Werk & Studie alle pijlers

EHBO-cursus (versneld)

10-03-2010 20:47 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil al geruime tijd een EHBO-cursus volgen, maar de EHBO cursussen die ik tegen kom, vereisen een aantal maanden achtereen dat je elke x-ste dag van de week er bij bent.

Op zich heel begrijpelijk, maar hiermee wordt het voor mij niet zo realistisch meer om een dergelijke cursus te volgen.

Nou denk ik zelf aan het volgen van een versnelde EHBO-cursus, eentje waarbij je je een paar dagen of een week achtereen oid bezig bent met waar je normaal gesproken al die avonden mee bezig bent.

Maar, de grote vraag: bestaat zoiets?

En zo ja, waar dan? De cursussen die ik met googlen weet te vinden zijn ofwel vaag ofwel bieden alleen maar oude cursusdata aan. Dus daar kom ik niet echt veel verder.

Wie weet of dit mogelijk is of heeft andere tips?
www.iedereenehbo.nl?
http://www.preventieservice.nl/ehbo/bas ... s-ehbo.php
ff googlen op ehbo cursus 3 dagen
groot bedrijf in de buurt aanschrijven hoe ze hun werknemers opleiden en vragen of je je daar bij aan kan sluiten?
Bedankt voor jullie suggesties.

Die eerste lijkt grotendeels een schriftelijke cursus te zijn en dat is niet echt wat ik zoek. Die tweede is erg leuk op Texel , maar ik kan daar weer geen cursus data bij ontdekken. Het klinkt daar meer als een "schuif maar gezellig aan, we vertellen je wel wanneer we er weer eentje gaan organiseren". Dat gaat voor mij ook niet makkelijk werken aangezien ik met veel dingen vooruit moet plannen omdat anders werk & studie nog wel eens in de weg kunnen zitten.

Samen met bedrijven is ook niet helemaal wat ik wil, ik ben echt op zoek naar EHBO en niet BHV al zit daar uiteraard ook wat overlap tussen. Maar ik wil liever iets meer waar je gewoon zelf op kunt inschrijven zoals die preventieservice link.

Ik ben helemaal niet veeleisend hoor
amsterdam

zoetermeer

deze twee zijn in het westen, weet niet waar je wat zoekt. gevonden met zoeken op ehbo spoedcursus. Waarschijnlijk zal het meer en meer aangeboden gaan worden, EHBO verenigingen kampen met een teruglopend ledenaantal en zullen iets moeten doen om te concureren met de BHV. Dus bij je lokale vereniging informeren kan ook wel zin hebben, als ze het zelf niet aanbieden kunnen ze je misschien wel vertellen waar wel.

Succes met zoeken.
Neem contact op met je lokale EHBO verening. Die kunnen je waarschijnlijk precies vertellen waar, hoe en wat.
Bij de lokale EHBO vereniging hebben ze éénmaal per jaar een cursus van een half jaar lang met daarin de verplichting om elke x avond in de week aanwezig te zijn. Andere EHBO verenigingen bij plaatsen in de buurt verwijzen ook alleen maar naar soortgelijke cursussen.

Eventueel zal ik nog contact met ze zoeken, maar eerst wil ik op eigen houtje uitzoeken of zoiets bestaat en waar. Mijn algemene ervaring is dat als je je een beetje voorbereid op wat dan ook, dat je vaak beter bekend bent met het een en ander dan de zogenaamde 'experts'.

Freya25, die suggesties van jou zijn erg goed en geven inderdaad terug waar ik naar op zoek ben! Dankje!

Iedereen bedankt voor de tips. Ik ben op dit moment een beetje druk met vanalles, dus op korte termijn ga ik nog niet concreet hiermee aan de slag (het heeft ook geen haast), maar ik ben in ieder geval blij dat er inderdaad in de vorm van versnelde EHBO cursussen iets te vinden is.
Die cursus die roelfien aangeeft, daar wordt veel reclame voor gemaakt tegenwoordig, op je eigen tempo leren en bij de plaatstelijke ehbo praktijk doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven