Werk & Studie alle pijlers

Einde contract over 2 maandjes...

01-07-2010 21:42 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nu 4 maanden bij een bedrijf in de verkoop. Best spannend want had nog nooit verkoop gedaan en de directeur had dus ook twijfels toen hij me aannam, maar wilde het toch proberen.

We moeten elke week een bepaalde omzet halen en dat gaat bij mij nog niet al te best. Ik ben wel erg veel bezig met oefenen om mijn verkoopgesprekken beter te krijgen en de klant dus beter over te halen tot verkoop, maar heb het idee dat dit niet echt gezien wordt door de directeur, die zit veel op zijn kantoor./

Dus....ik ben een beetje huiverig dat mijn contract niet verlengd wordt, de directeur is namelijk echt van de cijfertjes...wat zouden jullie als tip geven om meer op te vallen en te laten zien dat dit echt is wat ik wil? Ik voel me hier heel goed op mijn plek, leuke collega's en wil dus echt niet weg. Ik denk dat ik in dit vak moet groeien.

Hoe kan ik in de volgende 2 maanden mijn motivatie laten zien zodat hij ziet dat ik er echt voor ga en dat er toekomst in zit?
Ga naar 'm toe, zeg dat je graag aan je vaardigheden wilt werken en vraag of je op een cursus mag? Toon je in ieder geval je inzet en belangstelling.
Het hangt erg af van de mate waarin je afwijkt van de target.

En of er wel een beetje een stijgende lijn in zit.

Als dat wel goed gaat kun je dat als argument gebruiken op het moment dat jij je beoordelingsgesprek aangaat.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Als je een verkoopfunctie hebt, dan zit er maar 1 ding op: je targets halen!

Een verkoper is alleen zijn/haar salaris waard als hij/zij de targets haalt. Inzet en enthousiasme zijn heel belangrijk, maar worden totaal irrelevant als je niet datgene doet wat er van je verwacht wordt.
Leer vooral van je collega's. Zij zijn ooit ook op het punt begonnen waar jij nu zit. Wat zorgt er bij hun voor dat klanten snel kopen? Welke USP's dragen zij aan. Luister bijv. ook altijd goed als zij een verkoop gesprek hebben met de klant.

Wat voor iets verkoop je? Een product of dienst? Heb je genoeg basiskennis om dat ook daadwerkelijk te verkopen, of kom je eigenlijk specifieke kennis te kort. Denk eens na over hoe je in korte tijd meer kennis zou kunnen opdoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven