Werk & Studie alle pijlers

eerste werkdag, maar ziek

03-01-2010 17:09 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen is mijn eerste werkdag super spannend en ik heb er veel zin in. Alleen nu komt het probleem ik lig sinds oud en nieuw in bed met koorts en hoest de hele buurt bij elkaar. Dat hoesten is eigenlijk nog het ergst doet veel pijn en heb geen stem meer over. Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik vind het eigenlijk niet kunnen om niet naar mijn werk te gaan omdat ik net begin, maar wil ook niet iedereen daar besmetten met mijn bacillen.

Wat zouden jullie doen?
moeilijk hoor,kan je je nieuwe baas niet bellen vandaag en het uitleggen of overleggen hoe en wat.?

jeetje..zou ook niet weten wat ik zou doen..maar ja..ziek is ziek natuurlijk......
Ik zou gewoon gaan, dan laat je tenminste zien dat je echt ziek bent.

Waarschijnlijk dat ze je vanzelf wel naar huis sturen.
O wat erg! Tja lastig.. je scoort iig geen punten maar ja, ziek is ziek toch? Beetje achteraf: maar ik zou vrijdag gebeld hebben met de mededeling dat je ziek op bed lag en dat je je best zou doen om er maandag te zijn. Maar goed.. morgen meteen opbellen en aan je stem horen ze wel hoe serieus het is toch?

Beterschap!
Tsja, ziek is ziek, hoe lullig het ook is. Als je écht ziek bent, kun je dus niet werken, of dat nou op je eerste of op je duizendste werkdag is. Vervelend, maar het is niet anders! Gewoon morgenvroeg opbellen en zeggen dat je ziek bent, en dat je er ontzettend van baalt....

Beterschap!
Ben je fysiek in staat om te werken denk je? Bedenk daarbij wel dat er veel extra dingen op je af komen, allemaal nieuwe zaken en mensen etc.

Tsja het is wel een domper, net je eerste werkdag. Je kan ook wel heen gaan en kijken of je het trekt, anders naar huis gaan. Hoe erg is je koorts?
Het plan tot nu toe is idd om te gaan (vriend wil me met de auto brengen, anders moet ik heel lang met de trein) en als het niet gaat kan ik dat daar aangeven heb ik iig mijn neus laten zien. Ik had er zo naar uitgekeken om eindelijk aan de slag te gaan en dit valt erg tegen

@Siesa, iedereen waar ik mee ga werken was vrij de afgelopen week dus bellen ging helaas niet.
ziekmelden. het klinkt als mex griep. Daar kan je niks aan doen, overmacht
Ik zou me ziekmelden. En dan als je beter bent, een spetterende indruk maken op je uitgestelde 1e dag!
Of een middenweg? Bellen dat je echt niet lekker bent maar dat je er zo van baalt dat je graag even wil komen om je aan iedereen voor te stellen (met je snotneus haha) en te blijven zo lang het gaat? Dan merk je vanzelf wel aan de reactie of dit gewenst is.
Een paar ibuprofrennen in je mik.

sjaal om je zere keel en voldoende hoestsnoepjes,trachitol en zakdoeken mee!

Laat maar zien wat jij voor je nieuwe baan over hebt...stukje motivatie komt vast goed over.

En als het echt niet gaat zal iemand het wel zien en je naar huis sturen....
Ben ook een beetje bang dat als ik nu eigenwijs naar mijn werk ga ik daar keihard voor moet boeten en nog langer ziek ben.............. Stom dilemma
Het lijkt me niet fijn om al hoestend en proestend geïntroduceerd te moeten worden bij nieuwe collega's..

Het is erg vervelend, maar ik zou me morgenochtend direct ziekmelden bij mijn leidinggevende, en uitleggen wát je hebt (is niet verplicht) en waarom je dus niet komt.

En wat Daffyduck zei, vandaag met je (toekomstig) leidinggevende bellen.. ik werk al 3 jaar bij het zelfde bedrijf, en héb niet eens het privé nummer van mijn leidinggevende.

Ben ik nou zo vreemd, of zijn er meer die niet om die reden iemand thuis gaan bellen op zondag? Als ik maandag moet werken, meld ik me toch op maandag (zo spoedig mogelijk) ziek?

(gewoon een vraag, geen aanval!!)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou toch mijn uiterste best doen om naar het werk toe te gaan. Dan heb je toch je goede wil getoond en kun je altijd (later op de dag) naar huis gaan. En maak gelijk morgenochtend een afspraak bij de huisarts. Dat toont je werkgever ook dat je het serieus neemt. Ik heb weleens mijn enkelbanden verrekt een dag voor mijn eerste werkdag. Ontzettend balen natuurlijk.
Ik zou doen wat siesa zei, de middenweg. Het is echt heel erg om je op je eerste werkdag ziek te melden. Heeft een vriendin van me ook ooit gedaan, en da's niet meer goedgekomen. Tis echt heel lullig, maar het lijkt me sterker om je wel voor te stellen en laten zien dat je echt ziek bent...
Nee, ik zou ook mijn leidinggevende niet bellen - hoewel ik een telefoonnummer heb. Het is ook weekend voor hun en ik denk niet dat het vandaag krijgen van de boodschap, veel aan de situatie zal kunnen veranderen.
Ik zou gaan, als moest ik kruipen.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
@ himalaya; heb ook niet het nummer van mijn leidinggevende. De enige optie is via de mail, maar mijn mail van net na kerst met een vraag is ook niet beantwoord dus vrees dat hij aan het genieten is van zijn kerstvakantie

Heb gisteren met de huisartsen post gebeld, maar die hadden het te druk en werd afgescheept met je hebt een griepje slik maar wat paracetamol. Ga iig morgen de huisarts bellen, want ik kom door het hoesten en proesten niet echt aan slapen toe.
Ik zou niet voor de middenweg gaan. Hak zelf een knoop door, en laat het niet aan een ander over. Niets irritanters dan als leidinggevende op dag 1 voor een ander beslissingen rondom diens gezondheid te moeten nemen. Jouw lijf, jouw beslissing. Als je enigszins denkt dat het je lukt gewoon gaan, maar als het echt niet gaat dan gaat het echt niet.

Toevoeging, tenzij je iets besmettelijks hebt, dan moet je thuisblijven anders is donderdag het hele bedrijf uit de running.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik zou gaan. Ik zou als werkgever het niet bepaald op prijs stellen als je je op je eerste werkdag al ziek meldt.

Je laat je dan van je beste kant zien als je gaat. Als het echt niet gaat kun je altijd nog naar huis maar dan heb je wel een betere indruk gemaakt dan dat je je ziek meldt en thuisblijft.
Ziek is ziek. Als je echt ziek en beroerd bent dan ben je dat gewoon. Accepteren maar, je kan er niets aan doen. Je gaat niet met je zieke lijf, hondsberoerd, naar je werk. Een eerste werkdag is heel inspannend; nieuwe collega's, waar is de koffie, heb ik al een login voor de computer? Je bent ka-pot na een eerste werkdag, al ben je 100% fit. Dus nee, wacht even tot je beter bent en maak dan een spetterende indruk, ok?

Beterschap!
Het lijkt me dat je morgen NIET naar je werk gaat als je erg ziek bent en ook nog koorts hebt.

Je kunt je collega's wel besmetten.

Ik kan me voorstellen dat je baalt. Maar er is niet veel aan te doen (ja, morgen naar de huisarts).
quote:Supersmollie1 schreef op 03 januari 2010 @ 17:25:

Toevoeging, tenzij je iets besmettelijks hebt, dan moet je thuisblijven anders is donderdag het hele bedrijf uit de running.Griep volgens de assistente, lijkt me besmettelijk. Wil het idd niet op mijn geweten hebben dat straks de halve afdeling in bed ligt ten koste van mijn drang om mijn goede wil te laten zien
Idd ziek=ziek, zorg eerst maar dat je weer beter word, een goede werkgever heeft daar begrip voor.

Beterschap
Wat is het precies voor werk trouwens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven