Werk & Studie alle pijlers

Eigen bedrijfje beginnen

01-12-2014 13:33 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva

Ik zit eraan te denken om een bedrijfje te beginnen. Het is een dienstenbedrijf, het is niet origineel maar er is wel vraag naar. Ik twijfel echter over een punt. Ik heb geen opleiding afgerond in de business van mijn bedrijf. Vandaar de twijfel of ik het wel kan. Nu vraagt het weinig investeringen. Dus zou je kunnen zeggen probeer het gewoon. Wat zeggen jullie doen of niet doen?
You only live once
Wat voor diensten? Wie worden je klanten?
Nou da's wel erg weinig info om daar een zinnig antwoord op te geven.
Ik zou het niet doen, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik denk dat je je vooral moet afvragen, waarom zouden mensen bij jou iets afnemen en niet bij iemand die ervoor opgeleid is en ervaring heeft. Als je dat kan beargumenteren kun je het altijd proberen natuurlijk.
Wat voor bedrijf is het dan? Wat voor diensten bied je aan?
Er is vraag naar diensten. Maar is er ook vraag naar JOUW diensten? Hoe ga je je klanten overtuigen dat JIJ de persoon bent voor die diensten? En waarom niet naar de concurrent?

Begin eens met het schrijven van een ondernemingsplan. Als je dat af hebt en je hebt het goed gedaan, hoef je hier niet te vragen of jij het wel of niet zou moeten doen.
Als je gewoon thuis werkt als zzper en vraagt geen of weinig financiering aan moet je dan ook een ondernemersplanplan hebben?
You only live once
Bedrijf geen bedrijfje. Bedrijfje klinkt heel amateuristisch.

Verder zou meer info makkelijker antwoorden zijn.

Wat voor diensten? Heb je er ervaring in? Is een opleiding verplicht of mag het ook zonder opleiding? Is er niet een mogenlijkheid de opleiding alsnog te gaan doen? Alleen al om kennis op te doen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Je wil toch weten waar je aan begint? Je wil toch weten waar je in stapt? Ik had ook geen lening nodig van de bank, maar heb wel mijn ondernemingsplan geschreven. Ik ben mezelf daar nog altijd dankbaar voor. Je dwingt jezelf nadenken over processen, acquisitie, administratie, verzekeringen, valkuilen en alle zaken die ermee te maken hebben. Een gedegen voorbereiding is het halve werk.
quote:Liekje-18 schreef op 01 december 2014 @ 13:38:

Als je gewoon thuis werkt als zzper en vraagt geen of weinig financiering aan moet je dan ook een ondernemersplanplan hebben?

Ik begin vanaf 1 januari vanuit huis, heb geen financiering van anderen nodig. Toch heb ik een ondernemingsplan gemaakt. Het is namelijk een fijn overzicht voor jezelf. Je gaat tijdens het maken goed nadenken over je bedrijf en waar je eventueel tegen aan gaat lopen. Komt opeens dingen tegen waar je misschien niet aan gedacht had.

Edit: Wat Doreia zegt dus
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik wil een klein marketingbedrijf opzetten thuis. Ik word dus zzper volgens mij. Ik heb wel marketingopleidingen gevolgd maar niet afgemaakt.
You only live once
Hoe kom je nu aan je inkomen? Ben je ervan afhankelijk? Zou je niet eens gewoon naar school gaan? En er is vraag naar zeg je? Hoe weet je dat? Heb je dat onderzocht? En waarom zouden mensen een 18 jarige zzp'er inhuren zonder opleiding als er bergen andere aanbieders zijn?
Ik zou subsidie voor gaan vragen.
Heb je ervaring in marketing? Wie wil er een persoon inhuren die er de diploma's niet voor heeft? Hoe spring je eruit tussen meerdere offertes en zonder staat van dienst en deugdelijk cv? Allemaal zaken die je eerst op een rij moet hebben alvorens je gaat starten.
quote:Liekje-18 schreef op 01 december 2014 @ 13:45:

Ik word dus zzper volgens mij.
Ik word dus zzper volgens mij.

quote:Thordis2.0 schreef op 01 december 2014 @ 13:46:

Hoe kom je nu aan je inkomen? Ben je ervan afhankelijk? Zou je niet eens gewoon naar school gaan? En er is vraag naar zeg je? Hoe weet je dat? Heb je dat onderzocht? En waarom zouden mensen een 18 jarige zzp'er inhuren zonder opleiding als er bergen andere aanbieders zijn?Ik heb een paar duizend op mijn betaalrekening staan, dat heeft mijn vader voor me gespaard en heb ik dit jaar gekregen. Marketing was hbo opleiding maar die heb ik niet afgemaakt door omstandigheden. Maar daar ligt mijn interesse wel. Ik heb wel een mbo3/4 diploma administrateur dus dat is handig voor mijn admin. En ik woon ook nog thuis en heb dus weinig vaste lasten.
You only live once
quote:Liekje-18 schreef op 01 december 2014 @ 13:45:

Ik wil een klein marketingbedrijf opzetten thuis. Ik word dus zzper volgens mij. Ik heb wel marketingopleidingen gevolgd maar niet afgemaakt.quote:Liekje-18 schreef op 01 december 2014 @ 13:54:

[...]

Ik heb een paar duizend op mijn betaalrekening staan, dat heeft mijn vader voor me gespaard en heb ik dit jaar gekregen. Marketing was hbo opleiding maar die heb ik niet afgemaakt door omstandigheden. Maar daar ligt mijn interesse wel. Ik heb wel een mbo4 diploma administrateur dus dat is handig voor mijn admin. En ik woon ook nog thuis en heb dus weinig vaste lasten.

Wat maakt het dat mensen jou zullen kiezen boven de grote of gevestigde bureaus die al referenties hebben?

Wat onderscheidt jou van de andere bureaus? Wat kun jij bedrijven bieden?

Ik denk dat je daar eerst eens iets beter over na moet gaan denken, want met iets starten wil het nog niet zeggen dat je ook afnemers hebt.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
O, en een ander zei het ook al: maak zelf eerst eens een ondernemingsplan.

Daarmee word je gedwongen om na te denken over bepaalde zaken die je dan moet invullen.

Op die manier wordt je verhaal concreter en kun je zelf al veel meer concluderen of je dit moet gaan doen of niet.

Er zijn zat voorbeelden van ondernemingsplannen te vinden, bijv hier:

http://www.ondernemingsplan-maken.nl/voorbeelden.html
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
thanx voor de reacties ik zal wel een ondernemersplan gaan maken. Ik zal inderdaad nog veel dingen moeten regelen maar daar heb ik gelukkig nog genoeg tijd voor.
You only live once
Ga nu niet - terwijl je thuis woont - de schenking van je vader opmaken.

Als je een reguliere baan (administratieve baan) hebt voor drie of vier dagen per week, kan je daarnaast stap voor stap een eigen bedrijf opzetten.
Je wil een marketingbedrijf beginnen. Dan zou je toch moeten weten dat je eerst gedegen marktonderzoek moet doen.
Cum non tum age
Kun je dan niet minstens NIMA-A gaan doen ofzo?
Klinkt erg kansloos. Btw, mijn broer heeft jaar, ja ja als zzp-er, een hogere omzet dan je vader. Maar dat terzijde.

Volgens mij ben je niet erg volwassen/zelfstandig. Zo kom je iig niet over.

En nog erger, dit zeg ik dan ook nog eens als kansloze uitkeringstrekker. Wel na ruim 30 jaar werken, dat dan weer wel.
Als je weinig hebt te verliezen dan zou ik ervoor gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven