Werk & Studie alle pijlers

Een andere vervolgstudie..

19-01-2013 18:21 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Op dit moment ben ik een derdejaars Pedagogiek studente. Deze studie vind ik leuk, maar is desondanks niet de studie die aansluit bij wat ik het liefst doe, namelijk lesgeven in het basisonderwijs (onderbouw).

Tijdens mijn stage heb ik vaak 'moeten' invallen wanneer er een leerkracht ziek was (heel officieel mag dit niet). Het invallen vond ik niet erg, sterker nog, ik vond het erg leuk. Hierdoor weet ik dat ik het liefst als leerkracht aan het werk wil zodra het kan.

Nu mijn vraag: Ik ben van plan om mijn Pedagogiek studie af te ronden, daarna wil ik graag de PABO gaan doen. Ik heb begrepen dat ik dan niet de vierjarige versie hoef te doen. Ik weet alleen niet hoe dit verder in zijn werk gaat. En daarnaast, ik moet nog beginnen aan mijn minoren. Bestaan er minoren die ik kan gaan volgen zodat dit vrijstelling geeft op de PABO, of die eraan aansluit? Of zijn er andere opties?

Een boel vragen dus, ik hoop dat jullie ze kunnen/willen beantwoorden. Ervaringen zijn zeer welkom.

Liefs.
Het kan nuttig zijn om deze info bij de studieadviseur van je huidige studie maar ook van de pabo waar je heen wil te vegaren. Wel weet ik dat vrijstellingseisen tussen vergelijkbare studies kunnen veranderen.

Denk er ook aan dat je de tweede studie geen stufi krijgt en instellingstarief moet betalen, geen idee hoe duur de pabo is.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Is de universitaire versie misschien iets voor jou? Ben even kwijt hoe het heet, wordt aan de universiteit utrecht gegeven.
Pabo TOP aan de universiteit. Combi pedagogiek en pabo!
Let ook even op werk-perspectief, geloof dat er nu een heleboel leerkrachten zijn die geen werk kunnen vinden.
@ neweve: Studie adviseur wil ik inderdaad ook nog even om advies vragen. Dank je vd tip.

@ vanessademilaan: Ik zal eens op de site kijken. Dank je.

@ souso, welke universiteit? Ook dank vh reageren.
Groningen heeft hem geloof ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven