Dromen van het buitenland...
maandag 4 augustus 2014 om 20:42
Al lang droom ik van een leven in het buitenland. Ooit ben ik voor langere tijd gaan reizen. En sindsdien kriebelt het nog steeds. Ik weet niet echt goed waarom, want ik ben erg gelukkig met het leven wat ik heb. En toch blijft het knagen.....
Ik heb geen relatie en een huurhuis. En zoals het er naar uitziet verlies ik komend jaar door bezuinigingen mijn baan.... Zelf zit ik er aan te denken om het TEFL certificaat te gaan halen en ergens les te gaan geven. Maar misschien lijkt het hele idee van vertrekken wel mooier dan het is. En bovendien: de werkloosheid is overal zo hoog, zie elders maar eens aan de bak te komen....
Wie herkent deze gedachten? Zijn er mensen die ooit deze stap genomen hebben? Etc. Etc.
Ik heb geen relatie en een huurhuis. En zoals het er naar uitziet verlies ik komend jaar door bezuinigingen mijn baan.... Zelf zit ik er aan te denken om het TEFL certificaat te gaan halen en ergens les te gaan geven. Maar misschien lijkt het hele idee van vertrekken wel mooier dan het is. En bovendien: de werkloosheid is overal zo hoog, zie elders maar eens aan de bak te komen....
Wie herkent deze gedachten? Zijn er mensen die ooit deze stap genomen hebben? Etc. Etc.
maandag 4 augustus 2014 om 21:18
Nee hoor, is niet mooier dan het lijkt; het is veel meer dan dat!!
Dit is nu mijn 2x. De eerste keer ben ik alleen gegaan, huis verhuurd, baan opgezegd en uiteindelijk ruim 1,5 jaar weggeweest. Voor de liefde ben ik terug gegaan naar NL, tijdje in NL gewoond en nu weer vertrokken voor zijn werk. Voorlopig geen -misschien wel nooit meer- Nederland voor ons.
Oké er kunnen wel een paar nadelen aanzitten en het is wel handig als je al een baan hebt en het liefst een spaarpot. Maar echt, als je het wilt, moet je gewoon gaan!
Heb je nuttige diploma's, ga je waar de baan is of kies je een land? Er zijn veel vacatures in wereldsteden voor expats!!
Dit is nu mijn 2x. De eerste keer ben ik alleen gegaan, huis verhuurd, baan opgezegd en uiteindelijk ruim 1,5 jaar weggeweest. Voor de liefde ben ik terug gegaan naar NL, tijdje in NL gewoond en nu weer vertrokken voor zijn werk. Voorlopig geen -misschien wel nooit meer- Nederland voor ons.
Oké er kunnen wel een paar nadelen aanzitten en het is wel handig als je al een baan hebt en het liefst een spaarpot. Maar echt, als je het wilt, moet je gewoon gaan!
Heb je nuttige diploma's, ga je waar de baan is of kies je een land? Er zijn veel vacatures in wereldsteden voor expats!!
maandag 4 augustus 2014 om 21:26
Hoi!
Ik herken je verhaal voor een groot deel wel!
ikzelf wil over een jaar (als ik klaar ben met mijn studie) graag verder studeren in Oostenrijk. Uiteindelijk wil ik daar als docent Duits les gaan geven. Ondanks dat ik van het land houd en de taal vloeiend spreek, ben ik er natuurlijk ergens wel bang voor. Het is toch een grote stap. Ook ik denk vaak dat het misschien wel mooier lijkt dan het is...
Ik denk alleen wel dat ik er, als ik het niet doe, over een aantal jaren spijt van ga krijgen. Mocht het in mijn geval mis gaan, geloof ik dat ik liever spijt heb van iets dat ik wel gedaan heb dan van iets dat ik nooit heb gedaan.
Misschien heb je hier iets aan
Ik herken je verhaal voor een groot deel wel!
ikzelf wil over een jaar (als ik klaar ben met mijn studie) graag verder studeren in Oostenrijk. Uiteindelijk wil ik daar als docent Duits les gaan geven. Ondanks dat ik van het land houd en de taal vloeiend spreek, ben ik er natuurlijk ergens wel bang voor. Het is toch een grote stap. Ook ik denk vaak dat het misschien wel mooier lijkt dan het is...
Ik denk alleen wel dat ik er, als ik het niet doe, over een aantal jaren spijt van ga krijgen. Mocht het in mijn geval mis gaan, geloof ik dat ik liever spijt heb van iets dat ik wel gedaan heb dan van iets dat ik nooit heb gedaan.
Misschien heb je hier iets aan
maandag 4 augustus 2014 om 21:27
Hoi Verhuisd,
Wat fijn dat het bij jou zo goed is gelopen.
Ik denk dat ik ga naar waar de baan is. Al heb ik wel een aantal landen die me aanspreken. Ik weet niet of ik nuttige diploma's heb.... ik heb een pedagisch en didactisch diploma, waar ik denk ik met TEFL certificaat wel wat mee kan. Over wat voor vacatures heb jij het? Echt in een bepaalde bussines?
En: in welk land woon je? Ben erg benieuwd.
Wat fijn dat het bij jou zo goed is gelopen.
Ik denk dat ik ga naar waar de baan is. Al heb ik wel een aantal landen die me aanspreken. Ik weet niet of ik nuttige diploma's heb.... ik heb een pedagisch en didactisch diploma, waar ik denk ik met TEFL certificaat wel wat mee kan. Over wat voor vacatures heb jij het? Echt in een bepaalde bussines?
En: in welk land woon je? Ben erg benieuwd.
maandag 4 augustus 2014 om 21:33
Er worden bijvoorbeeld ook veel talenwonders voor sales gezocht, vacatures voor Nederlands-sprekenden die bv ook Engels, Duits en/of Frans spreken. Veel van deze vacatures zijn in UK. Toefl is wel handig ja maar geen vereiste. Is mij ooit gevraagd voor sollicitatie maar ik heb hem niet. Mocht toch komen en toen waren zij 'beschaamd' omdat mijn Engels zo netjes is
maandag 4 augustus 2014 om 21:51
Ik woon ook alweer zo'n acht jaar in het buitenland. Naar land 1 zou ik het liefst vandaag weer terug verhuizen. Land 2, waar ik nu woon, vind ik toch wat minder. Overigens beide voor werk naar toe verhuisd, maar land 1 sprak me, ook van tevoren, meer aan dan land 2.
Binnenkort weer verder solliciteren. Buitenland blijft zeker een optie.
Binnenkort weer verder solliciteren. Buitenland blijft zeker een optie.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
maandag 4 augustus 2014 om 21:59
Je kunt trouwens niet in elk land zomaar werken. Dus ook naar de mogelijkheid tot werkvergunningen kijken. Ik zou het zelf overigens alleen maar doen als ik of al een baan of een flinke buffer had. Tenzij je van plan bent om te reizen, maar ook dan is er geld nodig.
Maar afgezien daarvan... waarom niet? Het is niet alsof je niet meer terug naar NL kunt, mocht je dat na een tijdje toch weer willen.
Maar afgezien daarvan... waarom niet? Het is niet alsof je niet meer terug naar NL kunt, mocht je dat na een tijdje toch weer willen.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0