Werk & Studie alle pijlers

Done of not done? [Geen OP]

20-04-2021 18:56 80 berichten
OP verwijderd omdat het probleem inmiddels is opgelost. Dank voor jullie input en adviezen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-04-2021 12:29
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
92.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
21-04-2021 08:11
Natuurlijk, die zijn er ook nog.

Dan staat dat in de cao, dan heb je een bepaald beroep die gewoon door gaat, zoals zorg of horeca. Of bepaalde serviceverlenende beroepen met bijvoorbeeld storingsdiensten.
Nee hoor, mijn bedrijf ook niet en dat valt echt niet in een van die categorieën. Werkgevers mogen gewoon kiezen en veel hebben ervoor gekozen/in hun cao staan dat je een keer in de vijf jaar vrij bent, maar het is geen officiële vrije dag zoals tweede kerstdag bijvoorbeeld. Ook niet eens in de vijf jaar.
Alle reacties Link kopieren
__appelbloesem__ schreef:
21-04-2021 08:42
Nee hoor, mijn bedrijf ook niet en dat valt echt niet in een van die categorieën. Werkgevers mogen gewoon kiezen en veel hebben ervoor gekozen/in hun cao staan dat je een keer in de vijf jaar vrij bent, maar het is geen officiële vrije dag zoals tweede kerstdag bijvoorbeeld. Ook niet eens in de vijf jaar.
Klopt, de bedoeling was eens in de 5jaar, maar omdat het geen verplichte vrije dag is houden heel veel bedrijven zich er niet aan. Ik kan mij de laatste keer dat ik vrij was op 5 mei niet herinneren (als werknemer volgens mij alleen op de universiteit lang lang geleden).
Alle reacties Link kopieren
De verwarring komt omdat het Wel een officiële feestdag is, maar geen officie vrije dag
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -vrije-dag
Geef volgend jaar iedereen vrij als het toch aan jou is.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet in je agenda van vorig jaar kijken om te checken of je toen vrij was?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Nou even een update, ik heb toch om opheldering gevraagd. Mijn leidinggevende zei: ik vond het wel lekker makkelijk dat jij zei dat we niet vrij waren. Maar normaal inderdaad wel. Dus toen zei ik: ik wil die gemiste vrije dag dan graag gecompenseerd zien en dat mag as maandag. Dankjullie voor alle adviezen!

Doorslaggevend om toch te gaan praten was dat ik me herinnerde dat ook een andere collega vroeg: zijn we goede vrijdag nou vrij? En toen kwam de “prazo zegt van niet”. Dus dat bleef een beetje malen als aanwijzing dat het misschien toch ook bij mijn collega’s niet bekend was (we zijn met zijn allen erg vergeetachtig, zo blijkt).

Gelukkig dat ik erop terugkwam want het was dus inderdaad een vrije dag
Prazo36 schreef:
20-04-2021 19:18
Het komt mij een beetje over als een prank, vandaar de behoefte aan een reactie op deze prank
Een prank? Gewoon een grap lijkt me, wat reageer jij daar vreemd op met wraak willen nemen.
Tenzij overheid (en aanverwanten) is Goede Vrijdag gewoon een werkdag.
Alle reacties Link kopieren
Prazo36 schreef:
21-04-2021 11:43
Nou even een update, ik heb toch om opheldering gevraagd. Mijn leidinggevende zei: ik vond het wel lekker makkelijk dat jij zei dat we niet vrij waren. Maar normaal inderdaad wel. Dus toen zei ik: ik wil die gemiste vrije dag dan graag gecompenseerd zien en dat mag as maandag. Dankjullie voor alle adviezen!

Doorslaggevend om toch te gaan praten was dat ik me herinnerde dat ook een andere collega vroeg: zijn we goede vrijdag nou vrij? En toen kwam de “prazo zegt van niet”. Dus dat bleef een beetje malen als aanwijzing dat het misschien toch ook bij mijn collega’s niet bekend was (we zijn met zijn allen erg vergeetachtig, zo blijkt).

Gelukkig dat ik erop terugkwam want het was dus inderdaad een vrije dag

Nouja zeg wat een rare werkgever. Ik zou echt not amused zijn.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Prazo36 schreef:
21-04-2021 11:43
Nou even een update, ik heb toch om opheldering gevraagd. Mijn leidinggevende zei: ik vond het wel lekker makkelijk dat jij zei dat we niet vrij waren. Maar normaal inderdaad wel. Dus toen zei ik: ik wil die gemiste vrije dag dan graag gecompenseerd zien en dat mag as maandag. Dankjullie voor alle adviezen!

Doorslaggevend om toch te gaan praten was dat ik me herinnerde dat ook een andere collega vroeg: zijn we goede vrijdag nou vrij? En toen kwam de “prazo zegt van niet”. Dus dat bleef een beetje malen als aanwijzing dat het misschien toch ook bij mijn collega’s niet bekend was (we zijn met zijn allen erg vergeetachtig, zo blijkt).

Gelukkig dat ik erop terugkwam want het was dus inderdaad een vrije dag
Wat een rare leidinggevende heb jij! Ik zou het hogerop zoeken. Dat HIJ, HIJ, niet jij, maar HIJ jullie heeft laten komen op een normaal gesproken vrije dag. Maar ik vind het ook heel raar dat niemand ertegen in verweer is gekomen van de rest van de werknemers.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Prazo36 schreef:
21-04-2021 11:43
Nou even een update, ik heb toch om opheldering gevraagd. Mijn leidinggevende zei: ik vond het wel lekker makkelijk dat jij zei dat we niet vrij waren. Maar normaal inderdaad wel. Dus toen zei ik: ik wil die gemiste vrije dag dan graag gecompenseerd zien en dat mag as maandag. Dankjullie voor alle adviezen!

Doorslaggevend om toch te gaan praten was dat ik me herinnerde dat ook een andere collega vroeg: zijn we goede vrijdag nou vrij? En toen kwam de “prazo zegt van niet”. Dus dat bleef een beetje malen als aanwijzing dat het misschien toch ook bij mijn collega’s niet bekend was (we zijn met zijn allen erg vergeetachtig, zo blijkt).

Gelukkig dat ik erop terugkwam want het was dus inderdaad een vrije dag

Ik vind het een raar verhaal
.
anoniem_6442c23e4dca8 wijzigde dit bericht op 21-04-2021 12:34
Reden: Fout
95.12% gewijzigd
Star3 schreef:
21-04-2021 11:45
Een prank? Gewoon een grap lijkt me, wat reageer jij daar vreemd op met wraak willen nemen.
Tenzij overheid (en aanverwanten) is Goede Vrijdag gewoon een werkdag.
Ik ben niet de enige bij wie zo’n grap verkeerd valt denk ik
Prazo36 schreef:
21-04-2021 12:31
Ja raar is wel het juiste woord. Maar ja als ik m alsnog mag opnemen is het voor mij ook wel weer afgedaan
Luci_Mster2 schreef:
21-04-2021 08:11
Natuurlijk, die zijn er ook nog.

Dan staat dat in de cao, dan heb je een bepaald beroep die gewoon door gaat, zoals zorg of horeca. Of bepaalde serviceverlenende beroepen met bijvoorbeeld storingsdiensten.
In de CAO woondiensten (geldt voor alle medewerkers van woningcorporaties) is het ook geen vrije dag.

OT Bijzindere gang van zaken bij jullie bedrijf als er blijkbaar op deze manier mee wordt omgegaan :wtf:
Alle reacties Link kopieren
Ja raar is wel het juiste woord. Maar ja als ik m alsnog mag opnemen is het voor mij ook wel weer afgedaan
Maar je vertrouwt je leidinggevende nu toch voor geen cent meer na dit neem ik aan?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Doreia* schreef:
21-04-2021 12:35
Maar je vertrouwt je leidinggevende nu toch voor geen cent meer na dit neem ik aan?
Ik zie het wel een beetje in de categorie “grap”, ik denk dat ik het erger had gevonden als hij had gezegd ja dat was lekker makkelijk voor mij en nee jij krijgt die vrije dag niet terug.
Alle reacties Link kopieren
Prazo36 schreef:
21-04-2021 12:41
Ik zie het wel een beetje in de categorie “grap”, ik denk dat ik het erger had gevonden als hij had gezegd ja dat was lekker makkelijk voor mij en nee jij krijgt die vrije dag niet terug.
Maar de rest van het team moet het nu maar uitzoeken met de gemiste vrije dag? En dat iedereen jou nu scheef aan zit te kijken, want jij had het gezegd volgens de leidinggevende is ook niet erg?

Ik snap hier echt heel weinig van.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Doreia* schreef:
21-04-2021 12:43
Maar de rest van het team moet het nu maar uitzoeken met de gemiste vrije dag? En dat iedereen jou nu scheef aan zit te kijken, want jij had het gezegd volgens de leidinggevende is ook niet erg?

Ik snap hier echt heel weinig van.
Ja de rest krijgt hem ook en ze kijken mij er niet op aan gelukkig. Anders zou het wel heel gaar zijn ja
Alle reacties Link kopieren
Zo wat een klotestreek: Je leidinggevende is een onbetrouwbare lul met vingers. Hij kent zijn regels niet OF hij doet alsof en speelt jou uit tegen de rest. Totaal niet OK.

Als je je door omstandigheden toch nog gedwongen ziet om daar te werken dan zou ik als eerste uitzoeken of je recht had op vrij of niet. Met een HR medewerker en kijken hoe je kansen zijn als je deze meneer probeert aan het spit te rijgen voor deze actie. Je kan het ook wellicht met iemand van een vakbond bespreken of een meer ervaren collega. Maar ik ben bang dat je hem wel aan kan aanpakken, maar daarmee kun je wellicht de zaak winnen, maar je hebt nog steeds een lul als baas. Bovendien een luk die dan pissig zal zijn.
Prank Sinatra over here
Alle reacties Link kopieren
Na drie pagina's snap ik nog steed niet wat het probleem is.

In de CAO staat toch: Werkdag. Dan is het toch een werkdag?
Als je vorig jaar vrij hebt gehad is dat fijn, maar dat geeft je nu niet het recht om iets in te halen, want er is niets in te halen.

Hooguit wat lafjes dat hij zelf de CAO gelezen heeft, wilde breken met die gewoonte maar jou de boodschap liet brengen.

Maar ik zie echt niet hoe jullie nu vinden dat je een dag teveel gewerkt hebt, leg eens uit?
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Maar gaat die dag dan van je vrije dagen af? Of geeft je werkgever een extra dag vrij?
Hebben jullie een arbeidsvoorwaardenregelement?
Alle reacties Link kopieren
En was er nou serieus niemand in dat hele bedrijf die nog wist of jullie vorig jaar wel of niet vrij waren?? Dat soort dingen onthouden werknemers doorgaans wel hoor, en anders valt het altijd wel ergens terug te vinden in de mail o.i.d.

Zou me niks verbazen als die 5 mei gewoon van je eigen vrije dagen afging en destijds als verplicht vrije dag aangewezen was. Als jullie al daadwerkelijk vrij waren natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen verstand van, maar als de CAO zegt dat Goede Vrijdag geen vrije dag is, mag een leiding-gevende dan zomaar een hele afdeling toch vrij geven?
Staat dat dan niet ergens in aanvullende arbeidsvoorwaarden ofzo?
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
21-04-2021 18:45
Ik heb er geen verstand van, maar als de CAO zegt dat Goede Vrijdag geen vrije dag is, mag een leiding-gevende dan zomaar een hele afdeling toch vrij geven?
Staat dat dan niet ergens in aanvullende arbeidsvoorwaarden ofzo?
In positieve zin mag je vrijwel altijd afwijken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven