Werk & Studie alle pijlers

eerste werkdag, maar ziek

03-01-2010 17:09 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen is mijn eerste werkdag super spannend en ik heb er veel zin in. Alleen nu komt het probleem ik lig sinds oud en nieuw in bed met koorts en hoest de hele buurt bij elkaar. Dat hoesten is eigenlijk nog het ergst doet veel pijn en heb geen stem meer over. Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik vind het eigenlijk niet kunnen om niet naar mijn werk te gaan omdat ik net begin, maar wil ook niet iedereen daar besmetten met mijn bacillen.

Wat zouden jullie doen?
Griep is besmettelijk vanaf de dag voordat je verschijnselen krijgt tot 5 dagen erna.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ziek is ziek.

En dan moet je je ziek melden.

Het is heel erg egoistisch om dan maar toch te gaan, omdat het je eerste werkdag is en je bang bent om een slechte indruk achter te laten. Want op die manier kan je andere besmetten.

Daarnaast betwijfel ik het of je wel ziek bent, als je er aan twijfelt om toch te gaan werken.

Ziek is ziek, vervelend maar daar kan jij toch niets aan doen.
heen gaan....kennis maken en weer naar huis als het echt niet wil

ik zou mij niet ziek melden.........
Neem in ieder geval een beslissing:

Of je gaat ervoor

Of je meldt je morgen ziek.

Zul je zien dat dat al een stuk rust geeft.
quote:Supersmollie1 schreef op 03 januari 2010 @ 17:31:

Griep is besmettelijk vanaf de dag voordat je verschijnselen krijgt tot 5 dagen erna.Dus dat zou zo ongeveer weer kunnen..
Griep of niet, ik zou gewoon gaan. Ik denk dat het echt geen goede indruk maakt dat je je op je eerste dag al ziek meldt.
Ik vind het altijd moeilijk me ziek te melden,wij moeten vanaf 0400 uur bellen dat we niet komen,en dan om 0700 de bisboss ook nog..pff..doodziek je wekker zetten voor telefoontje..bah..maar goed..

misschien toch betere je goede wil te tonen,en effe je neus te laten zien?
Tja, ik kan het juist weer niet waarderen als iemand 'de hele boel bij elkaar hoest', ik vind het goor (het geluid en de rondvliegende ziektekiemen). Helemaal als je iedereen handjes moet geven (ter introductie en/of beste wensen).

Dan zou ik juist zoiets hebben van 'had thuis gebleven om het uit te zieken'...

Misschien een polletje er in gooien en kijken welke optie er meer voorstanders heeft: wel gaan of niet gaan?

Beterschap, sowieso.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou kosten wat het kost gaan, behalve als ik steeds moest overgeven of flinke diarree had. Anders gebeurt dat op je nieuwe werk en dat wil je al helemaal niet.

Een vriendin van mij had het laatst. Zij had griep op haar eerste werkdag en is in de middagpauze naar huis gegaan. Het werd wel gewaardeerd, want mensen konden toen wel zien hoe ziek ze was. Erg ja, maar zo werkt het blijkbaar.
quote:ramiaatje schreef op 03 januari 2010 @ 17:27:

Ik zou gaan. Ik zou als werkgever het niet bepaald op prijs stellen als je je op je eerste werkdag al ziek meldt.

Je laat je dan van je beste kant zien als je gaat. Als het echt niet gaat kun je altijd nog naar huis maar dan heb je wel een betere indruk gemaakt dan dat je je ziek meldt en thuisblijft.

Dat vind ik zo'n onzin. Ik zou jou niet als baas willen. Ziek is nooit leuk voor je baas en voor jezelf, net of het erger is op je eerste werkdag. En dat 'al' begrijp ik niet. Hoezo 'al'? Ga je er vanuit dat een werknemer zich sowieso toch wel ziek gaat melden vroeg of laat? Ben jij zo'n vervelende werkgever dan?

Trouwens, iedereen snapt toch wel dat je je niet voor de lol ziek meldt op je eerste werkdag? Dat is toch net zo rot voor jou als voor je werkgever? Wat doe je als je vannacht in het ziekenhuis wordt opgenomen met blindedarmontsteking? Dan ga je ook niet naar je werk en geen werkgever die jou dat kwalijk neemt. Waarom is het dan anders als je thuis flink ziek bent? Je zegt dat je koorts hebt en al in bed ligt sinds oud&nieuw, je bent dus flink ziek. Lijkt me dat je dan niet eens kan werken al zou je al komen.
Whatever, I do what I want
quote:Supersmollie1 schreef op 03 januari 2010 @ 17:31:

Griep is besmettelijk vanaf de dag voordat je verschijnselen krijgt tot 5 dagen erna.mexicaanse griep kan langer besmettelijk zijn
Hoe vervelend ook ik zou zeker naar het werk gaan. Als het echt heel erg is sturen ze je wel weer naar huis. Maar ziek zijn op je 1e dag maakt een zeer slechte indruk. Je collega's kennen je immers niet en weten niet of je echt ziek bent of een aansteller (en men gaat dus uit van het laatste).

Als je toch komt opdagen ondanks je ziekte maak je juist een goede en sterke indruk (harde werker, hart voor de zaak etc). De eerste indruk blijft bij mensen het langste hangen en is heel erg moeilijk weer goed te maken. Daarbij zouden mensen in deze periode ook nog kunnen denken dat je wat te veel gefeest hebt en daarom ziek bent of bang bent voor het slechte weer etc. Al met al genoeg redenen om in ieder geval je gezicht te laten zien.
Ik zou gaan.
quote:crini schreef op 03 januari 2010 @ 17:40:

[...]

Dat vind ik zo'n onzin. Ik zou jou niet als baas willen. Ziek is nooit leuk voor je baas en voor jezelf, net of het erger is op je eerste werkdag. En dat 'al' begrijp ik niet. Hoezo 'al'? Ga je er vanuit dat een werknemer zich sowieso toch wel ziek gaat melden vroeg of laat? Ben jij zo'n vervelende werkgever dan?

Trouwens, iedereen snapt toch wel dat je je niet voor de lol ziek meldt op je eerste werkdag? Dat is toch net zo rot voor jou als voor je werkgever? Wat doe je als je vannacht in het ziekenhuis wordt opgenomen met blindedarmontsteking? Dan ga je ook niet naar je werk en geen werkgever die jou dat kwalijk neemt. Waarom is het dan anders als je thuis flink ziek bent? Je zegt dat je koorts hebt en al in bed ligt sinds oud&nieuw, je bent dus flink ziek. Lijkt me dat je dan niet eens kan werken al zou je al komen.Zo werkt het anders wel vaak in de praktijk. Dat kan je raar vinden, en dat is het ook, maar misschien reageer je zelf wel net zo. Als iemand op de eerste werkdag ziek is, denk je volgens mij toch onbewust dat iemand dan wel snel ziek meldt of iets. Het gaat gewoon om de eerste indruk. Hoe oneerlijk dat ook is.
[quote]JustMe32 schreef op 03 januari 2010 @ 17:32:

Daarnaast betwijfel ik het of je wel ziek bent, als je er aan twijfelt om toch te gaan werken.

quote]

Tja er speelt toch een stukje schuldgevoel als je na een half jaar eindelijk kan gaan werken en dan meteen gaat afbellen. Dat heeft voor mij niet te maken met het feit of ik wel of niet ziek ben.
quote:guria schreef op 03 januari 2010 @ 17:45:

[quote]JustMe32 schreef op 03 januari 2010 @ 17:32:

quote:Tja er speelt toch een stukje schuldgevoel als je na een half jaar eindelijk kan gaan werken en dan meteen gaat afbellen. Dat heeft voor mij niet te maken met het feit of ik wel of niet ziek ben.precies dus geef jezelf een schop onder je kont en GA!!
quote:flowerxxx schreef op 03 januari 2010 @ 17:42:

Hoe vervelend ook ik zou zeker naar het werk gaan. Als het echt heel erg is sturen ze je wel weer naar huis. [/b

Beetje jammer als je daarmee al je collega's al hebt aangestoken.

]Maar ziek zijn op je 1e dag maakt een zeer slechte indruk. Je collega's kennen je immers niet en weten niet of je echt ziek bent of een aansteller (en men gaat dus uit van het laatste).

Ik snap echt niet waarom, waarom zou je direct van het slechte in de mens uitgaan? Ik zou juist denken "goh wat sneu, die moet wel heeel ziek zijn dat ze zich op haar eerste werkdag ziek moet melden"

Als je toch komt opdagen ondanks je ziekte maak je juist een goede en sterke indruk (harde werker, hart voor de zaak etc).

Of een slechte, je ziet er niet uit, je hoest je de pleuris en besmet iedereen en je kunt nooit je beste kant van jezelf laten zien wanneer je ziek bent. Hard werken wordt dan ook een beetje moeilijk

De eerste indruk blijft bij mensen het langste hangen en is heel erg moeilijk weer goed te maken. Daarbij zouden mensen in deze periode ook nog kunnen denken dat je wat te veel gefeest hebt en daarom ziek bent of bang bent voor het slechte weer etc. Al met al genoeg redenen om in ieder geval je gezicht te laten zien.
quote:flowerxxx schreef op 03 januari 2010 @ 17:42:

Hoe vervelend ook ik zou zeker naar het werk gaan. Als het echt heel erg is sturen ze je wel weer naar huis. Maar ziek zijn op je 1e dag maakt een zeer slechte indruk. Je collega's kennen je immers niet en weten niet of je echt ziek bent of een aansteller (en men gaat dus uit van het laatste).

Dat zegt meer over de toekomstige collega's dan over degene die zich ziek meldt..

Als je toch komt opdagen ondanks je ziekte maak je juist een goede en sterke indruk (harde werker, hart voor de zaak etc).

Nee, dan ben jij degene die het halve bedrijf besmet met je behoeste handen...

De eerste indruk blijft bij mensen het langste hangen en is heel erg moeilijk weer goed te maken. Daarbij zouden mensen in deze periode ook nog kunnen denken dat je wat te veel gefeest hebt en daarom ziek bent of bang bent voor het slechte weer etc. Al met al genoeg redenen om in ieder geval je gezicht te laten zien.Je merkt het, ik ben het hier dus totaal niet mee eens. Aan je leidinggevende aangeven waaróm je ziek bent (als je dat al in 1 ademteug kunt doen..) en dat je het niet verantwoord vindt om zo ziek (het is meer dan alleen een snotneusje) rond te lopen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:marijn_81 schreef op 03 januari 2010 @ 17:45:

[...]

Zo werkt het anders wel vaak in de praktijk. Dat kan je raar vinden, en dat is het ook, maar misschien reageer je zelf wel net zo. Als iemand op de eerste werkdag ziek is, denk je volgens mij toch onbewust dat iemand dan wel snel ziek meldt of iets. Het gaat gewoon om de eerste indruk. Hoe oneerlijk dat ook is.Nou nee, dat denk ik niet. En zo werkt het bij mij op mijn werk gelukkig niet. Ik moest me, toen ik net werkte, in de 2e week ook al ziek melden en helaas wel vaker dat jaar en afgelopen jaar weer (werk nu 2 jaar bij die werkgever), maar gelukkig ben ik hier nooit op afgerekend.
quote:ramiaatje schreef op 03 januari 2010 @ 17:27:

Ik zou gaan. Ik zou als werkgever het niet bepaald op prijs stellen als je je op je eerste werkdag al ziek meldt.

Je laat je dan van je beste kant zien als je gaat. Als het echt niet gaat kun je altijd nog naar huis maar dan heb je wel een betere indruk gemaakt dan dat je je ziek meldt en thuisblijft.Tsjonge! Ik ben het met crini eens, ik ben blij dat jij niet mijn baas bent. Als een werkgever zo kort door de bocht is dan zou ik er überhaupt niet graag werken. Ziek is ziek. Je laat je helemaal niet van je beste kant maar juist van je zwakste kant zien. En geen enkele collega zit te wachten op een snottebelblazende hoestende H1N1-factorij. Bel je baas, zeg hem hoe erg het je spijt en blijf lekker thuis.
eens met himalaya dus
Ik zou gewoon gaan.

Werken lukt eigenlijk altijd nog wel (als je tenminste kantoorwerk doet en geen bouwvakker ofzo bent) of je moet bijna op de intensive care liggen. Zolang je twijfelt zal dat wel meevallen.

Beste been voor, om de paar uur een sterke paracetamol er in gooien.Je laten brengen en halen, je 8 uur lang inzetten, en daarna lekker naar bed tot de volgende dag.

Waarschijnlijk ben je dan evensnel beter als anders..

Je kunt meer dan je denkt. Denk ik
Oh en natuurlijk geen handen schudden. Kun je gewoon zeggen toch, ik ben griepig jongens dus ik schud geen hand.

En hoesten in je mouw

Dan is het besmettingsgevaar niet veel groter dan bij een ander die nog ongemerkt met de griep rond loopt.
quote:marijn_81 schreef op 03 januari 2010 @ 17:45:

[...]

Zo werkt het anders wel vaak in de praktijk. Dat kan je raar vinden, en dat is het ook, maar misschien reageer je zelf wel net zo. Als iemand op de eerste werkdag ziek is, denk je volgens mij toch onbewust dat iemand dan wel snel ziek meldt of iets. Het gaat gewoon om de eerste indruk. Hoe oneerlijk dat ook is.Shit happens! Natuurlijk zullen mensen het één en ander denken, niks aan te doen. Maar als je wél gaat dan zullen ze ook denken: hé gatver mens, ga naar huis. Nogmaals, shit happens, word snel beter en laat je dan van je beste kant zien.
quote:crini schreef op 03 januari 2010 @ 17:41:

[...]

mexicaanse griep kan langer besmettelijk zijnYep, 7 ipv 5.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven