Werk & Studie alle pijlers

drive/motivatie in cv

24-05-2010 11:31 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik hoor van steeds meer mensen dat je onder je persoonlijke gegevens in je cv een drive/motivatie moet plaatsen. Dit zodat de werkgever kan zien waar jij je voldoening uithaald in je werk. Maar hoe formuleer je zoiets kort en bondig????
Die drive zet je toch in de brief?

moet je toch aanpassen als je op verschillende vacatures schrijft.

Een CV is wat je gedaan hebt, niet wat je gaat doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik denk dat Bee79 een profiel bedoeld. Daarin zet je een algemene profielschets van jezelf.

De drive/motivatie die je in de brief zet is de drive/motivatie waarom jij geschikt bent voor die baan.

In de profielschets zet je waar jij goed in bent. En vooral waar dat uit blijkt. Dus niet alleen, ik ben sociaal, maar waar blijkt uit dat je zo sociaal ben.

Denk voor jezelf goed na hoe en wie jij bent en hoe dat toepasbaar is in de tak van sport waar jij op solliciteert.

En google eens op het profielschets, er zijn talloze sites waar voorbeelden staan die je op jezelf kunt aanpassen.

En hou het kort en bondig, het moet niet een heel verhaal worden.
Het is alleen gebruikelijk om dit te plaatsen als je je CV stuurt aan heel resultaatgericht bedrijf. En dan plaats je het niet onderaan maar bovenaan het CV. Uit dit stukje tekst dient dan ook naar voren te komen dat jij erg resultaatgericht bent. En in zo'n CV benoem je bij je werkverleden ook concrete resultaten die je in het verleden hebt behaald (bijv. salesresultaten 112% over persoonlijke target, 108% over groepstarget en sales executive of the month award in mei 09 en november 09).
Hm, je kan ook een vaardighedencv maken.. Moet je maar even op googlen. Schijnt ook erg gewaardeerd te worden.
Ik weet niet beter als dat je in de CV persoonlijke gegevens zet, zoals NAW, opleiding, werkervaring en hobby's.

In je begeleidende brief schrijf je waarom je daar wilt werken, dus je drive/motivatie.

Succes!
Thankx Berta, idd profielschets is een beter woord.

Had al op drive/motivatie gegoogeld maar kwam er niet uit, nu krijg ik betere resultaten!

Ga er morgen meteen aan beginnen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven