/7 op hun telefoon dus ik dacht dat het goed zou zijn. Anders had ik wel wat gehoord.
Het is in ieder geval opgelost, ze had niet gelezen dat ik zei dat het teruggehaald kon worden en ze schoot volledig in paniek. Dus de volgende keer moet ze ook beter lezen