Werk & Studie alle pijlers

E-bike naar werk?

26-06-2019 07:53 206 berichten
Er zijn hier vast mensen die op een e-bike naar hun werk fietsen. Ik ben benieuwd hoe dat bevalt. Hoeveel kilometer fiets je? Wat voor fiets heb je? En hoe vaak maak je er daadwerkelijk gebruik van, of zijn er vaak weersomstandigheden waardoor je een andere vorm van vervoer kiest?

Ik overweeg ook naar mijn werk te fietsen, dat is 20 kilometer enkele reis. Met OV is het een uur en met een auto als het tegenzit ook. 45 minuten ben ik met de auto sowieso vaak wel kwijt.

Mijn potentiële fietsroute heeft - zover ik dat kan beoordelen via google maps - weinig stoplichten. Het voordeel van fietsen lijkt me dat je in beweging bent en minder afhankelijk bent van verkeersomstandigheden.

Ik hoor graag ervaringen van anderen!
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
03-07-2019 19:41
Ah ok, thanks!

Heb jij er veel onderhoud aan?
Ik smeer de ketting ongeveer 2 keer per week, afhankelijk van hoe vaak ik het gebruik, en hoe vaak het regent. Vanwege de processierups gebruik ik mijn speed pedelec nauwelijks. Na de zomervakantie, eind augustus, ga ik hem weer regelmatig gebruiken.

Ik gebruik hem bij veel weersomstandigheden, ook als het koud is. Kou op zich is geen probleem, maar wel de gevolgen van kou: sneeuw en gladheid. Dan laat ik mijn speed pedelec ook staan.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
ik heb een e-bike met een riem ipv een ketting, daar is minder onderhoud aan en deze zou langer meegaan dan een ketting
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
02-07-2019 21:40
Ik ben ook echt niet van plan op te voeren hoor ;-) Twijfel voornamelijk of ik een pedelec de moeite waard ga vinden tov een gewone ebike.
Ik denk dat ik een pedelec te hard vind rijden om overzicht te houden. Ik rijd meestal op zijn hardst op de e-bike (26,8 ongeveer), maar op sommige stukken rem ik wel af, omdat daar veel onverwachte dingen gebeuren. Mensen die opeens oversteken zonder uit te kijken, autobestuurders die opeens hun deur open gooien terwijl jij langs fietst, automobilisten die je niet zien als je van rechts komt (of die niet weten dat de regel van snel verkeer gaat voor langzaam verkeer al jaren niet meer bestaat). Appende en slingerende fietsers waar je dan maar noodgedwongen achter moet blijven (dat zou nu over moeten zijn). Dus ik vind 26,8 hard genoeg om nog op onverwachte dingen te kunnen reageren en op sommige drukke stukken rijd ik echt langzamer, vooral als ik langs de achter elkaar geparkeerde auto's moet. Mensen (wandelaars, fietsers, uitstappende automobilisten) letten gewoon beter op auto's dan op fietsers. Wij wonen vlakbij een stad waar veel toeristen komen, daar kan het helemaal niet. Die lopen allemaal gewoon midden op straat of gaan dat opeens doen zonder te kijken.
Ja, dat is een goed punt lattemachiato!

Ik heb nu in ieder geval een e-bike besteld, namelijk de Sparta M7b. Er zijn niet veel e-bikes met een framehoogte van 61, dus dat maakte de keuze beperkt en dat was wel weer makkelijk. Het is er één met middenmotor. Nu heb ik eerst 2 weken vakantie en daarna dus standaard op de fiets naar werk!
Alle reacties Link kopieren
Gaaf. Veel plezier ermee!
Alle reacties Link kopieren
Have fun!!

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven